Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po odpaleniu przez chwilkę (może do 5 min.) po po ruszeniu i wciśnięciu pedału gazu samochód nie chce się wkręcić na obroty tak jakby go coś dusiło ,jak nie puszczę szybko gazu to potrafi zgasnąć. Na wolnych obrotach jak stoję mogę gazować dowolnie i płynnie wchodzi na obroty. Jak popracuje chwilkę na wolnych tak powyżej 5 minut to ruszam bez żadnych problemów. Czasem po przejechaniu kilku km jak zatrzymam się np.na skrzyżowaniu i chcę szybko ruszyć (wiadomo gaz mocniej wcisnę) to też potrafi zgasnąć. Po dłuższej jeżdzie pracuje bez zarzutów. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Po podpięciu do kompa pokazuje błędy: "signal klopfsensor 1" ,"signal klopfsensor 2" ,"pruefung kraftstoff versorgungssystem". Wiem,że te błedy oznaczają "czujnik salania stukowego 1 i 2" , drugi przetłumaczyłem jako "Sprawdzanie układu zasilania paliwem".

Proszę o porady ,wskazówki - jakiekolwiek informacje.

Opublikowano

Dziękuję 'Adchar' za zainteresowanie się tematem.

Świece wymienione, a filtr paliwa ma coś do tego skoro sprawa występuje również na LPG ?

Opublikowano

Nie doczytałem o gazie ;)

A jak silnik pracuje i odkręcisz korek wlewu oleju to na moment przygaśnie, czy nie? Bo może to być wina odmy...

Opublikowano

O.K. Sprawdzę po pracy (wieczorkiem) i dam znać.

Odkręcałem ale na to nie zwróciłem uwagi (chlapie olejem jak się korek odkręci).

Opublikowano

Wygląda jakby na zimnym dostawał za mało lub za dużo paliwa, ale to dzieje się i na gazie... Więc zostawmy paliwo. Dawkę paliwa ustala komputer na podstawie wskazań przepływomierza. Sprawdź dolot powietrza do silnika. Czy nie ma nieszczelności, czy któryś wężyk podciśnienia nie jest sparciały. Na koniec jak masz możliwość to podmień przepływomierz powietrza.

A jeszcze jedno. Zakręć na butli z gazem zawór, bo może mimo uruchamiania na benzynie do silnika dostaje się trochę gazu i nie przepala wszystkiego jak jest zimny.

Zalewa silnik jak było kiedyś w gaźnikowcach ;)

Opublikowano

Wizualnie sprawdzałem i znalazłem pęknięcie węża (przy opasce na króćcu) -usunąłem i miałem nadzieję właśnie .że w tym problem -niestety brak różnicy. Pryskałem po silniku ,żeby zobaczyć czy czasem gdzieś jeszcze czegoś nie ma,bez różnicy. Niestety nie mam możliwości podmiany przepływomierza. Od przepływomierza odpiąłem wtyczkę to zaczął gasnąć.

O.k. zakręcę gaz. Rozumiem , że resztkę wypalić ,zgasić na benzynie i zobaczyć czy objaw będzie podobny?

A co ciekawe jak go odpalę to na jałowym mogę go gazować do woli i nawet się nie zająknie -a jak tylko będę chciał odjechać i dodać gazu to go dusi [jeśli będę chciał odjechać bez gazu tylko na tzw. pełzaniu (w automacie sam się delikatnie toczy) to też pracuje elegancko]

Opublikowano

Sprawdzone. Gaz wyjeżdżony , zakręcony - objaw dalej występuje. Po wykasowaniu błędów te również się pojawiły ( lambda i czujniki spalania stukowego)

Właśnie wróciłem od kolejnego mechanika i ten twierdzi ,że czujnik temperatury cieczy wymienić i założyć emulator sondy. Nie wiem ,nie znam się ale już by mi wymienili pół silnika jak bym wszystkich mechaników (wymieniaczy) słuchał a tak naprawdę mam wrażenie ,że nie bardzo znają BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie dysponujemy zadnymi parametrami pracy silnika , ani źadnym filmikiem ...

Propozycja montaźu emulatora sondy nie jest dobrym pomyslem ( delikatnie mówiąc ) , poniewaź cos ten bład powoduje i emulator zatuszuje skutek a przyczyna tego błedu pozostanie...A co z czujnikiem stukowym?-tez jakis emulator czy calkowity demontaz?...

Ja przy takich błedach i objawach zaczał bym od sprawdzenia rozrzadu...

Opublikowano

Słusznie 'kotin44' nie jest dobrym pomysłem tak jak nie jest dobrym pomysłem wymienianie wszystkiego po kolei a może się trafi.

Ale co z rozrządem ?

Silnik pracuje równo na biegu jałowym (bez względu czy ciepły czy zimny) mogę go kręcić na full i pracuje elegancko ,po próbie ruszenia jak z wyczuciem i delikatnie zacznę dodawać gazu ruszę jak już ruszę to jedzie perfekt (jeśli się nie zatrzymam) do osiągnięcia optymalnej temp. to nic nie wskazuje ,że co jest nie tak. Kontrolki awarii nie wyświetla -błędy są zapisane w pamięci.

Które parametry mam podać to sprawdzę i podam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Parametry sondy lampda sa najwazniejsze - na ich podstawie mozna sie dowiedziec czego jest w mieszance za malo...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuc filmik jak ten silnik pracuje...

Mam wrazenie ze przeskoczyl rozrzad - sondy mieszczą sie w granicach pomiaru ale mówią ze jest za malo powietrza w mieszance...

Opublikowano
To zrob z tym porzadek bo to wazna sprawa dla silnika a sondy blad jak wykasujesz to sie pojawia czy dopiero po przelaczeniu na gaz?Fajny temat z tym woim autem :lol:
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
No widze i chyba nie wiecie ze silnik dokona padniecia jak ten czujnik nie bedzie poprawnie dzialal.Sprawdz sondy na benzynie tylko czy maja bledy?Nie wiem czemu majac ewidentny blad robisz wszystko inne?Ale faktycznie wymiana jego lub sprawdzenie wtyczki przewodow to masakryczny temat no coz milego naprawiania.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano (edytowane)

Ale każdy mówi,że nie jest możliwe żeby dwa czujnik naraz padły.

Na benzynie też pojawiają się te błędy (zatankowałem verva 98) - chociaż błąd lambdy teraz się uspokoił i nie pojawił się (jazda na Benzynie i na LPG też się nie pojawił)

Edytowane przez kriss2019
Opublikowano
To niech przyjda do twojego auta i mu to powiedza bo chyba sam z siebie tych bledow nie wywala.Po prostu musi ktos sprawdzic oblukac ,przetestowac,sprawdzic,wymienic,Od gdybania i mowienia nie mozliwe to raczej nic nie wyniknie.Co ty na to..Napraw czujnik wymien sonde i wio..
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Rozumiem ale zauważ ,że błędy stukowych i jednego i drugiego pojawiają się w tym samym czasie - naprawdę jest taka możliwość ,że oba są uszkodzone/działają nie prawidłowo ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.