Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.


To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. :D


Właśnie w tym momencie po przejechaniu ponad 1000km

I prędkości około 150km/H zgasło mi auto ... bmw 318d 2.0d m47n

I przed samym zaśnięciem się jakby dlawilo nie było spadku mocy ani nic po dlawieniu nastąpiło jakby coś na znak że jakiś wąż podciśnienia się wykrzaczyl. I silnik zgasł. Próbowałem kręcić ale jak silnik był gorący to nic z tego teraz jak przestygl nieco to coś tam chce gadać ale jakby coś blokowało rozrusznik.

Czekam na laweta na A4... I zastanawia mnie dlaczego ? I co to może być żebym mógł to w jakieś 24h naprawić...


Pozdrawiam Kamil.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę cię straszyć ale tak zachowuje się zatarty silnik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik nie musi się zatrzeć na amen, po ostygnięciu da się przeważnie zakręcić wałem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

A więc po demontażu pokrywy rozrządu okazało się że po około 3/4 obrotu ręcznym silnika blokuje się na rozrzadzie i nie wiem czemu ale łańcuch rozrządu się luzuje strasznie w pewnym momencie przy kręcenia w tył A w przód prześladuje jakby o jeden ząbek... mam zagwozdke teraz z tym bo nie wydaje mi się żeby to był zaspawany tłok.


Ps. 2 zapieczone wtryski z pomocą 1.5m łomu wyciągnięte

Zabawy było co niemiara...


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To normalne że łańcuch luzuje przy kręceniu do tyłu, tam jest napinacz hydrauliczny a nie jak w suchych rozrządach rolka napinająca i wtedy nie ma różnicy w którą stronę kręcimy.

Co do blokowania się się silnika i przeskakiwania rozrządu myślę że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie, a przynajmniej bez ponownego poprawnego ustawienia rozrządu. Możliwe że rozrząd przeskoczył w czasie jazdy i stąd problemy. Diagnoza na odległość to problemowa sprawa niestety.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Z tym się zgodzę mam 2 teorie ale okaże się po ściągnięciu głowicy.


Teoria 1 - przestawiony rozrząd...


Teoria 2 - pęknięty sworzen od szklanki i w efekcie zablokowany silnik...


Jutro będę próbował ściągać głowicę;( albo znajdę po znajomkach kogoś z kamerką inspekcyjną i się może obejdzie bez.


Pozdrawiam Kamilon1

Opublikowano

A więc. Po demontażu miski olejowej okazało się że

Uległa peknieciu panewka którą doprowadziła do tego że zerwałay się śruby korbowodu co doprowadzilo do tego ze powstała dziura w bloku silnika (mała bo mała ale zawsze) i wał korbowy przesunął się o 0.5 cm. Więc skończyło sie na tym że poszukuję nowego silnika do mojej bmw.


Dzięki za pomoc i pozdro. Kamilon1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.