Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

147 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Czy procedura wymiany oleju ktora znajduje sie na drugiej stronce tego postu dotyczy tylko skrzyn ZF,czy w GM A5S390R wymienia sie w ten sam sposob.Pytam gdyz czeka mnie wymiana a chce to zrobic sam.Pozdrawiam

 

Witam

 

Procedura wymiany oleju w Twojej skrzyni, ze zdjęciami:

 

K L I K

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki sliczne kolego.Super material.Pozdr
Opublikowano

Witam

 

Olej przekładniowy o klasie lepkości SAE 80 (np. o specyfikacji API-GL-4).

 

Ja miałem w swoim E30 z M40 olej ATF i też było bardzo dobrze.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

A co sądzicie na temat uszlachetniacza Bilsteina do skrzyń automatycznych, czy jest szansa że przedłuży zycie skrzyni?

Załączam opis:

 

CLM BILSTEIN R-2000 Transmission (Automatic) Treatment

Preparat do regeneracji i wyciszania automatycznych skrzyń biegów, mokrych sprzęgieł,

oraz do układów wspomagania kierownicy i układów wspomagania hamulców,

CLM BILSTEIN R-2000 TRANSMISSION TREATMENT to unikalny opatentowany dodatek stworzony by poprawić działanie olejów, który nie ma sobie równego. Produkt ten jest dobrze oczyszczony, stworzony jako dodatek do ochrony olejów w układach wspomagania (kierownicy, hamulców) i w automatycznych skrzyniach biegów. Działa w ten sposób, że redukuje / zmniejsza temperaturę pracy, oraz zapobiega powstawaniu grud i rozdzielaniu się oleju. Polecamy TT do automatycznych skrzyń biegów głównie w celu uniknięcia zatkania małych dziurek kanalików olejowych i zapewnienia odpowiedniego smarowania skrzyni. Rezultatem jest fakt, że CLM BILSTEIN R-2000 TT chroni twój sprzęt, nie dopuszcza do szybkiego zużycia i kosztownych napraw, oraz oszczędza twoje pieniądze i czas.

Teaoria „twardego smarowania”. Jej autorzy stwierdzili, ze ideałem byłoby wprowadzić do silnika, skrzyni biegów, tylnego mostu lub dowolnego urządzenia wymagającego smarowania olejem elementy z metali miękkich (stanowiące podstawowy materiał np. panewek) o kształtach kulistych i gabarytach ...talku, a więc liczonych w mikronach. Mikroskopijne kuleczki dostając się między powierzchnie tłoka i cylindra, wału korbowego i panewki, zęby kół zębatych w skrzyni biegów czy tylnym moście, pracowałyby niczym specyficzne łożyska toczne, zdecydowanie zmniejszając siły tarcia. Z kolei ich ścieralność – wynikającą z zastosowanego materiału – dałoby się wykorzystać do wypełniania (szpachlowania) ubytków w gładziach metalowych np. cylindrów.

Mikrokuleczki metali miękkich (komponent podobny do struktury budowy panewek) najpierw wypełniają wszystkie nierówności, ubytki, później zachowują się na wygładzonych powierzchniach jak specyficzne łożyska toczne (trzykrotnie minimalizując tarcie), a następnie – i to ich trzecia funkcja – uszczelniają podzespoły silnika. Nadmiar kuleczek krąży cały czas w oleju jako zapas i „czeka” na uzupełnienie ewentualnych nowo powstałych ubytków czyli rys i zadrapań jakie powstają w czasie pracy każdego silnika. Całkowity efekt wyciszenia samochodu i regeneracji podzespołów jest widoczny wówczas, gdy wlejemy preparat do silnika, skrzyni biegów i tylnego mostu.

 

Ciekaw jestem opinii kolegów :)))

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam naczytałem się siedziałem pod skrzynią i nie znalazłem żadnej tabliczki, o której wszyscy mówią podpowie ktoś gdzie dokładnie tego szukać moja skrzynia A5S310Z

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Tabliczka powinna być na boku korpusu skrzyni, w okolicach korka spustowego i wlewowego. Oczywiście może być przykryta grubą warstwą brudu, także bierz to pod uwagę ;)

Dokładne jej położenie masz opisane w pierwszym poście tego wątku!!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Posiadam E39 530d z 2003 roku. Jaką mogę mieć skrzynię biegów? Chciałbym dobrać olej do skrzyni i zrobić pełną wymianę.

Poprzedni właściciel twierdzi, że olej nie był zmieniany a auto ma 272 tyś km. Skrzynia działa idealnie, więc olej był na pewno zmieniany.

 

Jaki olej do takiej skrzyni i jak dużo go wejdzie przy wypłukaniu całego układu łącznie z chłodnicą?

 

Jakiej marki filtr zastosować przy wymianie oleju?

 

Z góry dziękuję za wszystkie cenne uwagi.

Opublikowano

Witam

 

Co do oleju i pojemności całkowitej układu, to podaj mi VIN na priv, lub jeśli Ci to nie przeszkadza, to podaj go w tu w temacie. To że skrzynia działa idealnie wcale nie oznacza, że olej był wymieniany. Te skrzynie są zalewane dożywotnio. Jeśli chodzi o filtr i uszczelkę, to polecam Ci oryginalne części BMW.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Masz skrzynię A4S 310R.

Jeśli masz zielony korek i plakietkę informacyjną, to wlewasz TEXACO Texamatic (ETL) 7045E.

Jeśli masz czarny korek i plakietkę informacyjną, to wlewasz olej ATF klasy Dexron III.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

To i ja poproszę kol mattiss o podpowiedź jaką mam skrzynię aut. i jaki olej do niej

moj VIN - WBANE53596CK80744

Pozdr i dziekuje

 

 

Witam

 

E60 525iA 2005

Skrzynia 6HP-19 (GA6HP19Z) Napełnienie typu Lifetime (nie wymaga wymiany oleju)

Olej do skrzyni: Shell M-1375.4 (bmw oe. 83 22 0 142 516)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie proszę pomóżcie bo już zupełnie zgłupiałem... Co forum to inne informacje. Mam następujące dane:

 

Samochód: E36 Cabrio 318i z 96 roku

VIN: ED37596

 

Według ASO (pytałem) skrzynia ma oznaczenie A4S 310R co według Google wskazuje że jest to skrzynia GM

Ze skrzyni zczytałem następujące dane (były na zielonej plakietce):

F29 RS 96018029

oraz 502542

 

I już sam nie wiem. Czytałem że jak zielona plakietka to ma być ATF, z drugiej strony że jak to GM to DEXRON III, gdzieś w oczy w tym temacie rzuciło mi się że jak to zielona plakietka i skrzynia GM A4S 310R to powinien być Texaco Texamatic (ETL) 7045E

 

A ważne jest dla mnie jaki to olej bo potrzebuję kupić tylko na dolewkę (wymiana 2 uszczelek przy chłodnicy oleju skrzyni). Jutro wstawiamy samochód mojej Kobiety do Warsztatu. Mam dużo innych części a muszę kupić jeszcze ten olej.

 

Help Please...

 

EDIT

Ściągnąłem nawet TIS. Oczywiście się okazało że tam nie ma informacji jaki olej zalać do skrzyni. Jest informacja o liście olei wlewanych do skrzyń. Dokument ten nazywa się SD 92-113. Znalazłem go nawet pod adresem www.ge39.com/files/SD92-113.pdf I tutaj znowu mam problem. I tutaj w stosunku do tego cytatu:

Witam

 

Masz skrzynię A4S 310R.

Jeśli masz zielony korek i plakietkę informacyjną, to wlewasz TEXACO Texamatic (ETL) 7045E.

Jeśli masz czarny korek i plakietkę informacyjną, to wlewasz olej ATF klasy Dexron III.

 

Pozdrawiam

mam jeszcze większe niejasności. Kolega mattiss kilka postów wcześniej pisze że te dane ma właśnie z TIS a według PDF'a (który jest dodatkiem do TIS) wychodzi że skrzynia A4S 310R ma mieć zalane DEXRON III. Z kolei na stronie texaco.pl olej TEXAMATIC 7045E jest zgodny z DEXRON III. Coraz więcej wątpliwości mam :(

Opublikowano

Witam

 

DAWAJ VIN! :D

 

Ten pdf, to nie jest żaden załącznik z TIS, tylko tabela z opracowanymi danymi - może zawierać błędy. Na zielonej plakietce przy skrzyni jest podane jaki zalewamy olej. Jeśli wcześniej podałem, że do A4S 310R zalewamy Texaco ETL 7045E, to zalewamy texaco - nie ma mowy o pomyłce.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

VIN podałem. Olej kupiłem :) Też gdzieś dogrzebałem się do informacji z TIS :) I wszystko stało się jasne :)

 

Były 2 skrzynie: A4S 310R i A4S 270R

 

Pierwsza z nich (A4S 310R) to skrzynia zalewana olejem Texaco Texamatic 7045E i jest to olej Lifetime. Wtedy plakietka jest zielona. I TIS podaje że tego oleju nie trzeba wymieniać.

 

Druga (A4S 270R) to skrzynia z czarną plakietką i jest tam zalewny olej DEXRON III. Tutaj BMW zaleca wymianę co jakiś czas :)

 

A i jeszcze jedna rzecz. Te oleje można mieszac. Texaco jest zgodny DEXRON III. wklejam info po angielsku:

 

8.0 Automatic transmission fluid for GM transmission A4S 310R (THM-R1), A4S 270R (THM-R1w)

 

 

To distinguish between the automatic transmissions A4S 310R and A4S 270R:

- Automatic transmission with oil lubrication filling for change interval.

Identifying feature - black type plate on transmission housing.

Regular oil change is specified for this transmission, see BMW Inspection Sheet.

- Automatic transmission with lifetime lubrication.

Identifying feature - green type plate on the transmission housing.

No oil change is required for the entire service life of these transmissions.

If repairs have to be made to the transmission or transmission oil cooler,

use only the approved automatic

transmission fluids.

 

Automatic transmission fluid for transmissions with black type plate:

 

All automatic transmission fluids, please refer to Enclosure 3.0,

and all automatic transmission fluids with specification Dexron III.

 

Note:

The specification "Dexron III" is on the oil container or can be obtained from the manufacturer/supplier.

 

Automatic transmission fluid for transmissions with green type plate:

 

Trade name BMW part number Container size

Automatic transmission fluid 83 22 0 026 922 25-litre canister

ETL 7045E

 

Note:

Change lifetime oil from Dexron III to ETL 7045E, 09/01.

Lifetime oils Dexron III and ETL 7045E may be mixed together.

Opublikowano

Witam

 

Przepraszam, faktycznie nie zauważyłem tego VINu :duh:

 

Co do Twojego angielskiego, to nie jest tam napisane, która ma jaki olej, tylko, że można odróżnić na skrzyni, która ma dexron, a która texaco.

Jest też napisane, w adnotacji na końcu, że można mieszać etl z dexronem, który ma specyfikację lifetime. Bo wyżej oleje o specyfikacji dexron 3 traktowane są jako te podlegające wymianie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
W ASO z VIN'u wyczytali że mam A4S 310R. Jak wszedłem po samochód znalazłem zieloną tabliczkę. Dlatego stwierdzam że A4S 310R to ta z zieloną tabliczką, czyli ta którą ja mam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.