Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możemy zamawiać.

Dotychczas, jeśli chcieliśmy mieć naprawdę mocnego SUV-a BMW, musieliśmy zdecydować się na X5 M lub X6 M.Teraz do Klubu 500 wchodzą ich mniejsi bracia – X3 i X4 w wersjach M Competition.


Teraz mamy w ofercie BMW X3 M 480 KM oraz BMW X3 M Competition 510 KM wyposażony w

wysokoobrotowy silnik M TwinPower Turbo o pojemności 3 l wyposażony w dwie turbosprężarki, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i układ Valvetronic w BMW X3 M Competition nastawiony jest konsekwentnie na wysokie osiągi. Osiągi : 375 kW (510 KM), moment obrotowy 600 Nm i od 0 do 100 km/h w 4,1 s.


To teraz czekamy na pierwsze wrażenia oraz opinie i co warto wiedzieć przed zakupem.



Pozdrawiam. :)

Opublikowano

Kilka słów o nowym silniku.

Nowy, sześciocylindrowy silnik BMW R6 M, 480-konny w BMW X3 M dostarcza maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 2600 do 5600 obr./min.

W przypadku 510-konnego napędu BMW X3 M Competition przedział ten mieści się między 2600 a 5950 obr./min. Przyspieszenie do "setki" w przypadku BMW X3 M wynosi 4,2 sekundy, a w wersjach Competition - 4,1 s.

Silnik ten rozwija maksymalny moment obrotowy 600 Nm!

Jest to najwyższa wartość dla sześciocylindrowego silnika benzynowego od BMW.

Silnik posiada : 6 cylindrów, 2 turbosprężarki, 4 katalizatory, 2 filtry GPF, cztery 10-centymetrowe rury wydechowe. Nowy silnik ma kuty wał korbowy, którego wysoka sztywność skrętna pozwala przenosić ekstremalne momenty obrotowe.

Strukturę i kształt kadłuba zoptymalizowano, mając na względzie maksymalną sztywność a tym samym otwierając drogę do dalszego zwiększenia ciśnienia w komorze spalania i podnoszenia mocy.

Podczas produkcji głowicy, kanały dla cieczy chłodzącej, zostały "wydrukowane" przy pomocy drukarki 3D. A to ma znaczenie w tak mocnym silniku, żeby zapobiegać lokalnym wzrostom temperatury.

System turbodoładowania M TwinPower Turbo obejmuje dwie turbosprężarki o pojedynczym strumieniu przepływu spalin (czyli nie Twin Scroll). System podzielony jest tak, że jedna sprężarka tłoczy powietrze do cylindrów 1, 2, 3 a druga do cylindrów 4, 5, 6. Podwyższenie mocy uzyskano między innymi poprzez modyfikację sprężarek oraz zastosowanie nowego systemu chłodzenia powietrza doładowującego "indirect intercooler" - intercooler typu powietrze-woda, obsługiwany przez niskotemperaturowy obieg cieczy chłodzącej. Zoptymalizowano przepływ w kanałach ssących silnika aby jeszcze bardziej ograniczyć straty ciśnienia. Elektronicznie kontrolowany zawór upustowy (wastegate) ma „wyostrzyć” reakcję na dodanie gazu. Możliwość szerokiego otwarcia zaworu wastegate podnosi efektywność katalizatorów, zamontowanych możliwie najbliżej silnika. Układ wtryskowy High Precision Injection, pozwala podnieść maksymalne ciśnienie wtrysku z 200 bar do 350 bar, co pozwala na wysoki stopień atomizacji paliwa a w konsekwencji obniżyć emisję spalin, szczególnie pod pełnym obciążeniem i przy dużych prędkościach.

Double-Vanos - płynna regulacja kąta położenia wałków rozrządu po stronach ssącej i wydechowej silnika zaś zmienne fazy rozrządu pozwalają dopasować czasy otwarcia i zamknięcia zaworów do zjawisk dynamicznych, towarzyszących napełnianiu i opróżnianiu cylindrów silnika przy różnych prędkościach obrotowych zaś Valvetronic - system rolek i dźwigienek, pośredniczących w sterowaniu zaworami ssącymi umożliwia płynnie sterować wzniosem zaworów ssących - typowo od zera do 9,7 milimetra.

Zadbano też o ekologię: w układzie wydechowym pracują dwa filtry cząstek stałych oraz cztery katalizatory.

Opublikowano

Kilka słów o skrzyni i napędzie xDrive.


Ośmiobiegowa skrzynia przekładniowa M Steptronic umożliwia oprócz trybu automatycznego także manualną, sekwencyjną zmianę biegów za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy.

Tryb manualny umożliwia kierowcy redukcję o kilka biegów na raz, aby jak najlepiej wykorzystać moment hamujący silnika. Skrzynia M Steptronic nie przełączy biegu na wyższy kiedy dokręcimy silnik do maksymalnej prędkości obrotowej jest to ukłon w stronę fanów jazdy torowej.

Sprzęgło hydrokinetyczne jest blokowane jak tylko ruszymy z miejsca, nie ma więc mowy o "pływaniu" obrotów podczas operowania pedałem gazu.

Przełącznik Drivelogic pozwala dodatkowo zmieniać charakterystykę skrzyni biegów i to zarówno w trybie manualnym, jak i automatycznym. Tryb pierwszy stworzono do oszczędnej jazdy z płynnymi zmianami biegów. Tryb drugi podnosi obroty silnika oraz skraca moment zmiany przełożenia.

Jest jeszcze trzeci tryb w którym skrzynia utrzyma silnik w górnym rejestrze obrotomierza niezależnie od tego, jak intensywne będzie przyspieszanie. Wszystko po to, aby na torze nie tracić cennych ułamków sekundy na redukcję biegu.

xDrive

Nowo skonfigurowany układ napędu na cztery koła xDrive ma zadziałać tak aby zapewnić potężnemu silnikowi nigdy nie zabrakło trakcji. Zaprezentowany po raz pierwszy w BMW M5, system ma połączyć plusy napędu na wszystkie koła z zachowaniem samochodu napędzanego wyłącznie na tylne koła. Sterownik systemu M sDrive nie dopuszcza siły napędowej do przedniej osi, chyba że tylna oś zacznie mieć trudności z trakcją. Takie rozwiązanie zapewnia najbardziej tylnonapędowe wrażenia z jazdy na jakie można liczyć w czteronapędowym SUV-ie.

Po wybraniu trybu M Dynamic Mode, aktywowanego jako alternatywne dla standardowego ustawienia systemu kontroli stabilności DSC, można włączyć opcję M xDrive 4WD Sport.

Wtedy mamy auto czysto tylnonapędowe.

Drifting SUV-em? Dlaczego nie!

Opublikowano

BMW X3 M - dane techniczne


Nadwozie


 Długość/szerokość/wysokość: 4726/1897/1667 mm

 Rozstaw osi: 2864 mm

 Rozstaw kół przód/tył: 1623/1602 mm

 Średnica zawracania: 12,6 m

 Pojemność baku paliwa: 65 l

 Ilość oleju silnikowego: 7 l

 Masa własna/ładowność: 1970/530 kg

 Dopuszczalna masa całkowita: 2500 kg

 Pojemność bagażnika: 550-1600 kg

 Współczynnik oporu powietrza Cx: 0,36


Silnik R6/24


 Pojemność skokowa: 2993 cm3

 Średnica cylindra/skok tłoka: 84,0/90,0 mm

 Stopień sprężania: 9,3:1

 Paliwo: benzyna RON 98 (minimum RON 95)

 Doładowanie: M TwinPower Turbo, dwie turbosprężarki z pojedynczym strumieniem przepływu gazów spalinowych

 Zasilanie w paliwo: High Precision Injection

 Układ rozrządu: płynna regulacja wzniosu zaworów Valvetronic, regulacja faz rozrządu Double-VANOS

 Moc maksymalna: 480 KM @ 6250 obr./min

 Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm @ 2600-5600 obr./min



Układ jezdny


 Zawieszenie przednie: adaptacyjne M, kolumny resorujące, wahacze z lekkiego stopu, kinematyka prowadzenia koła dedykowana modelowi M

 Zawieszenie tylne: adaptacyjne M, koła prowadzone przez pięć wahaczy z lekkiej stali, kinematyka prowadzenia koła dedykowana modelowi M

 Hamulce przednie: z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami i perforowanymi tarczami

 Hamulce tylne: z jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi i perforowanymi tarczami

 Koła przód/tył: 255/45 ZR20 i 265/45 ZR20

 Skrzynia biegów: M Steptronic, 8-biegowa, z Drivelogic




BMW X3 M - osiągi i spalanie


 Stosunek mocy do masy: 5,6 kg/kW (4,1 kg/KM)

 Moc z litra pojemności skokowej silnika: 117,9 kW/l (160 KM/l)

 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,2 s

 Prędkość maksymalna elektronicznie ograniczona do 250 km/h (w opcji: 280 km/h z Pakietem Kierowcy M)

 Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 12,9-13,6/8,7-9,1/10,5

 Emisja dwutlenku węgla: 239 g/km

 Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP



BMW X3 M Competition - dane techniczne


Nadwozie


Różnice względem X3 M:


 Długość/szerokość/wysokość: 4726/1897/1669 mm

 Rozstaw kół przód/tył: 1617/1602 mm


Silnik R6/24


Różnice względem X3 M:


 Moc maksymalna: 510 KM @ 6250 obr./min

 Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm @ 2600-5950 obr./min


Układ jezdny


Różnice względem X3 M:


 Koła przód/tył: 255/40 ZR21 i 265/40 ZR21


BMW X3 M Competition - osiągi i spalanie


 Stosunek mocy do masy: 5,3 kg/kW (3,9 kg/KM)

 Moc z litra pojemności skokowej silnika: 125,3 kW/l (170 KM/l)

 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,1 s

 Prędkość maksymalna elektronicznie ograniczona do 250 km/h (w opcji: 285 km/h z Pakietem Kierowcy M)

 Zużycie paliwa w mieście/poza miastem/średnie: 12,8-13,5/8,8-9,1/10,5

 Emisja dwutlenku węgla: 239 g/km

 Norma emisji spalin: Euro 6d-TEMP





.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
m40d robi was spalaniem i osiągami bez sensu kupować M benzyne kiedy diesel za praktycznie te same osigai pali 10l/100km
Opublikowano
Z suva i tak nie bedzie wyscigowki , ciekawe czy tez jest mozliwosc samego napedu na tyl jak w M5 ?

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich serdecznie.


Mam pytanie :


Czy mamy już pierwsze BMW X3 M lub X3 M Competition na forum ?


Jeśli tak to proszę o wrażenia.



Pozdrawiam.

Opublikowano
Czekałem z dużymi nadziejami na tę premiere bo mimo że stylistycznie X3 tak średnio mi leży to wielkość auta jest optymalna i cena za podstawę 480KM zachęcająca. Natomiast poczytałem kilka testów i generalnie wskazywana jest słaba reakcja na gaz na niskich obrotach i zawias jest bardzo twardy nawet w comforcie co przy suvie mocno rozczarowuje, szczególnie w czasach gdy sportowa konkurencja oferuje dwa auta w jednym zależnie od potrzeb.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Faktycznie zeperfs to wyrocznia.




Na hamowni „jedynie” 50 KM bonus :shock:

560 KM, objeżdża GLC 63s V8(dopiero przy 240 km/h ale objeżdża :) )

Opublikowano (edytowane)
Faktycznie zeperfs to wyrocznia.




Na hamowni „jedynie” 50 KM bonus :shock:

560 KM, objeżdża GLC 63s V8(dopiero przy 240 km/h ale objeżdża :) )

 


A może to tylko filmowa ustawka .

Edytowane przez Darekdd
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Wszystkich forumowiczów.






.


2020 BMW X3M Competition 510KM Pierwszy test w Polsce. Wrażenia z jazdy rodzinną torpedą.






.







Pozdrawiam

Opublikowano

.





BMW X3M Competition 510KM pokaz możliwości. Zakręty to naturalne środowisko X3 M. Nowy silnik S58.





.









.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.