Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Wczoraj w nocy wracając do domu przejechałem przez "nierówność/dziurę" na drodze przy prędkości ok 90km/h. Kilka sekund po tym pojawił się czerwony wykrzyknik i komunikat o braku ładowania akumulatora. System efficiency dynamics pokazuje poprawnie podczas hamowania niebieski wskaźnik.

Po dojechaniu pod dom zgasiłem i ponownie uruchomiłem silnik - po kilku sekundach od uruchomienia ponownie czerwony wykrzyknik.

Czyżby zawieszone szczotki na alternatorze ?

W jaki sposób sprawdzić sprawność alternatora ?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego może odpal ukryte menu.....

Ja bym jeszcze sprawdził miernikiem napięcie na alternatorze i klemach akumulatora.

Opublikowano

Niestety pogoda nie nastraja mnie do pójścia do "blaszaka" na osiedlu stąd jeszcze nic nie mierzyłem.

Pytanie techniczne : na AKU to raczej wiem gdzie zmierzyć , natomiast wyjście z alternatora jest na zaciskach (tych do ładowania) pod maską , czy muszę bezpośrednio na alternatorze szukać ?? Pytanie jeszcze o moduł BCU (ładowania) - jaka szansa (nieszczęście) że on poleciał?

 

Zmień avatar, bo się boję pisać w temacie :shock:

Bez obaw... tak wyglądam tylko zaraz po przebudzeniu.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Pytanie techniczne : na AKU to raczej wiem gdzie zmierzyć , natomiast wyjście z alternatora jest na zaciskach (tych do ładowania) pod maską , czy muszę bezpośrednio na alternatorze szukać ??

No i wystarczy, jak zobaczysz jakie masz napięcie podczas odpalonego auto to będziesz wiedział czy go ładuje, możesz również pod maską sprawdzić. Zobacz jaka wartość jest przed uruchomieniem silnika.

Opublikowano
Albo podjedz do jakiegos lepszego punktu gdzie sprzedają akumulatory. Zrobia pełen pomiar i ładowania i aku.
Opublikowano

Boję się, że nie dojadę i zabiję AKU (rozładuję do zera) a w konsekwencji kupię niepotrzebny mi obecnie akumulator na co tylko czeka sprzedawca.

Problem z ładowaniem pozostanie nierozwiązany.

Na forum poszukuję raczej informacji innych niż : "...jedź do mechanika niech ci sprawdzi..."

Dobrze że nie użyłeś sformułowania "ORI" i "ASO" :D

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

alternator sprawdzasz na zacisku b+ czyli najwiekszy kabel jaki jest do niego przykrecony, to jest wyjscie ladowania

zapinajac iste dowiesz sie sporo wiecej niz biegajac z miernikiem, akumulator nic nie zmieni raczej, agm troche bedzie kosztowal a innego niz z aso moze byc trudno zaadoptowac

Opublikowano

Jestem po pomiarach ...

Ładowanie zdechło ale pojawiło się na chwilę.

Pomiar na klemach pod maską: 12V

1 uruchomienie po 2-3 sekundach 14,8V ... 14,9V (aż się ucieszyłem)

2 uruchomienie brak ładowania napięcie 11,6V

Pomiar na akumulatorze 11,9V

3 uruchomienie po 3s 14,9V

po czwartym i piątym brak ładowania po komunikacie (wykrzykniku) zaprzestałem prób... napięcie bez ładowania 11,6V


Nie przymierzałem się do ściągania osłon ani tym podobnych - byłem jak turysta z psem i miernikiem... blaszaka mam bez prądu więc w dłoni latarka.

Do alternatora nie dostałem się. Jaka jest orientacyjna cena regulatora do alternatora ?

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę mnie nie było - praca na wyjeździe...

Samochód zapuszczony , nie ruszany od mojego poprzedniego postu. Dzisiaj trochę podłubałem : ściągnięty pasek , odkręcona górna rolka napinacza ( chyba tzw. prowadząca) , odkręcone śruby alternatora i pierwszy problem... co dalej z alternatorem - w którą stronę ??

Co jeszcze (byle nie za dużo) trzeba rozebrać by go wyjąć. Przeszkadzają przewody klimy "nieelastyczne" no i przede wszystkim dolot ... :evil:

Tak się jeszcze zastanawiam - czy dam radę ściągnąć regulator z alternatora bez wyjmowania alternatora ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 1 rok później...
Opublikowano
I jak rozwialazes te problem. U mnie w f11 2016r 2.0d 190km problem taki iż zrobiony alternator a ten komunikat nadal się pojawia. Na sobotę umowie się z elektrykiem bmw podjedzie z lapotem i może coś powie więcej.
Opublikowano

Problem rozwiązany - sorry, że nie opisałem.

Niestety trzeba było ściągać kolektor dolotowy - przy okazji trochę miodku z niego wybrałem.

Jeśli chodzi o alternator to wymieniłem szczotki (koszt w InterCars'ie ok 9zł) do tego lekkie czyszczenie pierścieni ślizgowych wirnika.

Szczotek była już końcówka i na wybojach się zawiesiły.

Od tamtego czasu zero problemów z ładowaniem.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

Opublikowano

Cześć

Jedyne co znalazłem to :

B7F676 TABLICA PRZYRZĄDÓW: Rozpoznano zbyt wysokie napięcie

B7F676 KOMBI: Rozpoznano przepięcie

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

 


B7F676



Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zestaw wskaźników wykrywa napięcie zasilania większe niż 16,5 V.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Napięcie jednostki sterującej: 6 V do 18 V

Napięcie zasilania: 6 V lub wyższe

Stan terminala

Status PRD: Zamieszkały


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Wprowadzenie kodu usterki po 12 sekundach.


Plan serwisowy

Jeżeli zapis w pamięci błędu przepięcia jest przechowywany w kilku jednostkach sterujących, odnosi się to do błędu systematycznego w pojeździe. Tak jest w przypadku rozruchu zewnętrznego z baterią 24 V.

Jeśli wpis w pamięci błędu przepięcia jest przechowywany tylko dla zestawu wskaźników, oznacza to problem z zasilaniem napięciem tej jednostki sterującej.

Wykonać moduł testowy zasilania zestawu wskaźników.


Wpływ błędu

Zestaw wskaźników nie pełni żadnej funkcji.

Ostrzeżenia


Światła ostrzegawcze

Nie


Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Nie



____________________________________________





Kolego , nie do końca rozumiem twój opis.


Ja to tak zrozumiem......

- alternator w czasie jazdy nie ładuje akumlatora?

- akumulator po wcześniejszym naładowaniu prostownikiem , włożeniu do auta , rozładowuje się gdy auto stoi?



Jeśli winowajcą jest inteligentna klema IBS , to odłącz zasilanie od niej i napięcie ładowania ustabilizuje się na poziomie 13,4V.


Czytałem o przypadkach , że alternator potrafił pobierać prąd w czasie postoju auta.

Opublikowano
Panowie, że dzisiaj święta to nie mam jak u mechanika tego sprawdzić. Po 100 km okazało się, ze aku nic sie nie naladowalo, a nawet zgubiło prad. Po mieście jak jezdzilem od startu z komunikatem naladuj aku ladowal się po jeździe na mieście.

Przyjechałem na święta to komunikat aku bardzo rozładowane - laduje cały dzien i co tylko otworze auto aku sie rozładowuje.(na prostowniku widać)

Auto pali idealnie, zero problemów z pradem- tylko ten komunikat.Aku na śmieci?

Ukryte menu na zdjęciach. bt7jy3gsu

W błędach mam cos takiego ale nie wiem co to znaczyhttps://files.fm/f/mn8m9ezjz


System voltage 12.2 v - f11 2.0d 184 km 2010

 

U mnie niestety skończyło się to regeneracją alternatora :oops:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=385520

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Aha, przepraszam. Auto było na prostowniku co się naladowało to zaraz gubił prąd. Poruszaliśmy klema magicznie, naładował się i od tamtego czasu wszystko gra i buczy. Chyba to ta klema.. ale luzu nie było.. :mad2:

Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.