Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

147 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Kilka tygodni temu zakupiłem 6 litrów oleju klasy DEXRON III do skrzyń automatycznych firmy ELF. (oczywiscie filtr oraz uszczelke rowniez). Byłem PEWNY ze jest to dobry olej do mojej skrzyni... wszystko na to wskazywało. Skrzynia chodzi idealnie, przez czas jak jezdze od czerwca 2006 skrzynia NIGDY! nie przelaczyla biegu wtedy gdy nie chcialem, nie zrzucila, nie poslizgla sie etc. Ciagnie od poczatku do konca na wszystkich trybach, nawet przy dosc ostrym "gazie do dechy" radzi sobie i biegi wrzucane sa praktycznie "jak po masełku" czyt: niezauwazalnie. Nic nie szarpie, nice stuka, nie wyje.

 

Ale... wychodze z zalozenia ze zaden płyn nie jest wieczny takze i w tej skrzyni sie go wymienia. Nie mam problemow z automatem i nie chce ich miec dlatego zapobiegawczo chce wymienic OLEJ, FILTR oraz USZCZELKE - wszystko powymywac etc etc bo przez 240 000 przebiegu samochodu na pewno nazbieralo sie sporo szlamu i innego syfu, ktory po prostu trzeba ze skrzyni usunac (z misy). Nie chce tez zajechac sobie skrzyni (dobrej skrzyni) tylko dlatego ze zle dobralem olej.

Ktos powie, ze mozna jezdzic az sie nie zacznie cos dziac: nie popieram tego rozwiazania.

 

Przeczytałem WSZYSTKIE posty na tym forum, przeczytalem dokumentacje producenta, przeczytalem rozne fora niemieckie i amerykanskie. Jest kilka szkol i pewnych informacji, ktore sa prawdziwe nie wiem!:

 

a) jesli kolor TABLICZKI ZNAMIONOWEJ jest CZARNY lejemy DEXRON 3

b) olej typu lifetime ESSO LT 71141 lejemy jesli TABLICZKA ZNAMIONOWA jest ZIELONA

c) na poczatku produkcji tej skrzyni lano DEXRON 3 pozniej w nowszych ESSO

 

Kilka danych technicznych mojego samochodu:

(VIN DECODER)

 

BMW 525 TDS

przekladnia automatyczna

Data wyprodukowania samochodu: 1993 / 11

Produkowany:1991/09/01 - 1995/08/31

M51 D25

Skrzynia: A5S 310Z znana jako 5HP18

 

Desperacko zrobilem zdjecie TABLICZKI ZNAMIONOWEJ na skrzyni, ktora znajduje sie na jej boku/gorze od strony pasazera obok przebiegajacej rury wydechowej. Innych oznaczen tabliczek nie stwierdzilem jakies napisy na misie typu UWAGA zanim wlejesz olej upewnij sie czy wlewasz wlasciwy.

 

Oto fotka:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

 

Jakby ktos nie porafil rozczytac to:

 

Tabliczka znamionowa koloru CZARNEGO (metalowa)!

Getriebe NR 0181405

Serial NR 1056 (wybite na stale) 000 093

Stucklisten NR

Model NO 5HP-18

BMW number 1 421 928

 

To tyle.

Zostawiam Wam pole do popisu, moze dojdziemy razem do jakiegos rozwiazania.

Moze jest ktos kto ma/mial taka skrzynie? Jaki olej wlal? Chetnie bym sie czegos od takiej osoby dowiedzial.

 

http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf Link do oryginalnej dokumentacji ZF!!

__________

Oryginalny tytuł tego tematu: "Olej do skrzyni-automat-duzy opis-zdjecie tabliczki 5HP18"

Przyklejam ze względu na duży zasób informacji zawarty w temacie i częstotliwość zadawania tego typu pytań. mattiss

Edytowane przez biernus

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No... specjalistow od automatycznych skrzyn biegow - brak. ;D

Kolejny dokument, ktory traktuje bezposrednio o mojej skrzyni 1056 000 093 i w nim ewidentnie nakazuja do tej przekladni lac DEXRON 3

 

Dokment z serwerow ZF Group

http://www.zf-group.com/pdf/OilReferenceGuide.pdf

 

Jakies sprzeciwy?

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

... a zalewanie 5HP18 Dextronem II to Pewne Kłopoty ze skrzynią

i to na własne życzenie :duh: :mad2:

 

Dextron III :dance:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
jestes pewien ze do 5HP18 nie mozna zalac dextronem II ?, bo mi wlasnie taki wlali w dobrym zakladzie zajmujacym sie tylko automatami

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Ja ma taką skrzynie tylko, że w 525 TD. Zalałem ją olejem zgodnym z drextronem 2 - mobilem ATF 220. Przy wymianie zmieniłem oczywiscie od razy filter i uszczelke miski olejowej.. oleju weszło do skrzyni około 3,6 litra (na początek niecałe 3.. po przejechaniu kawałka i dolewce weszła reszta).. od wymiany zrobiłem nie dużo bo dopiero 1500 km i na razie wszystko jest ok.

 

nokerman czemu zalanie tej skrzyni olejem tej klasy to pewne kłopoty?? możesz rozwinąć swoją wypowiedz.

Opublikowano

@zegar....: oczywiscie ze moge. Wszystko opiera sie na "wyczytaniach" z for internetowych glownie tego. Nawet na tym mozna znalezc posta kogos kto tak zalatwil skrzynie i sie do tego przyznal. Za blad zaplacil slono.

Ja wole zapytac, poszukac i miec wieksze prawdopodobienstwo tego ze wszystko pojdzie gladko. Nie chcialbym zalatwic sobie skrzyni i byc "w plecy" 2000 tylko dlatego ze zalalem nie tej olej co trzeba! Tak jak mowie wszystko opiera sie "wyczytankach".

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

no moja opinia nie pochodzi z wyczytanek

 

jakiś rok temu koleżance w Tarnowie

bardzo dobry znajomy w warsztacie wymienił olej

na DII oczywiście

no tak do domu dojechała i to by było na tyle z jazdy

auto szarpało, biegi wrzucało nerwowo,

zapalała sie kontrolka z getribeprogram

 

warsztat

cóż powiedzieli że sie tak zdarza

skrzynia już była przypalona i po wymianie oleju padła

kazali jej szukac drugiej skrzyni :mad2: :mad2: :mad2: to jej wymienią

 

fakt przewaliłem 1000 stron w internecie

rozmawiałem z 1000 ludzi

nawet jeden kolega co w niemcowni siedzi jeździł do serwisów tamtejszych

i wszyscy mówili że DIII a nie DII

 

i tak dziewczynie kazałem zrobić

 

znalazła lepszego mechanika

zlał jej olej z całej skrzyni ~7 ltr

 

zalał DIII i od tamtej chwili koleżanka ma święty spokój na następne dziesiąt tysięcy kilometrów

 

stąd mój głoś na DIII

 

PS zresztą jak widzisz Biernus masz 100% poparcia na DIII więc się nie wygłup :naughty:

widocznie ci co na bank nie są pewni nie zabierają głosu :norty:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

DO 5HP18 TYLKO ESSO ESSO LT 71141 tak zaleca producent chociaz w wiekszosci warsztatow leja mobil niby chodzi ale jak mam byc esso to esso chociaz teraz to juz jedna firma

 

pozdro

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
DO 5HP18 TYLKO ESSO ESSO LT 71141 tak zaleca producent chociaz w wiekszosci warsztatow leja mobil niby chodzi ale jak mam byc esso to esso chociaz teraz to juz jedna firma

 

pozdro

 

Masa wiem, ze chciales pomoc.

Ale mylisz sie w 100%.

Pewnie nie wiesz ze do skrzyni 5HP18 zaleznie od numeru seryjnego leje sie inne klasy olejow a dwa... ze istnieje takze skrzynia 5HP18a

Nie przejmuj sie ja tez nie wiedzialem. Teraz juz wiem ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam panoew i mam pytanie o jaki dekielek chodzi??

Wpelzlem pod maszyne i znalazlem tabliczke taka jak u kolegi na fotce z napisem 5hp18 wiec wnoiskuje po przeczytaniu waszych wypowiedzi ze zalac ja powinienem DIII ale... Jak to zrobic??? Zlac olej to jeszcze jeszcze na dnie miski sa dwa korki jeden duzy 2cm wyzej i malutki nizej. No i O.K. ALE jak go cholera tam WLAC??? Nie wypatrzylem niczego przez co mozna by uzupelnic olej. Prosze o pomoc bo wlasnie sie zbieram do tego ceremonialu a nie wiem jak to ugryzc. Aaa jeszcze jedno - przy zalewaniu auto ma byc odpalone - czy nie i na jakiej pozycji ma byc wajcha P-N-D??? i czy najpierw zalac troche oleju i dopiero odpalic i uzupelniac czy juz od zera ma byc wlaczony???

Bardzo licze na jakies fachowe instrukcje!!

Pozdrawiam i Dzieki :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Opublikowano
witam panoew i mam pytanie o jaki dekielek chodzi??

Wpelzlem pod maszyne i znalazlem tabliczke taka jak u kolegi na fotce z napisem 5hp18 wiec wnoiskuje po przeczytaniu waszych wypowiedzi ze zalac ja powinienem DIII ale... Jak to zrobic??? Zlac olej to jeszcze jeszcze na dnie miski sa dwa korki jeden duzy 2cm wyzej i malutki nizej. No i O.K. ALE jak go cholera tam WLAC??? Nie wypatrzylem niczego przez co mozna by uzupelnic olej. Prosze o pomoc bo wlasnie sie zbieram do tego ceremonialu a nie wiem jak to ugryzc. Aaa jeszcze jedno - przy zalewaniu auto ma byc odpalone - czy nie i na jakiej pozycji ma byc wajcha P-N-D??? i czy najpierw zalac troche oleju i dopiero odpalic i uzupelniac czy juz od zera ma byc wlaczony???

Bardzo licze na jakies fachowe instrukcje!!

Pozdrawiam i Dzieki :hand:

 

Mack. Podaj mi NUMER seryjny skrzyni to CI powiem jaki olej. To ze jest niby to samo nie znaczy.. czy numer jest taki sam? (nie chodzi o 5HP18 tylko ten co jest po 1056........)

Sa 2 korki: spustowy, ktory jest nizej malutki i tam gdzie sie wlewa duzy.

Co do wymiany.. CYTUJE za ROBERTBMW z lekkimi zmianami, ktory przeslal mi super opis i wlasnie w tym tygodniu w koncu wedlug tego opisu bede wymienial olej w mojej skrzyni:

 

- wchodzi 5,5 litra

- Wymiana jest prosta.

Spuszczasz olej, odkręcasz misę olejową, wykręcasz i wymieniasz filtra - uważaj bo olej jeszcze będzie ściekał. Skręcasz wszystko - zakładając nową uszczelkę i następnie przystepujesz do wlewania oleju.

Do wlewania oleju służy ten duzy korek na klucz imbus 17 od spodu w misce - pamiętaj skrzynia musi być całkowicie zimna. Wlewasz najpierw około 2,5-3 litrów na zgaszonym silniku- aż zacznie lekko przelewać, szykujesz sobie w szprycy następną ilość do wlania i odpalasz silnik - na początek może sobie chodzic na parkingu (P). Lejesz cały czas, aż znowu zacznie przelewać - wtedy zakręcasz korek na chwilę i druga osoba przerzuca powoli biegami. Następnie trzyma go na wstecznym lub drive na hamulcu, a Ty w tym czasie odkręcasz korek i ewentualnie uzupełniasz stan. Gdy już się będzie przelewać zakręć korek i to wszystko.

Pamietaj aby starać się to zrobić w miarę szybko - od momentu odpalenia silnika skrzynia zaczyna się nagrzewać co powoduję że ze wzrostem temperatury rozszerza się ilośc oleju.

 

Nie wiem jaki będziesz miał przyrząd do wlewania oleju, ale polecam szpryce która potrafi pomieścić 1 l.

Na końcówkę szprycy wypadałoby założyć kawałek elastycznego wężyka bo po odkręceniu korka wlewowego nie ma tam zbyt wiele miejsca aby końcówkę szprycy skierować tak aby wlewany olej nie wyciekał, żaś nie może być zbyt elastyczny bo potrafi się zagiąć i nici z wlewania.

 

 

Cytat za ROBERTBMW - kolegi, ktory ZNA sie na rzeczy, robil to DZIESIATKI razy. Pamiętajcie WSZYSTKO robicie na wlasna odpowiedzialność!!!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
A może coś wiecie na temat skrzyni GM 4L30 lub A4S310R bo pod takimi oznaczeniami występują.Jak w nich sie zmienia olej i wogóle coś na ich temat.Bo we wszystkich wątkach dotyczących skrzyń,są opisywane skrzynie ZF a nic na temat GM nie ma.Może ktoś z Was ma taką skrzynię?

 

Dokumentacja w pdf:

http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Automatic_4L30E.pdf

 

Link do zagranicznego forum z topiciem o tej skrzyni:

http://www.bimmer.info/forum/showthread.php?t=2605

 

Kolejny post:

http://www.digest.net/bmw/archive/v9/msg05592.html

 

google... wiecej Ci powie. UPEWNIJ sie ze to ta skrzynia etc etc etc.

Olej DEXRON III - ale tez sie upewnij!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Ja chyba wielki błąd zrobiłęm.. bo wszystki znaki na niebie i ziemi wskazują na D3 a ja zalałem D2... chociaż nic się nie dzieje to chyba znajdę warsztat który zleje mi cały olej i zaleje D3... teraz tylko mam pytanie (może głupie ale wole sie upewnić): rozumiem że filter i uszczelke też wymienić (było to wymieniane 2 tygodnie temu ale zalałem d2)..
Opublikowano
Ja chyba wielki błąd zrobiłęm.. bo wszystki znaki na niebie i ziemi wskazują na D3 a ja zalałem D2... chociaż nic się nie dzieje to chyba znajdę warsztat który zleje mi cały olej i zaleje D3... teraz tylko mam pytanie (może głupie ale wole sie upewnić): rozumiem że filter i uszczelke też wymienić (było to wymieniane 2 tygodnie temu ale zalałem d2)..

 

Znawca nie jestem ale.... wymienilbym na D3 to raz, dwa... zmienilbym filtr i uszczelke ich koszt nie jest az tak duzy. Jesli skrzynia chodzi Ci super i chesz jeszcze sobie autkiem spokojnie pojezdzic - wymien!.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
d3 jest po prostu zadszy od d2. co do oleju ELF mam zle doswiadczenia, przyczynil sie on do zalatwienia moje skrzyni, wlalem wlasnie ELFA d3. byl po prostu za zadki do mocno wyeksploatowanej skrzyni. padla po 2 dniach.
Opublikowano
d3 jest po prostu zadszy od d2. co do oleju ELF mam zle doswiadczenia, przyczynil sie on do zalatwienia moje skrzyni, wlalem wlasnie ELFA d3. byl po prostu za zadki do mocno wyeksploatowanej skrzyni. padla po 2 dniach.

 

"Automat znow zyje :-)" Co padlo? Co zostalo zrobione? Ile kosztowalo? ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
podobno padl pierwszy pakiet i podano mi cene 2000zl za wszystko, zamontowalem wiec druga skrzynie i jezdze nadal. koszt drugiej skrzyni razem z robota to 1000zl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.