Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Na wstępie się przywitam. Jestem Tomek i od 6 miesięcy jestem posiadaczem Bmw e92 coupe 330xd. Pierwsze moje auto w xdrive i automacie. Autko zakupiłem z felgami ISPIRI ISR10 i oponami 4x 255/35/19 (opony w makabrycznym stanie do wymiany) Wszystko fajnie ze sobą współgrało do czasu aż nie porwałem się 2 dni temu na wymiane opon (większość pewnie teraz pomyśli hehe, ale głupek :D ) Felgi z tyłu posiadam 19x10J natomiast z przodu 19x9.5J.


Ponieważ przednie koło przy skręcie i oponie 255 ocierało ciut o nadkole pomyślałem, że na przód wrzucę 245/35/19 a tył zostawimy 255/35/19 skoro wszystko gra. Problem aktualnie jest następujący - wjechałem do mechanika i stwierdził, że skrzynia na małych obrotach wariuje i łapie poślizg ze względu na 4cm różnicy między osiami (chyba chodzi o średnice koła)? - pewnie niebawem będzie do regeneracji jak nie rozwiąże problemu. Nie bardzo ma mi kto doradzić w temacie dlatego szukam pomocy tutaj jak najprościej rozwiązać ten problem. Czy mogę kupić wszystkie opony 255/35/19 i będzie dobrze? Znajomy stwierdził, że lepiej będzie dać 245/35/19 na tył a przód wrzucić 255/35/19 i ew. regulować ciśnieniem różnice. Inna osoba zaś mówi, że regulacja ciśnieniem nie wchodzi w grę. Teoretycznie, na mój rozum skoro wcześniej były wszystkie opony 255/35 i było dobrze to chyba zostaje mi kupić dwie kolejne opony 255 a te 245 sprzedać z bólem serca chociaż zrobiły może ze 100km?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do Xdrive średnice kół muszą być identyczne, szerokości najlepiej też. Poczytaj forum tematów o tym jest mnóstwo.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Czyli reasumując jeżeli dobrze myślę z tego co wyczytałem w necie to w tej sytuacji mam wrzucone 661mm na tyle i 654mm na przodzie jeżeli chodzi o średnice. Najlepiej kupić przód 255/35 (aby nie wymieniać felg) lub szukać alternatywnej do 255/35 tj 225/40R19 lub 295/30R19 i powinno wyjść 661mm i 661mm. Pewnie naciąg opony na felge (10/9.5) trochę zmieni średnice ale to powinno być w granicach normy. Correct? :mad2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zacznijmy od tego, ze naciągi/negatywy/ supper BBSy 11J to nie w xDrive :D To tu nie przejdzie.

Do sedna, obwody kół muszą być te same i gwarancją tego są opony w rozmiarze przewidzianym przez producenta, felgi w szerokościach przewidizanych przez producenta i dodatkowo opony z homologacją BMW - gwiazdka na profilu opony.

Absolutnie nic nie regulujemy tu ciśnieniem, ma być takie jak w instrukcji obsługi.

9,5J na przodzie to nigdy nie przejdzie, opory przy skręcaniu oponą 255 na przodzie są zbyt duże. 8,5J w tym modelu to max.

Nie wymieniając felg ja nie wiem czy się pozbędziesz problemu, bo ja ci doradzę opony, które kupisz (tanie nie są w tych rozmiarach to 3k+) a problem nie ustanie, przez felgi, które swoimi szerokościami spowodują naciągi i obwody już się będą różnić.

Teraz najgorzej naprawiać problem, bo każdy krok i roszada kosztuje, nie taka opona to zmniejszę profil i tak do skutku będziesz szukał i zapłacisz za 5 kompletów opon.

Odpowiednie koła to masz:

8x19 front (może 8,5 przejdzie przy aftermarketach) 225/35

9x19 rear (tu moze 9,5 by przeszło) 255/30

Twoją matematyką nigdy nie dojdziesz do odpowiedniego rozmiaru, a może będzie pasować, a może nie. Bez xDrive to możesz robić roszady.

Opublikowano
Zobacz co dawała Alpina seryjnie.

Przód 245mm felga 8,5 tył 265mm felga 9,5.

 

Rufio i takie wymiary felg przejdą przy XDrive? Właśnie chciałbym wsadzić szersze felgi do swojej e92 i mam na oku zestaw:

przód:

235/35r19 szerokosc 8,5j et 37


tył:

265/35r19 szerokosc 9,5j et 30


Co sądzicie? Powinno śmigać?

Opublikowano

Zabieracie się za temat jak ślepy do krzyżówki. Nie ważna jest szerokość felgi (oczywiście w granicy rozsądku) tylko jej obwód oraz promień. Różnica nie może być większa niż 1% pomiędzy przodem a tyłem. Wsadziłeś opony niestandardowe przez co jest rożna prędkość obrotu koła. Dzięki temu przejedziesz tak kilkaset km i posypie Ci się całkowicie Xdrive. Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku masz rozpiskę jakie są dopuszczalne rozmiary opon.


Wpisz sobie kalkulator opon w google i policz różnice, możesz mieć MAX +\- 1% pomiędzy przodem a tyłem!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zabieracie się za temat jak ślepy do krzyżówki. Nie ważna jest szerokość felgi (oczywiście w granicy rozsądku) tylko jej obwód oraz promień. Różnica nie może być większa niż 1% pomiędzy przodem a tyłem. Wsadziłeś opony niestandardowe przez co jest rożna prędkość obrotu koła. Dzięki temu przejedziesz tak kilkaset km i posypie Ci się całkowicie Xdrive. Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku masz rozpiskę jakie są dopuszczalne rozmiary opon.


Wpisz sobie kalkulator opon w google i policz różnice, możesz mieć MAX +\- 1% pomiędzy przodem a tyłem!!!!

 

Dzięki za info o 1% różnicy. Możesz podać źródło? W instrukcji nie mogę znaleźć.

Opublikowano
Znalazlem katalog PDF Alpiny e90-93

Przy xdrive są koła

245/35/19 8 cali przod,

255/35/19. 9 cali tyl

 

No i ma się to jak pieść do oka bo obwód koła wychodzi 205.5 i 207.7 (1.1%)

Opublikowano
Różnica 1% w obwodzie koła, nie prędkości.

obwód koła przenosi się na prędkość bezpośrednio

To trochę bardziej obrazowe niż procenty

Opublikowano

Panowie, sprawdziłem sobie dane i chciałbym kupić fele o wymiarach 8,5 i 9,5, opony 235/35r19 ET 35 lub 38, 265/30r19 ET33.

Różnice w obwodzie pokazuje 0,8% więc powinno być ok, co sądzicie? do e92 powinno chyba się zmieścić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.