Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Potrzebuję pomocy...

BMW E61 530D 218km skrzynia automat.


Temperatura płynu chłodniczego w ukrytym menu podczas normalnej jazdy (bez korków) wynosi 99-102 stopnie.


Wymieniono termostat główny

Wymieniono termostat EGR

Wymieniono pompę wody

Wymieniono czujnik temperatury

Sprawdzono chłodnice czy jest przepływ

Wymieniono 6 litrów płynu - tyle zleciało z chłodnicy


Bardzo szybko się nagrzewa to wysokiej temperatury, a co najważniejsze chłodnica zimna, wentylator załącza się dopiero przy temperaturze 98 stopni. Dopiero przy takiej bo czujnik temperatury daje sygnał, wcześniej się nie załączy bo chłodnica jest zimna. Wąż wychodzący pod kolektorem ssącym gorący, zbiorniczek gorący, chłodnica zimna.


Była już próba bez termostatu, sama obudowa. Temperatura po przejechaniu 6-7 km,98 stopni.



Co to może być??

Miał ktoś coś podobnego??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie jest podobnie choć max jaki miałem to 99 stopni przy wypalaniu dpf i to podczas jazdy z prędkością do 80km/h. Jadąc normalnie mam ok 95stopni.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Może głupie...... ale już wszystko sprawdziłeś więc... chłodnica, węże drożne ?


Dobrze byłoby też w takim przypadku zmierzyć temperaturę płynu w zbiorniczku (choćby takim termometrem nawet jak do kotłów C.O. jesli nie masz rtęciowego). Być może sygnał z czujnika temp jest w jakiś dziwny sposób przekłamany ? I czujnik ori, tak ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
A taka temp jak się utrzymuje u Ciebie na dłużej wydaje mi się że jest prawidłowa. tylko chłodnica zimna jest dziwną sprawa odpowietrzyłeś otwierając nawiewy na gorące powietrze w idrive?
Opublikowano

Układ odpowietrzony prawidłowo.

Węże drożne, układ sprawdzony.

Chłodnica też jest ok.


Sprawdzałem temperaturę na innym sterowniku - bez zmian

zrobiłem kable bezpośrednio od czujnika do komputera żeby wykluczyć uszkodzenie wiązki.


W skrócie, temperatura w ukrytym menu jak i na komputerze diagnostycznym launch sięga 100-102 stopnie.

Wentylator chodzi załącza się od 98 stopni.

Płyn w rzeczywistości ma jakiej 89-90 stopni, sprawdzane termometrem do kotłów.

A chłodnica zimna - zimna dlatego że wentylator załącza się wcześniej niż otwarcie termostatu, załącza się i wieje zimnym powietrzem co powoduje ochłodzenie termostatu.

Wszystko sprawdzone na 3 czujnikach temperatury.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może głupie pytanie ale jak sprawdzasz , że chłodnica jest zimna?

Tam nie ma jak łapy wsadzić?


A dolny wąż chłodnicy ciepły?


Co do temperatury to u mnie też czasem na postoju pokaże ponad 100stopni. W czasie jazdy 97 to standard.

I wszystko jest OK.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Kolego jak sprawdzam... Hmm chłodnica ma żeberka które są zasłonięte obudową wentylatora ale wystaje jeszcze część chłodnicy (jakieś 5cm) w którą wchodzą węże.

Na wejściu, czyli od strony zbiorniczka chłodnica na dole jest zimna (np koło korka zlewczego), na wyjściu czyli od strony kompresora klimy wąż jak i chłodnica zimna.


Napisze jeszcze raz.

Problemem jest to że "coś" zawyża wskazania z czujnika.

W skrócie temperatura rzeczywista 88 stopni, temperatura w sterowniku 100 stopni.

A od 98 stopni załącza się wentylator, czyli w momencie kiedy rzeczywista temperatura jest 86 stopni, czyli termostat jeszcze zamknięty.

Przez to że chłodnica jest zimna to wentylator dmucha zimnym powietrzem, przez co ma ogromną wydajność i schładza termostat (jest z przodu silnika bardzo dostępny).

W rezultacie silnik nawet w korkach chodzi na małym obiegu.


Jakiś czas temu temperatura była normalna czyli jazda 88-92 stopnie, miasto małe korki 92-96 stopni, miasto korki ogromne i upał temperatura 100 stopni tylko przez chwile (ale to już dlatego że wentylator nie daje rady, ciepło nie ma gdzie odchodzić, od spodu same osłony)


Weźmy pod uwagę że JEŚLI wszystko jest ok, to wentylator od uruchomienia samochodu nie chodzi.

Pierwszy bieg załącza sie kiedy termostat otworzy na chłodnicę (czyli 88-90 stopni) i pęd powietrza spowoduje że ciepłe powietrze uderzy w wentylator, tam jest czujnik i wtedy wentylator załaczy się na pierwszy bieg (prędkość jest taka że zatrzymasz go ręką)


P.S Dodam że nie jestem laikiem :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to jeśli podmieniałeś czujniki to sprawdź piny przy sterowniku silnika czy są czyste < śniedź> i same przewody oraz masę silnika.


No i jeszcze ważna uwaga.

Ten wentylator załączy się też gdy ciśnienie w układzie klimy < lub temperatura> jest zbyt wysokie.

klimy nie nabijałeś ostatnio?


Nie mam pewności czy czasem i temperatura skrzyni automatycznej też nie może go załączyć?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Mówimy w wariancie klima wyłączona.

Wszystkie piny wyczyszczone przy sterowniku, nie ma żadnej śniedzi. Wiązka (kabel) od czujnika do sterownika nowa.

Sterownik ma dodatkową masę do karoserii.

Dyzio, piszesz o klimie i o skrzyni, stop. Nie tędy droga. To nie to.


Dzisiejsza jazda poza miastem temperatura w ukrytym menu 101 stopni, temperatura rzeczywista 88 stopni. Sterownik mając informację o temperaturze 101 stopni dał sygnał i od 98 stopni załączył się wentylator (2 bieg), jednak termostat jest zamknięty bo nie zdąży się otworzyć bo wentylator wieje zimnym powietrzem przez co schładza przód silnika i termostat jest zamknięty.

I wtedy zaczyna temperatura rzeczywista rosnąć bo chodzi cały czas na małym obiegu.


To jest normalnie już zagadka...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to magia...


Stawiam na czujnik.

Pokazuje bzdury.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Może DDE zdycha.


Nie masz możliwości gdzies podmienic ? Auta nie odpalisz ale w Inpie połączysz sie i temperaturę sprawdzisz.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ile tam jest czujników?

Nie dwa czasem?

Nie mam pewności.


Co do temperatury mierzonej termometrem w zbiorniczku to zawsze będzie sporo niższa niż w głowicy silnika.

Dokładność termometrów też pozostawia czasem wiele do życzenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

W seriach E60 jest jeden czujnik.

Oczywiście że temperatura w zbiorniczku będzie niższa o kilka stopni niż w głowicy.

Mierzona była przy głowicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.