Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


biernus

<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

147 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje zmienić olej, uszczelkę itd. Kolor mojej tabliczki to...niebieski. Domyślam się, że jest to czarna tabliczka ale chciałbym mieć pewność. Jeżeli jest to czarna tabliczka, to jak rozumiem D3 ?

Edit: Nie wiem czy dokładnie widać. Numer to 1056 000 082

http://imageshack.com/a/img823/4219/z9v9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mam pytanie

czy wymienia sie olej w mojej skrzyni bmw 525d 12-2004 automat ma przelatane prawie240 tys na razi w miare ok skrzynia czasmi jak jade w dluga trase i przy wyzszej predkosci, jak jest rozgrzany olej to czasem dluzej czekam na zmiane biegu ale po miescie i na krotkich dystansach wszytko ok jesli wymienic to na jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Panowie - jedna uwaga - Dexron III to olej - dinozaur i nie ma żadnego uzasadnionego powodu, do tego aby nadal go zalewać do automatycznych skrzyń. Jest pod każdym względem gorszy od dzisiejszych olejów, dostępnych na rynku w aplikacjach tzw Multi ATF. To samo ATF 3+, który był Dexron'em III z dodatkami ( w uproszczeniu) polepszającymi trochę jego właściwości na zimno. Od 2005 jest to norma nie obowiązująca. Dziś leje się w 100% oleje syntetyczne do skrzyń, jak ktoś zmienia, które wytrzymują więcej i skrzynia na nich znacznie lepiej pracuje. Pod względem lepkościowym nie różnią się one praktycznie niczym, mają lepsze właściwości i lepiej zabezpieczają skrzynię. W przypadku BMW straciło kompletnie znaczenie, jaka tabliczka, bo kiedyś było tak, że kiepskawy Dexron nie do każdej pasował, ale dziś zalać lepszy olej, można do każdej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trzeba zobaczyć jaka to dokładnie skrzynia jest i pewnie ile wchodzi to będą wiedzieć tylko w ASO, albo jak ktoś zmieniał w tym akurat modelu, to Ci poda. Różnice mogą być pomiędzy modelami nawet 1l. Najlepiej kupić sobie więcej i najwyżej potem oddać. 10l powinno wystarczyć.

 

Do tej skrzyni, z tego co mi się to wydaje to idzie BMW 83 22 0 142 516 i każdy olej, który jest zamiennikiem będzie ok. Nie będzie to specjalnie trudne. Możesz wziąć np Motula Multi ATF lub jakąś inną markę

 

Pytanie po co w tej skrzyni zmieniasz olej.

 

Tutaj link jak sprawdzić oznaczenie skrzyni i kilka informacji o niej.

 

http://www.zf.com/media/media/document/int_print_catalogs_documents/usa_4/6HP_19-21_Catalog.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Witam jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Jaki olej do automatu do M54B30?(e46 330xi). Coś wyczytałem że zależy jaka tabliczka jest na skrzyni zielona czy czarna? W którym miejscu ona się znajduje?. I gdzieś wyczytałem że gdy tabliczka jest zielona albo czarna już nie pamiętam która to się nie wymienia oleju?. Jaka ilość tego oleju? I jak ktoś wie to jaki filtr i uszczelke??. I tak z innej beczki czy ktoś wie jaki filtr oleju do silnika???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zalecany olej do tej skrzyni to Texaco texamatic ETL 7045E, tu masz gotowy zestaw do kupienia: http://allegro.pl/filtr-skrzynia-a5s360r-a5s390r-5l40e-olej-7045e-i5337408774.html

 

A tu masz instrukcje gdybyś chciał sam wymienić: viewtopic.php?f=15&t=122945

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
Panowie E60 2003r m54 530i przebieg 220tys jestem przed wymianą oleju w ASB poprzedni wlasciciel wymieniał olej przy przebiegu 165 tys.( niepotwierdzone niestety). Faluja obroty skrzynia delikatnie sie gubi czasami zamula przy redukcji szarpanie z 3 na 4 bieg reszta ok myślę ze do wymiany konwerter. Ale ostatnia sytuacja trasa 400km autostrada skrzynia rogrzana redukcja przy dużej prędkości 6 na 5 zamulenie odczuwalne szarpniecie obroty spadaly po 3 sek wkrwcily sie i ok druga próba ta sama sytuacja i wyskoczył błąd skrzyni brak manualnych zmian biegów. Wiec parking wyłączyłem silnik odpalilem ponownie i wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

NIEPRAWIDŁOWY OLEJ W SKRZYNI

Witam, 1,5roku temu kupiłem BMW e39 touring 530d 193km 2001R

Krótko po zakupie zdecydowałem się na wymianę oleju m.in. w skrzyni biegów, jest to automat GM.

Mechanik zalał olej firmy RAVENOL. Ostatnio przy wizycie u innego, porządnego! mechanika BMW wspomniałem że szarpie przy zmianie z 1 na 2,

sprawdził stan oleju którego było za mało, a ponad to olej miał barwę żółtawą.

Z tego co się dowiedziałem prawidłowo zalany olej to czerwony TEXACO.

Dowiedziałem się również ,że RAVENOL także robi olej do skrzyń GM ale niestety ma on też barwę czerwoną.

Sądzę że mechanik wlał olej do skrzyń ZF .

Upiera się że wlał prawidłowy olej do skrzyń GM z Ravenol i mam takim uzupełnić brakujący stan.

Czy jest możliwe że olej ten zmienił barwę z czerwonego na żółtawą po zrobieniu 35000 km? (tłumaczący się mechanik)

Czy jestem w stanie odzyskać coś u mechanika który zalał mi nieprawidłowy olej? (co sporo kosztowało)

Jak mu to udowodnić?

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie pomóżcie, bo mam mętlik w głowie, moje auto to 728 z 1997r. , 5hp18 z zieloną tabliczką, czyli powinienem zalać olej ATF LT 71141 o miodowym kolorze. Zamówiłem olej w tej specyfikacji, a z hurtowni przysłano mi odpowiednik marki Cyclon ATF S-1A o kolorze czerwonym, jednak wg tego pdfa

 

http://cyclon-lpc.com/assets/pdf/gear/en/GEAR%20ATF%20S%201A%20%20ENG.pdf

 

spełnia on normy Dexron IIIH i LT71141. Czy mogę to bezpiecznie wlać do mojej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Ode mnie pytanie: e39 M54B30 AT z 2002 roku, VIN: WBADS61080GV43503. Skrzynia 5HP19 (A5S 325Z Auto) Przebieg 209 tys km.

 

Chcę wymienić olej tylko bladego pojęcia nie mam czy iść w ZF LIFEGUARDFLUID 5:

 

http://allegro.pl/zf-lifeguardfluid-5-olej-przekladniowy-5hp-1l-i6842378249.html

 

Czy Mobil ATF LT 71141 1L (ESSO) BMW 83 22 9 407 807:

 

http://allegro.pl/mobil-atf-lt-71141-1l-esso-bmw-83-22-9-407-807-i6370135992.html

 

Co Waszym zdaniem lepiej jest zalać, zakładając że to pierwsza wymiana ?

 

Dzięki serdeczne za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.