Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

147 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wlasnie jestem po wymianie, poszlo bardzo ladnie i sprawnie, trzeba uwazac przy wyjmowaniu filtra - troche sie oblalem ;)

ogolnie prosta operacja ;)

narazie skrzynia pracuje ladnie

DZIEKI za pomoc!

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam teraz w ręku prospekt VALVOLINE MAXLIFE.

Tam jest napisane,że ATF MAXLIFE spełnia,poziomy jakości/certyfikaty:

DEXTRON 3,2,MERCON-V, i tu najważniejsze BMW LT 71141, LA 2634 i wiele innych. Więc na to wychodzi,że nie trzeba już szuakać 20litrowych i drogich ESSO LT 71141

 

 

MAXLIFE ATF:

-specjalne składniki chroniące uszczelki zmniejszają ryzyko powstawania wycieków ze skrzyni biegów

-modyfikatory tarcia o wydłużonej żywotności poprawiają i utrzymują płynność przełożeń

-dodatkowe komponenty zapobiegają zużyciu elementów przekładni

-do zastosowania w przekładniach nowych i regenrowanych

Opublikowano

Witam,

jestem 20tyś po wymianie oleju (ESSO LT 71141) a już myślę o następnej :D i zaciekawiło mnie to co napisał MarcinPioneer

myślicie że można zamiast ESSO.... zalać skrzynie tym ATF VALVOLINE MAXLIFE . Co o tym sądzicie?

Pozdro.

Opublikowano

Siemka !

Z VIN dekodera wyszlo mi ze mam skrzynie 4HP-22/EH.

Pod samochod wlazilem w tamtym tygodniu ale nie znalazlem zadnej tabliczki.

Olej kupilem juz. Mobil ale nie pamieteam jakI(olej w pracy zostal- jutro sprawdze)

Jak bede juz wiedzial jaki mam olej to dam znac zebyscie potwierdzili (lub nie) co z nim zrobic ( bo ja to taki niezdecydowany jestem:))

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano (edytowane)

Jak bede juz wiedzial jaki mam olej to dam znac zebyscie potwierdzili (lub nie) co z nim zrobic ( bo ja to taki niezdecydowany jestem:))

 

to sa twoje slowa, wiec czekamy :-) - poczytaj ten temat i dowiesz sie dokladnie.

Edytowane przez flash
Opublikowano

dodam od siebie (moze wywolam kolejna wojne. ale co tam...) ze do aut z lat 90`tych lac mozna dextron2 i 3. nie ma co sie spuszczac nad esso. taki po prostu olej leje fabryka, czemu inni producenci leja castrola, selenie? bo ustalili to przy zielonym stoliku albo przy swini pieczonej na ognisku. oleje w dzisiejszych czasach wielokrotnie przewyzszaja jakosciowo to co bylo lane 10 lat temu. przeciez caly czas prowadzone sa badania, oleje sa unowoczesniane itd. jeszcze jedno co do teori life time. producent chyba nie bardzo wiezyl ze te auta beda tak dlugo jezdzic, wiec teorie life time mozna wsadzic miedzy Brzechwe a Tuwima.dla mnie life time nie oznacza do konca zycia auta, tylko do konca przewidzianego przez producenta "cyklu zycia". czy wiecie ze obowiazujace dzis w uni przepisy nakazuja produkowac sprzet RTV z tzw cyklem zycia 5 lat? to ma oznaczac ze telewizor nie moze dzialac dluzej? moze , ale producent przewiduje, i projektuje sprzet tak na 5 lat. wiem cos o tym bo siedze w elektronice z tzw drugiej strony. Wiekszosc serwisow twierdzi ze sie oleju nie zmienia, bo po co , jak nie potrafia. 3 tygodnie szukalem warsztatu na slasku ktory mi zmieni olej. wkoncu zrobilem to sam. od siebie dodam, ze jesli chcecie jezdzic tymi autami dluzej, zmieniajcie olej w automatach. nie ma rzeczy wiecznych.autoryzowany serwis trzyma sie sztywno tego co mu producent zaleci (pracuje w autoryzowanym serwisie RTV i tez czasem musze gadac bzdury, bo tak trzeba). im nie zalezy na naprawie starego auta, klient ma isc do sklepu i kupic nowe. niestety dotyczy to pomalu kazdej dziedziny zycia, prosze zauwazyc ze z ulic znikaja takie zawody jak szewc, zegarmistrz.... kiedys byl na kazdym rogu ulicy, a dzis ? pol dnia trzeba szukac.

konczac dam jeszcze raz dobra rade. zmieniajcie olej w automacie, jesli chcecie aby wam dlugo i bezawaryjnie sluzyl. 150zl na olej jest niczym przy naprawach za okolo 2000.

Opublikowano
dokładnie :cool2: ja zamawiając a ASO filtr i uszczelkę wywołałem lekki uśmiech na twarzy sprzedawcy , podobno byłem drugin w tym roku co takie coś zamawia :mrgreen: bo nie wymienia się , tak twierdził ale to co było w niej nie nazwał bym olejem po 245000km , na dnie jakaś maż gęsta , przecież nie ma oleju jaki nie traci na właściwościach - w książce też nie ma wzmianki jaki olej na zamiane tylko że nie wymienia się , tak jak w nowych ikarusach , potem skrzynie się wymienia całą
Opublikowano
szczerze powiedziawszy niczego. esso z tego co sie orientuje a moge sie mylic, to syntetyk a d2 i d3 to mineral, po prostu (teoretycznie) zadziej bedziesz wymienial. wiekszosc forumowiczow twierdzi ze esso jest life time i ze jest lepszy, ale to ich zdanie.
Opublikowano
Dzwoniłem do kilku ASO i radzą żeby zalać oryginalnym olejem jaki mają w cenie 36zł/litr a jest to ETL 7045E , nie wiem ale radzą mi również wylać ten ESSO ATF 71141 bo nie mają go nawet w dokumentacjach - dziwne ten co kupiłem ATF 71141 jest dużo droższy i mam go wylać :mad2: teraz sam już nie wiem , tego oryginalnego nawet nie wiem gdzie szuakć w necie żeby porównać parametry - nie wiem również czy ładować się w ponowne koszty??
Opublikowano
w ASO sami nie wiedzą jaki ten olej mają tylko że ETL 7045E i wszystko czy syntetyk czy pół tego też nie wiedzą a na moje pytanie czy mogę zostać na tym co zalałem ESSO 71131 to też nie wiedzą ale wiedzą za to że koszt nowej skrzyni to 15tyś zł :mrgreen: i radzą wlać ten noname co oni mają , jeżdżę na tym co wlałem i nic nienormalnego nie widzę , jedynie nie pamietam jak się wcześniej wkręcał przy kick down'ie bo teraz wkręca się pod czerwone pole czyli nieco ponad 4500obr/min - zero kompletne szarpnięć więc jest jak było , ale się zakręciłem , teraz nie wiem co robić dalej
Opublikowano
z tego co pisza tutaj: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/87781

i tutaj: http://www.oil-store.co.uk/?path=item&id=378

 

to ja bym sie NIE PRZEJMOWAL i na nim jezdzil

 

No tak a potem GAZ.. a auto nie jedzie i szukac skrzyni lub wymienic na manual - z wlasnego niedopatrzenia i niedbalstwa.

Moim zdaniem DOBRZE, ze Mike68 sie interesuje problemem, ja niestety w tej kwestii nie pomoge. Zebrac dane do kupy, podliczyc fundusze i zadecydowac.

Moze rzeczywiscie te oleje sa "podobne" i rzeczywiscie nic sie nie stanie... ale trzeba te informacje potwierdzic.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
ale tego nie można potwierdzić nigdzie , nie ma nic na temat tego serwisowego oleju w ASO , jak pisałem wyżej , taki mają do mojej skrzyni i wszysko ale cena mnie rozbroiła , 36zł brutto/litr a ten co wlałem dużo droższy - chyba zamienie , nic sie nie stanie jak wydam te kilka setek dla świetego spokoju
Opublikowano
w ASO sami nie wiedzą jaki ten olej mają tylko że ETL 7045E i wszystko czy syntetyk czy pół tego też nie wiedzą a na moje pytanie czy mogę zostać na tym co zalałem ESSO 71131 to też nie wiedzą ale wiedzą za to że koszt nowej skrzyni to 15tyś zł

 

 

biora cie pod wlos

zh
Opublikowano
wiesz , nie dzwoniłem tylko do jednego , telefony wykonałem do ASO Kraków,Katowice i Poznań w wiadomym celu , odpowiedzi były jednoznaczne :mrgreen: chyba nie mają jakiejś zmowy nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.