Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem licznik do f20 wyczyszczony bez nr VIN etc. Dodałem do FA wyposażenie 6WA przeprowadziłem kodowanie navi. Po zainstalowaniu licznika w aucie pojawia się przebieg same 9999999 z kropką czerwoną i dużo błędów. (Podłączyłem brakujący światłowód. Wybieram opcję Detect CAF for SWE i nie mam u siebie CAFD nowszego niż F020-15-03. po wybraniu starszego niż mam w aucie próbuję kodować Kombi (wg zaleceń sprzedawcy licznika). Po czym wyskakuje błąd z poniższą informacją:


Caf's suchen

Tal wird generiert

Abarbeitung wird gestartet


Read SVT before TAL execution started.

Read SVT before TAL execution finished.


TAL execution started.

ExecutionID=2019/04/13-15:24:30.993

[] prepareTALExecution started [PROGRESS]

[] prepareTALExecution finished [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding started [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding finished [PROGRESS]

[KOMBI - 60] prepareECUforCoding started [PROGRESS]

[KOMBI - 60] prepareECUforCoding finished [PROGRESS]

[KOMBI - 60] authenticateECUforCoding started [PROGRESS]

[KOMBI - 60] authenticateECUforCoding finished [PROGRESS]

[KOMBI - 60 - cafd_000009c8-006_002_106] Transaction type: cdDeploy; Message: TA started [TRANSACTION]

[KOMBI - 60 - cafd_000009c8-006_002_106] Transaction type: cdDeploy; Message: TA finished [TRANSACTION]

[KOMBI - 60] finalizeECUCoding started [PROGRESS]

MCDDiagService [DIAGSERVICE]

[KOMBI - 60] finalizeECUCoding error [PROGRESS]

[] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_CPS returned a negative response with response code generalProgrammingFailure; LinkName: KOMBI_60_ETHERNET

severity: ERROR

[THROWABLE]

[KOMBI - 60] There was an error during TAL execution, please check the log files. [WARN]

[KOMBI - 60] - [Exception - KOMBI - 60] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_CPS returned a negative response with response code generalProgrammingFailure; LinkName: KOMBI_60_ETHERNET

severity: ERROR


[] finalizeVehicleCoding started [PROGRESS]

[] finalizeVehicleCoding finished [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution started [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution finished [PROGRESS]

TAL execution finished [TAL_EXECUTION_FINISHED]

TAL-Execution finished with status: "FinishedWithError". [C207]

TAL execution finished. Duration: "5s". [C206]


Read SVT after TAL execution started.

Read SVT after TAL execution finished.

Abarbeitung beendet

Czy licznik jest wyczyszczony dobrze?? podobno po przeprowadzeniu kodowania powinien zassać z auta VIN oraz przebieg?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klasyka gatunku. Morał z tej bajki jest taka - nie musisz wierzyć w to co jest wyzerowane na allegro i skąpy płaci dwa razy.

I coś do bólu znajomy dla mnie temat , ktory juz byl u Aleksa na warsztacie w W-we , chyba cos mi sie przysnilo . Tylko po takich zabiegach juz nikt nie chce sie za to brac .

Szkoda ze ludzi nie rozumieja ze tanij ser tylko w pułapce.

Opublikowano
Powiem tak licznik wcale nie był tani z czyszczeniem. Jutro oddaje licznik do wpisania vinu już swojemu elektronikowi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem tak licznik wcale nie był tani z czyszczeniem. Jutro oddaje licznik do wpisania vinu już swojemu elektronikowi.

Nie trzeba tam nic wpisywać.

Zapłać Aleksu tyle ,ile prosił - dostaniesz wynik jakości i zapomni o tym problem . Ile juz mozna kombinowac ? Nie zdziwiłbym się, jesli masz wlutowana inna kostke eeprom - wtedy bedesz mial totalna lipu.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

masz 999tyś ponieważ ktoś wymienił cały epprom i skopiował oprogramowanie starego czyszcząc vin i nie potrafił wpisać danych np 50km czy 0km w pierwszych dwóch linijkach ,ponieważ ten obszar pamięci jest szyfrowany i byle jakim programatorem tego nie zrobisz,

pozostawił czysty obszar pamięci w postaci (FF FF FF) , a to dla oprogramowania własnie 999 tyś

zależy który rok licznika i model , jeśli oprogramowanie sprawdza numer epprom i nie będzie się zgadzał z oryginałem licznika to nawet jak vin bedzie się zgadzał i przebieg z FEM to i tak będzie kropka manipulacji zapisana i licznik do wymiany .


Jeśli kupujecie licznik , proszę nie ufać czyszczącym , absolutnie należy przed podłączeniem sprawdzić przebieg ,

jeśli jest wyższy od przebiegu w starym liczniku to nie nie wolno nawet na chwile podłączać takiego licznika do samochodu ,

od razu zostanie zapisany wyższy przebieg w (CAS, FEM , BDC ) a jeśli jest niższy od przebiegu ze starego licznika to automatycznie zostanie podwyższony do przebiegu zapisanego w CAS , FEM, BDC itp (co też nie zawsze jest na rękę kupującym licznik :D :D :D jeśli ktoś wie o co chodzi ...


Co do licznika w f serii to obowiązkowo należało go przeprogramować esys nie tylko kodować do serii ale tu i tam by nic nie dało ponieważ źle była zrobiona najważniejsza część eepromu , tam jest dostęp tylko z poziomu programatora na stole nie w samochodzie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.