Skocz do zawartości

M54B22 - 16 MPG (17.66 litr/100 km). Wysokie spalanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie do użytkowników BMW 5 z silnikiem M54B22 odnośnie spalania. Wiem, że temat był już wałkowany kilka razy ale chciałbym zapytać ile paliwa powinnien spalać ten silnik. Wydaje mi się, że takie spalanie jak w tytule tematu jest trochę za wysokie. Spalanie obliczone z komputera pokładowego, jazda tylko w mieście na krótkich odcinkach, skrzynia automat, silnik ma zrobione 146 tys mil. Może ktoś może mi powiedzieć od czego powinienem zacząć sprawdzać ewentualne usterki lub niedomagania silnika jeżeli takie spalanie jest za wysokie bo jeżeli jest w normie to nie będę sobie głowy zawracał. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie mogę znaleźć dobry program diagnostyczny np. INPA lub inny, które mogą pokazać błędy silnika, korekty paliwowe i inne dane potrzebne do diagnozy silnika. Dziękuję za pomoc.
Opublikowano

sprawdz sam spalanie a nie z komputera bo ono sie zwykle nie pokrywa z rzeczywistoscia, chyba ze na trasie skasujesz to jeszcze.


zalej do pełna, zrób 100km i zalej znów do pelna.


m52b25 m54b22 m54b30 na trasie ok 10l ale w miescie 15l a jak mocno to i 20l łykały

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krótkie odcinki, automat, ciężkie auto, dość dynamiczna jazda i tyle może wychodzić. Sprawdź to wyliczając z dystrybutora. Program znajdziesz np. na chomikuj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja jestem w stanie zejść silnikiem 2.0 w trasie do 9l LPG a w mieście normalna jazda nie zamulona ale też nie walenie na wysokie obroty sięga 15l przy manualu. Zaznaczę że mówię o samym mieście. Zobacz ile pali w trasie i cyklu mieszanym, a podłączenie pod kompa w celu spr błędów też możesz zrobić, ale nie licz że automat w mieście na małym dystansie spali 12l
Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi. Chyba kupię rower bo obecnie do pracy mam 15 minut spacerkiem i 4 minuty autem, albo zmienię pracę lub wyprowadzę się do innego miasta :D . Chyba muszę zrobić test spalania z dystrybutora to wtedy będę na pewno wiedział co i jak. Filter powietrza mam nowy, odmę wymieniłem chociaż oryginalna była w całkiem dobrym stanie, silnik chodzi równo nie śmierdzi paliwem, check engine się nie świeci. Proszę o jakiegoś pewnego linka do chomika z INPA, bo widziałem kilka z jakimiś śmieciami wewnątrz. Dziękuję za pomoc panowie.
Opublikowano
na takich krótkich dystansach ciagle zimnym aucie to 17,5l to i tak dobry wynik
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No i to wynik z kompa. Musisz do pełna go zalać, zrobić z 300km i znowu do pełna bo z kompa to pomiary nie zawsze się pokrywają. Ale i tak 4 min to nie ma co liczyć, że auto spali 12l
Opublikowano
Poprawka, do pracy jade tylko 3 minuty. Dzisiaj kupiłem samostart i opsikałem miejsca na dolocie w których są łączenia gumowe, oboty sie nie zmieniły. Jak odkręcę korek od oleju to słysze, że silnik inaczej chodzi, po zakręceniu ponownie chodzi normalnie, podobnie jest jak wyjmę bagnet od oleju.
Opublikowano
Idę dalej panowie. Znalazłem na jakiejś angielskiej stronie program INPA plus inne do programowania. Po podnoszeniu do gniazda OBD2 INPA pokazuje. Cable Found: No. Ignition: No. Do podłączenia użyłem zwykłego kabla OBD2 który kupiłem kiedyś do innego auta. Czy do połączenia się z komputerem w samochodzie potrzebuje innego specjalnego kabla K+DCAN? Czy może coś źle zrobilem.
Opublikowano
Zły kabel/interfejs panie kolego, musi być do BMW takie 2w1 plus odpowiednie sterowniki no i INPA też musi być poprawnie zainstalowana
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musi być k+dcan, wystarczy zwykły za 40-50,- musi być pod inpa. Jak wpiszesz bmw inpa interfejs to znajdziesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Właśnie rozkęciłem obudowę od kabla OBD2. Pod niebieską obudowa znajduje się chip FTDI oznaczony FT232BM i pod spodem 539-1. Czy taki kabel będzie działał z INPA czy muszę kupić jakiś inny dedykowany dla BMW?
Opublikowano
Witam w świąteczny poranek. Wczoraj miałem okazję przejechać się chwilę po autostradzie i zmierzyć spalanie w cyklu poza miastem. Po skasowania wskaźnika spalania przejechałem około 30 km, po tym czasie sprawdziłem ile pokazuje komputer i komputer pokazał 31 mpg czyli około 9.11 litra na 100 km. Chyba jednak wszystko jest ok z tym silnikiem. Jak myślicie czy takie spalanie można uznać za właściwe? Dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko skonfrontuj to z dystrybutorem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam w świąteczny poranek. Wczoraj miałem okazję przejechać się chwilę po autostradzie i zmierzyć spalanie w cyklu poza miastem. Po skasowania wskaźnika spalania przejechałem około 30 km, po tym czasie sprawdziłem ile pokazuje komputer i komputer pokazał 31 mpg czyli około 9.11 litra na 100 km. Chyba jednak wszystko jest ok z tym silnikiem. Jak myślicie czy takie spalanie można uznać za właściwe? Dzięki.

Może w końcu zatankuj do pełna i zrób z 300-400km?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam kolejne pytania odnośnie wysokiego spalania. Wczoraj podłączyłem do samochodu komputer i w błędach silnika był tylko jeden błąd nr 37 Switching delay main relais. Nic więcej. Dodam że podczas wymiany odmy źle podłączyłem kostkę od ciśnienia oleju i spaliło mi wtedy jeden z bezpiecznikow w skrzynce pod filtrem kabinowym.

Następnie mam jeszcze pytanie odnośnie jednostek w jakich jest mierzone spalanie paliwa. W Inpie pokazuje pojemność zbiornika jako "US gallon", czy to oznacza że spalanie będzie obliczane także w US gallonach mimo, że samochód ma specyfikację UK.

Jakie powinny być wartości sond lambda. W Inpie na wolnych obrotach pokazuje zmianę wartości w sondach przed katalizatorem w granicach od 0.07(V) do 0.81(V) i widać jak wartości się zmieniają, a sondy lambda za katalizatorem pokazują prawie jednostajnie wartości w okolicach 0.75(V) do 0.80(V) i nie widać większych zmian. Dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Podnosze temat. Rozumiem że jest bardzo długi weekend ale może ktoś zna odpowiedź na zadane pytania? Stoję w miejscu z diagnostyka a przejrzałem już wiele tematów i tam nie znalazłem odpowiedzi. Pomocy!!!
Opublikowano
Tak sondy sprawdzałem na rozgrzanym silniku. Tak jak napisałem sondy przed katalizatorem pokazywały dużą zmienność w granicach 0.07 (V) do 0.75 (V) a sondy za katalizatorem pokazywały prawie przez cały czas jedna wartość około 0.75 (V) grzałki pokazywały 99.1% podgrzania. W Inpie nie pokazuje żadnego błędu związanego z sondami lambda. Ale gdzieś wyczytałem że czasami nie będzie pokazywalo błędu jak są uwalone sondy lambda.
Opublikowano
Piszesz,że grzałki pokazywały 99.1% nagrzania ,ale czy wszystkie cztery?? Czy tylko dwie pierwsze przed katem? Dziwne trochę, aby zdechły Ci dwie sondy na raz i to akurat te za katalizatorem, btw. te dwie ostatnie im mniej "skaczą" tym lepiej
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Wszystkie grzałki pokazywały wartość 99.1%, czyli Bank 1 przed katalizatorem i za katalizatorem oraz Bank 2 przed katalizatorem i za katalizatorem. Sondy z Bank 1 i Bank 2 znajdujące się za katalizatorem nie skakaly tak jak te przed katem, utrzymywały raczej stałe wartości w okolicach 0.72-0.80 (V).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ma być, wszystko gra.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeżeli wszystko jest ok to chyba muszę się przyzwyczaić do spalania w granicach 15 l/100km jeżdżąc tylko po mieście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.