Skocz do zawartości

Bmw 1,9 benzyna klepie podczas odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej. Zakupiłem jakiś czas temu bmw e46 1,9 benzynę dla swojej połówki aby uczyła się jeździć . Na bieżąco walczyłem z usterkami . Jakieś tam drobne naprawy były ale to podstawa,wszyscy mówią mi po co w to ładujesz kasę,ale lubię mieć sprawne auto. Samochód po mimo tylu lat dość dobrze się trzyma. Silnik jak ne tą budę jest trochę za mały ale coś za coś, ja w sumie okazjonalnie tym jadę. Problem mam jedyny i nie rozwiązany z klepaniem podczas odpalania nie ważne czy zimny czy ciepły....reguły nie ma. Mianowicie klepie przy odpalaniu przez jakieś 3 sekundy silnik. W tym czasie pali się ,,czek" i kontrolka oleju. Od wielkiego dzwonu pali bez szelestanie, ale w większości przypadku cyka przez te sekundy. Olej mam zalany valvoline 10w/40. Poprzednik taki lał ponoć od zawsze. Chciałem zalać 5w/40 ale mechanik się bał,że zmianą oleju narobimy biedy i twierdzi,że ta jednostka polata na każdym oleju bo ponoć ten silnik nie pasuje do BMW:). Gdzie szukać przyczyny tych klepań silnika? czy dać sobie spokój jak jeździ to nie ruszać?
Opublikowano
Jaki silnik? i raczej 10w40 nie pasuje do aut gdzie olej smaruje lancuch.No chyba ze chciano ukryc pare wad podpinales to pod kompa?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Po pierwsze zmień mechanika.

A klepanie to rozrząd prawdopodobnie. Może być połamana prowadnica łańcucha rozrządu i szczatki jej blokują smok pompy oleju.

A olej powinien być 5W/30-40

Opublikowano
Ja znawcą silników nie jestem, jest to 1,9 benzyna 118km 8V tyle wiem. Oznaczeń nie znam :oops: . Klepanie to jakby zawory, po tym klepaniu 3 sekundowym to silnik chodzi jak marzenie. Olej to na pewno jest 10w/40. Mechanika nie zmienię bo w sumie nie raz mi 4 litery ratował jak ktoś chciał mnie na kasę naciągnąć.Pod kompem był i jedyny błąd czujnik wałka ,ale został wymieniony na nowy. Tak więc błędów brak
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M43 nie ma problemów z rozrządem gdy przebieg nie jest ekstremalny. To co opisujesz sugeruje zawór w podstawie filtra oleju, który nie trzyma. Olej oczywiście 5w40 ll-01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z tym przebiegiem to ja nie wiem ile to ma. Na Liczniku ma 150 tys :D - przebieg unijny. Mechanik twierdzi,że w Polsce go nikt nie kręcił (kupiony od 1 właściciela),ale 100tys by dołożył do przebiegu jak był ściągnięty.Środek jak nowy,zero przetarć,w sumie kupiłem to ze względu na środek. Po zakupie zmieniał właśnie coś w tej podstawie ,jakąś uszczelką bo z niej podciekało.Co do oleju to zawsze go namawiam na zmianą na właśnie dedykowany ,ale chłop uparty i mówi,że biedy możemy ale nie musimy narobić i on odpowiedzialności nie bierze za taką zmianę. Mówi,że albo uda się albo nie uda. Jak odkręcam korek wlewu oleju to widzę czarny nagar na dźwigniach zaworowych .....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

Opublikowano

Miałem ten motor kilka ładnych lat i 10w40 mu nie zaszkodziło taki był i taki dalej lałem

Niewiadomo ile już jeździ na tym także lepiej nie ryzykować

Klepanie przy odpaleniu to tak jak pisze Maniek zawór w podstawie filtra oleju ja z tym jeździłem i nic się nie stało przez kilka lat

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaka jest gwarancja, że jutro ten szlam co masz w silniku nie zatka smoka pompy oleju i panewki nie obróci? Proszę Cię..Twoje auto, Twój wybór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

 

XD przecież olej nie rozpuszcza uszczelek ani nie uszczelnia silnika. Ładne bajki wymyślasz

:)
Opublikowano
Zmieniaj na jakiś tani 5w40, zrób 3-4 tys. km i wlej docelowy 5w40. Pamiętaj, że w tych silnikach lubi obrócić się panewka.

A jaka gwarancja,że silnik nie puści oleju po zmianie? Lata temu gość pomylił mi oleje i zamiast 15 wlał mi 5 i po przejechaniu może 100km puściły mi uszczelki. Jak się z orientowałem ,to zmieniłem na 15 i silnik kapał do końca swoich dni u mnie czyli jakieś 5 lat. Mnie korci na zmianę,ale mechanik tak jak pisałem wcześniej nie chce narażać mnie na koszta.Tym bardziej,że na temat tego auta za wiele nie wiem . Jak to on twierdzi jak na tym latał to niech i u ciebie pojeździ.

 

XD przecież olej nie rozpuszcza uszczelek ani nie uszczelnia silnika. Ładne bajki wymyślasz

Dla jednego bajka,dla mnie to był fakt. Konkretnie puścił jakiś uszczelniacz i lało się do czasu sprzedaży. Tak więc mam takie doświadczenia ze zmianą oleju. Może to był przypadek lub zbieg okoliczności. Co do tego klepania to poszukam tego zaworka i podmienię przy zmianie oleju. Jest jakiś nr katalogowy tego zaworu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11421432228

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.