Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

ostatnio rozglądam się za e60 m54b30 w manualu.

Poprzednio miałem e39 m52b28tu - zdrowe i bardzo żwawe, również sedan i manual. Czy jest ktoś kto miał podobną przesiadkę i mógłby się wypowiedzieć?

Głównie chodzi mi o aspekt mocy, osiągów. Jak sytuacja ze spalaniem? (m52 na trasie było BAARDZO oszczędne przy dużych prędkościach). Słyszałem że z większymi przebiegami m54 lubi podpić oleju - dużo? Co jeszcze ciekawego moglibyście powiedzieć w stosunku do e39/e60 właśnie w tych konfiguracjach? Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję za każdy 'infodajny' komentarz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M54 to prawie ten sam silnik, z trochę poprawionymi błędami (w/g mywikimotors jest bardziej sprawny, wydajny i trochę mniej awaryjny). M54 będzie niby też trochę bardziej ekonomiczny, ma nowsze DME MS43.0 albo MS45.0.


Jeśli chcesz nowoczesny silnik, to prawdziwa rewolucja i przeskok epokowy to następca - N52. Moc, ekonomia, przebieg momentu, waga... - nie do porównania, tylko o niego trzeba już dbać i zakup też kosztuje.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
M54 więcej Nm od dołu, łatwiej dostępne. Ogólnie silniki zbliżone budową różnica to pierścienie olejowe.. niestety ja miałem 1L/ 1000 km i nie było ciekawie..
Opublikowano

@mcmt

Dzięki za wypowiedź!


@kepa416

Wymieniałeś te pierścienie? Jaki koszt?


Na jakie wady konstrukcyjne narażony jest jeszcze m54?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.