Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma się co kłócić quattro mówię o torsenie i xdrive maja nieco inne założenia. Quattro stawia na najlepsze awd, założeniem xdrive jest zwiększenie bezpieczeństwa, funu z jazdy jednocześnie zachowujac charakterystykę samochodu napędzanego na tył. Jeśli komus zależy na naprawdę dobrym awd powinien kupić quattro lub subaru, jeśli chce poprawić swoje bezpieczeństwo oraz zwiększyć fun z jazdy zachowując charakterystykę tylnonapędowca powinie spojrzeć na xdrive lub 4 matic. Rwd tez ma swoje zalety. Mniej do zepsucia się, auto mniej pali No i można pozamiatać tyłkiem tylko kto to robi bo opony wtedy znikają w oczach :D :8) :D :D
  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ostatnio uświadomiłem kilka osób u mnie w firmie, że jak wybrali BMW X3 z sDrive to maja napęd na tył... po zimie ich uświadomiłem... sami nic nie zauważyli.... o i tak to jest... .

 

Z całym szacunkiem do Twoich znajomych ale nie wiem jakim laikiem, tudzież niedouczonym ignorantem trzeba być żeby nie mieć pojęcia czym się jeździ, chociaż minimalnego/elementarnego, wiadomo tu na forum większość z nas zaglądających częściej to choć po trochu pasjonaci lubiący i znający motoryzację ale żeby nie znać podstaw, aż się boję pomyśleć co zrobi taki delikwent na pustkowiu gdy złapie kapcia, nie będzie zasięgu w tel,etc :duh:

 

Teraz rozpisze się nieco więcej na temat moich doświadczeń. W swoim życiu przerobiłem już około 20 samochodow. Samochodem jeżdżę praktycznie codziennie i tak ze 15 lat temu kiedy były wolnossaki napęd na jedna oske dawał radę moce były mniejsze a moce poprzez brak turbiny były rozwijane bardziej liniowo. Po czym pojawiły się turbiny, moce wzrosły i niestety oska przestaje być wydajna. Nawet 2 litrowy około 200 km diesel potrafi mieć kłopoty jak tylko popada troszkę deszczu. Problem jest nie tylko podczas ruszania ale często nawet przy jeździe 50-80 km na godzinę i wciśnięciu mocniejszym gazu. Sytuacja wyglada wtedy tak. Mamy sporo koni za które zapłaciliśmy ale nie możemy z nich korzystać ponieważ dławi je trakcja. Wracając do m2 którym miałem okazje jeździć kilka tygodni. Wspaniały fun car, szczególnie na tor, ale poranki lub w deszczowe dni ten samochód stawał bokiem po wciśnięciu mocniejszym gazu nawet przy 100 km/h. Znów ta sama sytuacja. Mam moc, chce emocji ale niestety czuć ze tył lekko wyjeżdża i kaganiec zaczyna dławić auto. Napęd awd to postęp, jak wszedł do rajdów to zainkasował konkurencje także jak ktoś chce jeździć szybko, w pełni wykorzystywać moc to dla mnie must have. W jeździe na codzień potrzebujemy przyspieszenia a nie zamiatania tyłkiem na placu pod biedronka. Ps. Jak komuś się nie chce czytać artukulumto w Polsce prawie połowa roku to dni deszczowe. Podsumowując tak rwę ok ale nie w naszym klimacie.

 

Kurde, jakbym to ja napisał, pełna zgoda, wręcz powiem więcej; do jazdy cywilnej w mocnym aucie powyżej 300 koni albo z dużym niutkiem to przede wszystkim 4x4 , no chyba że ktoś jeździ spokojnie i nie wykorzystuje nawet w 50% potencjału auta lub wykorzystuje je tylko na torze albo użytkuje w jakiejś Kalifornii, tudzież Andaluzji, tylko wtedy następuje pytanie po co mu tak mocne auto? Ale nawet w sprzyjającym klimacie może nie być idealnie, wystarczy trochę brudu na drodze, nie rozgrzane kapcie i w mocnej ośce nawet bez deszczu zerwiemy trakcję, napęd 4x4 jakikolwiek by nie był z wszystkimi swoimi wadami(bo takie oczywiście tez posiada), w cywilnym mocnym aucie jest jak najbardziej wskazany i wielokrotnie ratuje/uratował tyłek nie jednemu "mistrzowi kierownicy". I proszę nie mówcie mi że tak nie jest, bo swoje ok 30-sto letnie doświadczenie za kółkiem już mam, pasję do jazdy "sportowej" też, objechałem multum samochodów od"taczki" po ciężarówki, więc jakieś tam porównanie i doświadczenie mam, co oczywiście nie czyni mnie doskonałym kierowcą- pępkiem świata, tylko doświadczonym, mającym jakąś tam skalę porównawczą oraz zdającym sobie sprawę że różne są sytuacje na drogach publicznych. Przecież w ośce 400+ KM wystarczy na drodze moment nieuwagi, nie sprzyjające okoliczności i lecimy bokiem, w przeszłości wielu zawijało fajne banany na drzewach z takim napędem i dużą moc.ą Oczywiście że frajda jest większa i w wyższym zakresie prędkości takie auto rozwija prędkość dynamiczniej, ale z pewnością w większości przypadków nie zapewni takiego buforu bezpieczeństwa jak 4x4, tak droga hamowania jest w tym ostatnim dłuższa, tak spalanie jest wyższe ale bynajmniej w zakresie dozwolonych prędkości, trakcje mamy praktycznie cały czas, czego nie można powiedzieć o mocnej rwd... Oczywiście tor to już inna bajka, sam czasami wsiadam do Caterhama na torze i widzę ile mi to frajdy daje, takiej której nigdy w 4x4 czy też takiej m3 na drodze publicznej mieć nie będę. Reasumując każdy ma oczywiście swój rozum i preferencje ale dla mnie osobiście do jazdy cywilnej, na co dzień, przez cały rok "w mocnym" aucie cztery napęd to jest podstawa.

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze ciekawy test gdzie słabsze 2 litrowki s3 oraz a35 amg kopia tyłek m140i na 1/4 mili


z rolki oczywiście bawarka wygrywa No ale tutaj głównie 6 cylindrów imwieksza moc niż u konkurentów robią robotę. Nawierzchnia jest sucha. Na mokrym pewnie była by przepaść.

Opublikowano

najczęstszy argumentem za AWD widze jest to że na mokrym auto ma trakcje :)

Ciekaw jestem jak juz sie szybko rozpędzicie AWD na mokrym to jak hamujecie i skręcacie, dajcie znać jak tam zachowuje sie podsterowne auto (quattro) na mokrym albo kompletnie nieprzywidywalny napęd (X-drive) ktory robi sobie generalnie co chce na mokrym zakręcie.


Innym argumentem jest coś związanego z bezpieczeństwem, nie bardzo tu rozumiem ze niby AWD zapewnia bezpieczego? bezpiecznestwo to rozsądek w głowie.


Jesli chodzi o moje zdanie:

- RWD - duzo wiekszy fun z jazdy ;)

- AWD duzo bardziej komfortowe


i chyba tyle, jak ktos chce jedno auto do wszystkiego to niech sobie kupi cos z AWD, jak ktos moze miec dwa auta to jedno z nich musi byc RWD - dlatego fajnie ze nowe M5 ma mozliwosc wyłączenia AWD i to samo będzie w nowej M3. dzięki temu klient nie musi wybierać podczas konfiguracji czy ma na stałe AWD lub RWD.


Jeśli już ktoś raz jechał prawdziwym M (nie żadnej M podróba performance) to juz nigdy nie będzie chciał zwykłego bmw ;)

Opublikowano

Przecież M4 czy tam M3 (czy te seria 3 wypasiona) ładniej wygląda w środku od G20.

Mnie jakoś nie przekonuje duża świecąca listwa i ta spłaszczona deska z połączoną navi. Fujka

Może poliftowe g20 mnie przekona, na razie deska f30 mnie bardziej przekonuje.

Z drugiej strony na forum juz za bardzo nie ma sensu dyskutowac o kwestii gustu xD i o tym co bmw zrobiło źle.

Świeci? Dużo przycisków FAJNE BAJERY gut...

M4 nie wygląda staro, po prostu ty masz słabe wyposażenie ;)


340i ma napęd 4x4 + fabrycznie szpera. Cena będzie kosmiczna to na bank. Coś czuje, że to nie bedzie cywilne auto ;) Tylko po co M3 w takim razie? :D

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Nie rozumiem twojej wypowiedzi piszesz że g20 jest źle w środku a masz ten sam dylemat czy g20 340i lub M4 wybrać.


Swoją drogą Mercedes teraz jak już nie ma tego tableta na środku wyprzedził w środku bardzo Bmw

Opublikowano
Bo jak przesiadłem się do swojego 335i z G20 to nie poczułem, że czegoś mi brakuje.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam jeszcze jeden ciekawy samochody za prawdopodobnie mniejsze pieniądze a będzie dość ciekawy Mercedes CLA 45amg jeśli dane które teraz są pokazane będą prawdziwe to jeśli dobrze licząc można mieć nowy samochód z napędem na 4 który bije M4 a kosz myślę że nie przekroczy 300 tys.No i ten środek dużo dużo bardziej nowoczesny w porównaniu z BMW aktualnymi
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mi np. w ogóle nie przypadają te pozbawione smaku wnętrza w Mercedesie, z tabletem na środku deski.
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Przecież to nie będzie ładniejsze niż ten, co jest w E.

Dramat.

Mój 6S ma lepszy wyświetlacz.

Opublikowano
Wiem że o gustach się nie dyskutuje ale przecież E klasy wygląda przepięknie ? Swoją drogą co to jest 6S ?
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Masakra :duh: ....co to ma być wyświetlacz na pół deski

Odpust jak nic......wjeje tandeta z kilometra , wyświetlacz jak w promie kosmicznym, jak to może się podobać ....to już gruba przesada, zachwilke deska będzie całym wyświetlaczem, nie dajmy się zwariować tym swiatełkom ,diodom itp...lipa jak nic :mrgreen:

Opublikowano
Może się nie podoba rozumiem ale jeszcze mi nie powiesz że w E90 jest lepiej tam to dopiero było dziadostwo komuna zresztą tak samo jak w F.Bmw powoli staje się nudne jak Volvo
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zobacz wnętrze jakiejś e90 z przebiegiem do 50 tys. km na mobile.de. Bardzo dobrze zniosło próbę czasu, szczególnie deska z nawigacją.
Opublikowano
A które samochód nie wytrzyma 50 tys ? 350 chyba miałeś na myśli wtedy można mówić o jakieś próbie. Przecież 50 tys to nowy samochód ? Czy czegoś nie zrozumiałem? Miałem sam BMW E90 i uważam że materiały były super nawet niektóre lepsze niż w F36 ale mercedesa mailem na myśli bardzie "dizajn"
Opublikowano
Tablet był ale w wcześniejszych wersja był mega ciulaty ale teraz to inna bajka. Jeden długi wielki wyświetlacz


https://www.google.com/amp/s/www.deccanchronicle.com/amp/business/autos/110119/mercedes-benz-cla-coupe-new-vs-old-major-differences.html

 

Masakra :duh: ....co to ma być wyświetlacz na pół deski

Odpust jak nic......wjeje tandeta z kilometra , wyświetlacz jak w promie kosmicznym, jak to może się podobać ....to już gruba przesada, zachwilke deska będzie całym wyświetlaczem, nie dajmy się zwariować tym swiatełkom ,diodom itp...lipa jak nic :mrgreen:

Se Teslę zobacz. Praktiker po całości i Aldi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znak czasów...
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Swoją drogą co to jest 6S ?

iPhone.

:duh:

 


No tak jak mogłem nie pomyśleć że ktoś na forum BMW będzie mówił o swoim niesamowitym telefonie ! Jak mogłem się nie domyśleć;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla model 3 tez warty rozważenia moim zdaniem, No i w przyszłym roku ma trafić do sprzedaży polestar 2
Opublikowano
To jest temat o 340i/M4 czy okakanego mercedesa i sresli?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.