Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie potrzebuję pilnie pomocy


Uszkodził się kabel od wtyczki czujnika poziomu oleju w bmw e60 530d

Na początku był błąd czujnika poziomu oleju (4512)

niestety kabel uszkodził się przy samej wtyczce i musiałem ją uciąć i wyjąć piny, po zarobieniu kabli i wrzuceniu pinów do slotów ( wsadzałem je tak jak powinny być)

błąd czujnika zniknął ale po chwili powrócił i tego wywaliło masę innych błędów i silnik stracił moc (nie da się ich skasować


Błędy to:

4203 Glow module communicationL

4BD6 Engine mounts

4141 Swirflas shor circuit B

41D1 exhaust gas recirculation shor circuit B

4512 oil level sensor


wyjąłem ponownie wszystkie piny i zaizolowałem kable osobno i mimo to dalej wali tymi błędami potrzebuje pilnie pomocy co mogło się stać i od czego zacząć ?

Opublikowano

Dzięki, zgadza się, wymieniony bezpiecznik, auto chodzi dobrze i pozostał tylko błąd 4512 błąd czujnika.

Zamówiłem nowy czujnik Hella i czy po wymianie czujnika poziomu błąd musi zniknąć natychmiast czy trzeb odpalać silnik i przejechać się ?

Bo zanim spuszczę olej chce podpiąć pod zreperowaną wtyczkę nowy czujnik i zobaczyć jak się zachowa auto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tego to nie 28em ale skasuj błędy kompem i będziesz wiedzieć czy wszystko gra

Myślę że z nowym czujnikiem błąd nie wyskoczy

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

podpiąłem nowy czujnik pod kostkę i błąd zniknął ale po odpaleniu auta błąd miga na desce (pojawia się i znika non stop)

Wpiąłem kostkę pod stary czujnik i zaczęło działać ale po chwili znowu wywalił błąd i świeci na stałe.

Po zamontowaniu nowego jest to samo (dalej świeci błąd na BC) ale pod DDE brak błędu, (niestety nie ma info, że jest niski poziom oleju ale "błąd czujnika poziomu oleju" i cały czas miga


Kostkę podpiąłem dobrze pod pin 1 kabel czerwony grubszy, pod pin 2 kabel czarny a pod pin 3 kabel biały ( nowe piny wmontowałem)

Na razie nie zamontowałem do miski nowego czujnika bo trochę się obawiam, że będzie to samo..

Opublikowano

Sprawa definitywnie załatwiona.

Stary czujnik nawet powodował błąd przepalonej żarówki stopu i podświetlenia tablicy (mimo iż wszystko świeciło)a byłem przekonany, że to ja uszkodziłem wiązkę.

Po wywaleniu starego czujnika z miski i wsadzeniu nowego i zalaniu olejem, wszystko wróciło do normy, stary czujnik musiał robić jakieś zwarcie i auto wariowało.


PS nie wiem czemu nowy czujnik nie przykręcony do miski też wariował dopiero po podmianie wszystko działało jak należy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że z braku wartości odczytu. Czujnik nie był zalany i pewnie automatycznie wali błędem.

Najważniejsze że wszystko działa :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Jednak powracam z tematem.

Niestety w 100% nie jest dobrze.

Zawsze z samego rana gdy odpali się silnik wyrzuca błąd "czujnik poziomu oleju" na BC i ekranie iDrive i błąd ten pojawia się i znika na przemian i po jakichś 3 czy 4 minutach migania znika na stałe i już więcej się nie pojawia w danym dniu.

Pod DDE zapisuje się Błąd 4513 oil level sensor. ten sam objaw, kiedy zamontowałem nowy wpięty czujnik nie będący wkręcony do miski i odpaliłem auto.

Czy nowy czujnik Hella jest wadliwy ? czy może gdzie indziej szukać przyczyny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup ori używany

Też bym na czujnik stawiał


A temperaturę oleju dobrze odczytuje?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
jeżeli temperatura oleju w Inpie jest pod hasłem "engine temperature" to sprawdzę to z rana przy odpalaniu i zobaczymy co pokażę.
Opublikowano

sprawdziłem teraz po 6h postoju, temperaturę oleju pokazuje taką samą jak płynu chłodzącego

A błąd czujnika poziomu oleju przez pierwsze 2/3 min od odpalenia pojawia się i znika a potem znika na stałe nie mam pomysłów.

po d DDE jest 4513

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60-520i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-oil/oil-pressure-switch/XqAkjvj


25-30 sekund po włączeniu zapłonu pokazuje uszkodzony czujnik


Jakie masz dokładnie kolory tych kabli?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

pierwszy grubszy czerwony, kolejny czarny kolejny biały

I tak były wcześniej i tak są teraz wsadzone w sloty w kostce z numerami


pod pin 1 kabel czerwony grubszy

pod pin 2 kabel czarny

pod pin 3 kabel biały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na schematach nie na tych kolorów

Jest:


d70n47a0, d70n47b0, d71n47a0, d71n47c0

- Siwy pin 1

- Bialo Fioletowy pin 2

- czerwono żółty pin 3


Do 02/2005

d50m57a0, d50m57b1, d50m57c0, d50m57d0, d50m57e0, d60m57d0

- czerwono żółty Pin 1

- Brązowo czarny Pin 2

- siwo brązowy Pin 3


d60m47a0, d60m57a0, d62m57a0, d62m57b0

- Czerwono żółty pin 1

- Brązowo czarny Pin 2

- Siwo czarny Pin 3

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Dzięki Speed za zaangażowanie i pomoc


to będzie to:

Do 02/2005

d50m57a0, d50m57b1, d50m57c0, d50m57d0, d50m57e0, d60m57d0

- czerwono żółty Pin 1 (czerwony grubszy)

- Brązowo czarny Pin 2 (czarny)

- siwo brązowy Pin 3 (biały)


*(tak w skrócie jak zapisałem przed odcięciem wtyczki )



Czyli wtyczka jest dobrze zarobiona ( zastanawiam się czy może jakiś pin na mikrony nie został dopchnięty do końca i może początkowo nie kontaktować mimo iż wtyczka jest wsadzona normalnie i trzyma i przewodzi)

Na razie jak motor jest ciepły to jak gdyby nigdy nic się nie działo odpalam wszystko działa, zobaczę jutro z rana bo pewnie do wieczora nie ostygnie silnik... Naprawdę bardzo dziwna sytuacja..


PS Czy wsadzenie bezpiecznika o innym amperażu może być przyczyną ? (wtedy jak mi się spalił bezpiecznik 20A) wsadziłem w jego miejsce 25A bo taki miałem, może teraz obwód przewodzi zbyt wysoki amperaż i czujnik wariuje na początku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie, bezpiecznik jest po to żeby się przepalil i jest dobrany do grubości kabla ale większej wiedzy na ten temat nie mam wiedz też nie wykluczam :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Wywalilem bezpiecznik 25A i zamontowalem bezpiecznik 20A i blad sie juz nie pojawil ani razu nawet po nocnym postoju, jeszcze poobserwuje temat ale mam nadzieje ze to byl ten chochlik
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,

podepnę się tutaj aby nie zakładać nowego wątku...

Kiedyś miałem błąd czujnika oleju 4B37 który pociągał za sobą wszystkie błędy na lini BSD i pojawiał się bez powodu, kupiłem używkę wymieniłem i teraz jest dużo lepiej ale nie idealnie.

Pojawia się ten sam błąd plus błędy BSD ale tylko w momencie żądania wypalania DPF. Czyli komp decyduje o wypaleniu DPF i w tym samym momencie pojawia się 4B37 i za nim po kilku sekundach wszystkie pozostałem na lini BSD.


Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł od czego zacząć?


Dodam że napięcie w momencie żądania wypalania utrzymuje się na stałym poziomie ok 14,5V

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.