Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zakupiłem F31 z silnikiem N47T o mocy 184KM z 11.2012.Auto ma słuszny przebieg prawie 300 tys km.Serwisowane do samego końca w BMW w DE.Rozrządu nie słychać wogule,nic nie szura brak metalicznych dźwięków.

Czy jest sens profilaktycznie wymienić napinacz?Czy brać się za cały rozrząd?

Mam historie serwisowa kupiona przez stronę www ale brak tam informacji o rozrządzie bądź jego wymianie.Przez telefon żaden serwis nie chce mi udzielić informacji czy było coś tam robione.Jest opcja żeby się jakoś o tym dowiedzieć?

Czy jest jakaś możliwość aby sprawdzić rozrząd bez wyciągania silnika?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Jeżeli nic nie szura to bym chyba zostawił, ale kwestia jest też tego typu czy umiesz rozpoznać szuranie. Jedni piszą nie wymieniać jak nie szura, inni piszą, że rozrząd strzelił bez szurania - wg mnie szurał, ale oni nie słyszeli problemu. Ja u siebie słyszałem szuranie od momentu zakupu, ale mechanik, który był ze mną na oględzinach przed kupnem i dwaj inni, których później pytałem co szura powiedzieli, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Na końcu sam zamówiłem części i wymieniłem rozrząd. Po pokazaniu owym mechanikom filmiku z latającym łańcuchem dopiero przyznali mi rację, że coś było na rzeczy. Duży napinacz nie działał nic, a nic. Podejrzewam, że jeszcze kilka, może kilkanaście tys km i szukałbym silnika na alledrogo.


Odnośnie sprawdzenia samochodu. Idź do salonu BMW z kluczykiem i Ci zczytają historię - w PL jesteś właścicielem samochodu, a BMW ma europejską bazę, więc poznasz niemiecką historię samochodu. Nie wiem czy jest to odpłatne i jak tak to ile.


Czy można sprawdzić bez wyciągania silnika? Można odkręcić pokrywę zaworów i sprawdzić luz na łańcuchu górnym, ale stanu dolnych już nie zobaczysz.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Czyli powiedzmy profilaktycznie można wymienić ten duży napinacz montowany z zewnątrz?Ma to wogule jakiś sens?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podpinam się do wątku. Mam N47 184KM - 200k+ przebiegu. IMHO nie ma objawów wyciągnięcia.


BMW Inchcape Wawa usługa "sprawdzenia" i wymiany napinacza to koszt 2000 netto. Wymiana całego rozrządu 13.000 netto.


Przy okazji - poszukuje pewnego i sprawdzonego miejsca w Wawie lub okolicach do wymiany rozrządu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie jestem po wymianie napinacza na nowy.Cala operacja max 5 min.

Stary był dużo krótszy od nowego,nie pracował także jak należy ,foto dla potomnych .

CD1-C0-DCE-DFA9-4966-B93-D-232-ACF36-D016.jpg

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
To teraz tylko czekać na strzał łańcucha

Dlaczego tak sądzisz?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bo to pudrowanie trupa. Nowy napinacz napnie go i może będzie ciszej ale strzeli prędzej niż na starym. Tak mi powiedzieli panowie którzy na łańcuchach w n47 „zjedli zęby”.
Opublikowano

U mnie nie było żadnych dźwięków,szelestu bądź obijania łańcucha.

Wymieniłem bo wiem ze serwis podczas akcji serwisowej wymieniał napinacze albo rozrząd.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Moderatorzy
Opublikowano
To dobrze, oby Ci służył jak najdłużej :) chodzi mi o to ze niektórzy uważają ze napinaczem naprawią rozrząd :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo to pudrowanie trupa. Nowy napinacz napnie go i może będzie ciszej ale strzeli prędzej niż na starym. Tak mi powiedzieli panowie którzy na łańcuchach w n47 „zjedli zęby”.

Tylko powiedzieli czy uzasadnili ?

U mnie nie było żadnych dźwięków,szelestu bądź obijania łańcucha.

Wymieniłem bo wiem ze serwis podczas akcji serwisowej wymieniał napinacze albo rozrząd.

Nie jestem mechanikiem nie będę się wymądrzał dlatego zapytałem Rondalla o uzasadnienie. Uważam że siła napinacza poprzez ślizg jest tak mała że niestanowi to żadnego zagrożenia dla łańcucha który poddawany jest bardzo często dużo więkczym obciążeniom np. podczas rozruchu czy gwałtownej zmianie obrotów. Natomiast zużyty napinacz skutkuje tym że łańcuch może nie być wystarczająco naciągnięty co powoduje jego drgania "amplitudowe" które skutkują działaniem na łańcuch znacznie większych sił w konsekwencji jego dużo szybsze zużycie idąc dalej zerwanie.

Przy przebiegu 300tys. ja wymieniłbym bezdyskusyjnie komp. rozrząd a nie sam napinacz i dziękowałbym Bogu że wcześniej nie strzelił. Dalsza eksploatacja to chyba już nawet nie rosyjska ruletka.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Uzasadnili, łańcuch będzie mocniej napiety, uciszy się a jednocześnie może strzelić jeszcze szybciej.

Powtórzę jeszcze raz, mowa o sytuacji kiedy łańcuch wyraźnie szura.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie,takie uzasadnienie przewidziałem w moim poście wyżej i odniosłem się do niego konkretnie i rzeczowo.
Opublikowano
Drugi napinacz ulega dużo częściej awarii niż ten wymieniony.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.