Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


biernus

<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

146 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Nie wiem, nie miałem styczności... Ale są tu tacy, co kupowali. Można dostać w każdym ASO i koszt nie powala w sumie.

 

Pozdrawiam

 

Pytam dlatego że gdzieś słyszałem ,że ETL 7045 jest czerwony a w mojej skrzyni jest żółty olej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzwoniłem do

BOKu Shella (48 22) 570-00-93

no i tego oleju(Shell ATF LA 2634) od dawna

nie produkują.

Więc czym to zalać???? :duh:

 

 

też mam 5HP-30 .. i w sumie przymierzałem sie do wymiany.. jeszcze nei wiem czy tam naklejki zielone czy czarne (to jest naklejone na skrzyni?) .. i jak sie problem rozwiązał? co do tej skrzyneczki zalać?

 

pozdrawiam

E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam 5HP-30 .. i w sumie przymierzałem sie do wymiany.. jeszcze nei wiem czy tam naklejki zielone czy czarne (to jest naklejone na skrzyni?) .. i jak sie problem rozwiązał? co do tej skrzyneczki zalać?

 

pozdrawiam

 

Hej!

Przecież odpowiedź, co zalać jest kilka postów wyżej. TAK - nalepka jest na skrzyni i zalewasz odpowiednio Shell lub ESSO. Przestudiuj sobie ten SCREEN

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia Biegow Automat A5S 310Z(5HP-18) 1056 000 093

Tabliczka znamieniowa czarna=Dexron III?? biernus jako expert (teraz juz na to wyglada) Szybkie pytanko: Posiadam identyczna skrzynie biegow jak twoja i..wszedzie spotykalem sie jak dotad ze standardowo 3l oleju nawt w serwisie BMW to samo potwierdzili ale niejeden z naszych Kolegow wlewał po 4 a i nawet po6l oleju wiec ile kupic??Co do mojej skrzyni to funkcjonuje ok no...na zimnym silniku rano przeciaga troszke 1 i 2 ale po rozgrzaniu wszystko gra aaa jeszcze jedno ;przy jakich predkosciach u was odbywa sie zmiana biegow??(przy normalnej jezdzie) Pozatym moj kolega tez ma zamiar w swoim BMW zmienic i jak sie dowiem jakie ma oznaczenia na tabliczce tez zkoryguje to z Wami Dzieki za odp.

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam 5HP-30 .. i w sumie przymierzałem sie do wymiany.. jeszcze nei wiem czy tam naklejki zielone czy czarne (to jest naklejone na skrzyni?) .. i jak sie problem rozwiązał? co do tej skrzyneczki zalać?

 

pozdrawiam

 

Hej!

Przecież odpowiedź, co zalać jest kilka postów wyżej. TAK - nalepka jest na skrzyni i zalewasz odpowiednio Shell lub ESSO. Przestudiuj sobie ten SCREEN

 

Pozdrawiam

 

bardziej bylem ciekaw co w przypadku np. gdyby to byl shell wlasnie ktory generalnie nie za bardzo jest dostepny.. ale gdzies na forum wyczytalem ze generalnie niczym sie to nie rozni oprocz oleju.. wiec teoretycznie po wymianie filtra i wyczyszczeniu chlodnicy oleju mozna zalac i esso.. ile w tym prawdy.. nie mam pojecia..

E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż NIE, nie można zalać ESSO, bo ta skrzynia zaprojektowana jest do współpracy z olejem Shella. Chodzi tu o jakieś uszczelnienia itp, na które jeden olej jest obojętny,a drugi już nie.

A Shella można dostać w ASO bmw, jak każdy olej zalecany przez bmw.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia Biegow Automat A5S 310Z(5HP-18) 1056 000 093

Tabliczka znamieniowa czarna=Dexron III?? biernus jako expert (teraz juz na to wyglada) Szybkie pytanko: Posiadam identyczna skrzynie biegow jak twoja i..wszedzie spotykalem sie jak dotad ze standardowo 3l oleju nawt w serwisie BMW to samo potwierdzili ale niejeden z naszych Kolegow wlewał po 4 a i nawet po6l oleju wiec ile kupic??Co do mojej skrzyni to funkcjonuje ok no...na zimnym silniku rano przeciaga troszke 1 i 2 ale po rozgrzaniu wszystko gra aaa jeszcze jedno ;przy jakich predkosciach u was odbywa sie zmiana biegow??(przy normalnej jezdzie) Pozatym moj kolega tez ma zamiar w swoim BMW zmienic i jak sie dowiem jakie ma oznaczenia na tabliczce tez zkoryguje to z Wami Dzieki za odp.

 

Jak czarna tabliczka to olej klasy Dextron III, jak zielona tabliczka i zielony korek wlewu to ESSO LT 71 141.

Twoja skrzynia przeciąga na zimnym biegi I i II - TO NORMALNE, w ten sposób dochodzi do temperatury operacyjnej :!: Nie ma się o co martwić.

A tu masz odpowiedź na pytanie o prędkości na poszczególnych biegach:

http://img88.imageshack.us/img88/2276/shiftingpointssr1.jpg

 

A tu masz jeszcze na temat ilości oleju przy wymianie:

http://img444.imageshack.us/img444/4260/oilamountxd0.jpg

 

Pozdrawiam

 

p.s. przepraszam modów za pisanie dwóch postów pod sobą - ale pomogło mi to zapanować nad tym,co chciałem przekazać :)

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czarna tabliczka to olej klasy Dextron III, jak zielona tabliczka i zielony korek wlewu to ESSO LT 71 141.

Twoja skrzynia przeciąga na zimnym biegi I i II - TO NORMALNE, w ten sposób dochodzi do temperatury operacyjnej :!: Nie ma się o co martwić.

A tu masz odpowiedź na pytanie o prędkości na poszczególnych biegach:

http://img88.imageshack.us/img88/2276/shiftingpointssr1.jpg

 

A tu masz jeszcze na temat ilości oleju przy wymianie:

http://img444.imageshack.us/img444/4260/oilamountxd0.jpg

 

Konkretyzm jasna odpowiedz i linki ?Jesteś Kolego wielki :D

Grupa Pościgowa LBN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ma kolega Niepolski konwerter (torque converter), owszem:)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze ze mi sie juz zygac chce jak widze wypociny ludzi, piszacych o automatach , a nie majacych pojecia o tym co pisza. oleje ATF - Automatic Transmition Fluid dziela sie na 2 klasy - tylko i wylacznie !!!!

 

atf2 - mineralny

atf3 - syntetyczny lub polsyntetyczny

 

do nowych i zdrowych skrzyn lejemy atf3

do starych jak np e34 - atf2 lub jesli jest zdrowiutka 3`ke

 

to jakiego producenta zalejesz nie ma znaczenia. nie ma czegos takiego jak ktos wyzej opisuje ze olej jest obojetny dla uszczelnien czy cos takiego. nie jest prawda ze oleju sie nie zmienia. z tym esso to komercja, nie jest to jakis super olej, jest to albo atf2 albo atf3 innego podzialu nie ma, normalne ze bmw wynegocjowalo dobre ceny pod warunkiem kozystania tylko z 1 producenta. i dlatego pcha esso.

to zboczenie placic prawie 50zl za litr oleju. to tak jakbys kupowal w aso olej mobil 1 w cenie 50zl za litr. kolory tabliczek maja wspolnego z olejem tyle co waski lub szeroki gril. po prostu od pewnego miesiaca produkcyjnego zmieniono dostawce olejow i zmieniono etykiete.

te same skrzynie - producent ZF - smigaja w mercach, oplach itd. tamte jezdza na atf2 lub 3, ale wasze beemki musza na esso prawda?

 

dodam jeszcze jedno. KAZDY z dzisiejszych produkowanych olejow przewyzsza jakosciowo olej ktory jest zalany w skrzyni.tym bardziej ze jest stary. olej zmienia sie w skrzyni kiedy dziala i jest ok, a nie jak sie zaczynaja problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego flash, na pierwszej stronie tego wątku jest link do dokumentacji ZF w formacie .pdf. Tam znajduje się wyraźna adnotacja odnośnie skrzyni 5hp-18 i olejów, jakie się do niej używa. Więc jeśli firma produkująca skrzynię twierdzi,że ma być ESSO, to niech ESSO będzie.

Nie nam rozstrzygać, czy jest to chwyt marketingowy za grubą kasę, czy nie. Chcemy tylko,żeby wszystko działało jak należy, a skoro wyraźnie piszą tylko o ESSO, to znaczy, że jest to najbezpieczniejsze posunięcie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwroc uwage ze skrzynia 5hp18 jest tez w kolumnie dextron3, w skrzyni nic sie nie zmienilo a kaza lac inny olej. to jest marketing i tyle. z tego samego powodu francuzi leja elfa, nie dlatego ze jest lepszy, po prostu zaproponowal producentom samochodowym lesze warunki. dajcie sie wkoncu przekonac.

 

podobnie jest z lekazami, pchaja ten antybiotyk , ktorego producent zaproponuje lepszy "bonus"

 

najwazniejsze jest to zeby olej po prostu zmienic, ale nie jak bedzie cos sie dzialo, tylko dzis, jutro. boisz sie o skrzynie , zmieniaj czesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A'propos tego, że każdy olej dobry. Samo ZF zaleca inaczej:

 

http://www.automat.pl/infusions/pro_download_panel/downloads/5HP18%5B3%5D.pdf

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idziesz do sklepu kupujesz dextron 3 mobil i jest jakosciowo napewno lepszy od tego co proponuje bmw. to tak jak z olejami samochodowymi, producent zaleca klase lepkosci - np 10w40 a jakosc nie gorsza niz np SG, dzisiejsze oleje sa juz w klasach SL , SM, klasa lepkosci to jedno a klasa jakosci to drugie czyli kazdy olej dostepny na rynku nawet ten najtanszy jest jakosciowo lepszy niz ten co przewidzial producent. skrzynie 5hp18 sa montowane w roznych samochodach roznych marek. nei tylko bmw. ale tylko w bmw padaja 2 stwierdzenia - bledne , po pierwsze ze oleju sie nie zmienia, a po drugie ze jak sie zmienia to tylko LT. jesli sie boisz o swoja skrzynie to zmien olej czesciej. dyskusje o automatach zawsze ciagna sie stronami a nic sie nie mowi o oleju do mostu, czy tu tez lejecie tylko to co zaleca producent? czy uwazacie ze olej z bmw to jakis super specyfik? z nanorobotami usuwajcymi ubytki? nie chce mi sie przekonywac ludzi kolejny raz, powtorze wiec teze: wasze auta, wasze pieniadze, wasza sprawa jaki wybierzecie olej. tylko jesli chcecie wybrac ten 10 razy drozszy to poczytajcie najpierw info na forach innych marek co tam pisza o skrzyniach ZF i ich hydraulikach. ZF tez robi wspomagania do wiekszosci aut europejskich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie panowie. Stoję przed problemem uszczelnienia automatu w TDS E39 rok 98. Wyciek jest z przedniej części (prawdopodobnie uszczelniacz) ten za sprzęgłem hydrokinetycznym. Pytanie brzmi: Czy jest mi ktoś w stanie rozgryść jaki mam wlać tam olej? Skrzynia chodzi spoko ale moze by wymianę przeprowadzić przy okazji?? A wogóle to może ktoś takie wycieki usówał i jest w stanie określić mi koszty? Ludziska mnie straszą że moze być wina nie tylko uszczelniacza ale również panewki w obudowie skrzyni tej po której pracuje hydrokinetyka. Czy jest to możliwe??? Dzięki z góry za sugestje i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.