Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam kolegów.

Zakładam temat aby na podstawie obserwacji napięcia ładowania akumulatora w ukrytym menu można było określić w jakim stanie jest akumulator.

Mój akumulator siedzi od nowości, data na klemie to 10,2013.

Roczny przebiegi to ok. 10tkm. Jazda po mieście na krótkich odcinkach. Aku napewno nie wyrównuje utraty prądu. Trasy ok 400 km. średnio raz w miesiącu. Auto garażowane, średnia roczna temperatura między 10°C - 15°C.Napięcie ładowania na postoju waha się w przedziale 14.6 - 14.9 V. Po dłuższych trasach, ok. 300km, napięcie spadło ale niewiele, do 14.4V.

Po doładowaniu aku prostownikiem z Lidla ( model z max. prądem ładowania o wartości 5A) napięcie ładowania na postoju spadło do wartości 12,9 - 13.1V. Z upływem czasu to napięcie rosło. I tak po ok trzech tygodniach napięcie skoczyło do 14.6V.

Jestem ciekawy czy doładowywanie aku znacząco przedłuży jego życie.

Jeszcze jedno, w opisach technicznych akumulatorów AGM wspomniane jest, że napięcie ładowania nie powinno przekraczać 15V. Natomiast w przedstawionym poniżej filmie w pewnym momencie ładowanie akumulatora przekracza 16V. Autor tego filmu podkreśla, iż to napięcie powoduje że bateria jest odmładzana a nie tylko doładowywana. Oczywiście podstawą do tego aby odmłodzić aku jest dobór prostownika. Mój napewno nie posiada ty parametrów.

https://youtu.be/5hkfJpAab6k

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie da doładowywanie akumulatora ładowarką zewnętrzną do pełna bo w modelach gdzie jest odzysk energii z hamowania, akumulator nie może być w pełni naładowany bo 25% zarezerwowane jest dla systemu Efficient Dynamics, dlatego kiedy naładujesz baterię ładowarką zewnętrzną komputer obniży ładowanie poprzez alternator aby pojemność aku wróciła do poziomu ok. 75%


Ps. Sprawdzanie ładowania w modelach z odzyskiem energii z hamowania wprowadza w błąd ludzi którzy się nie znają dlatego lepiej to zlecić komuś kto ma wiedzę i sprzęt do tego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego wynika , że należy odłączyć akumulator i ładować go bezpośrednio przez klemy aby go odmłodzić . Nie chce mi się wierzyć , że koncern BMW wkłada do nowych aut naładowaną w 75% baterię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic to nie da bo system IBS monitoruje na bieżąco parametry akumulatora i po czasie będzie wiedział że bateria została doładowana a za nim do tego dojdzie to twój naładowany aku będzie ładowany poprzez alternator za wysokim prądem co nie jest zdrowe dla baterii dlatego BMW i nie tylko informują aby ładowarki mikroprocesorowe podłączać do plusa umiejscowionego pod maską dlatego żeby system IBS na bieżąco odczytywał dane z baterii.


Ps. Nie tylko BMW ale wiele marek ma podobnie jeśli samochód posiada system odzysku energii z hamowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.