Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od 04/2019 20d montowany w G01 to B47TU1, czyli B47D, czyli B47 po poprawkach / modyfikacjach.


Wcześniej dostępny był już w X1/X2, nowym 3er i 5er.


Nadal ma 140kW/190hp/400Nm i 8s do 100km/h.


Przy czym teraz jest bi-turbo, ma być bardziej responsywny - ze zredukowanym efektem turbo-dziury, ma mniej palić, być bardziej eko (teraz Euro-6d-Temp), do tego bardziej kulturalny, cichszy.

Opublikowano

Czyli zmodyfikowany 20D wypycha 25D :) Dlatego 25D wycofują od kwietnia.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dwie turbosprężarki, większe prawdopodobieństwo uszkodzenia = większe przyszłe koszty. Nie ma róży bez kolców.

 

Zaryzykuję, tzn. zaryzykowałem :8) Auto zamówione, z produkcji sierpniowej, rok modelowy 2020. Teraz tylko cierpliwie czekać...


Brałem pod uwagę tylko silniki 2-litrowe. 30i mi się nie spodobało. 20i nie znalazłem do jazdy próbnej w X3/4, ale pewnie byłoby tylko gorzej niż 30i. 25d było ok na jazdach (btw, ten od początku ma dwie turbosprężarki), ale w międzyczasie zniknął z oferty. A 20d bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Wziąłem wydłużoną gwarancję (ze względu na silnik jak i na sporą ilość elektronicznych bajerów) i zamierzam się cieszyć i nie przejmować :D

Opublikowano
Witam, a czy moge wiedziec co Ci sie nie spodobalo w 30i...bo wlasnie chciałem ten motor wrzucic do konfiguracji.

 

Przy konfiguracji mojej pierwsze co powiedziałem w salonie to to, że nie chce diesla. Przejechałem się więc benzyną 2x, jeździłem też innymi suvami konkurencji (xc60, macan, oba benzynowe 250KM), po czym zrozumiałem, że do suva najlepiej pasuje diesel. W benzynie każde mocniejsze wciśniecie gazu skutkuje wyciem (wysokie obroty), "kopnięcia" w plecy też nie czuć, a dochodzi jeszcze połowę wyższe spalanie. Wziąłęm diesla 20d i jestem mega zadowolony - x3 jest tak wyciszone, że przez 95% czasu nie słyszę silnika wcale, spalanie średnie 6,3l/100km (ponad 4kkm), a dodatkowo auto było sporo tańsze.

Opublikowano
Witam, a czy moge wiedziec co Ci sie nie spodobalo w 30i...bo wlasnie chciałem ten motor wrzucic do konfiguracji.

 

Przy konfiguracji mojej pierwsze co powiedziałem w salonie to to, że nie chce diesla. Przejechałem się więc benzyną 2x, jeździłem też innymi suvami konkurencji (xc60, macan, oba benzynowe 250KM), po czym zrozumiałem, że do suva najlepiej pasuje diesel. W benzynie każde mocniejsze wciśniecie gazu skutkuje wyciem (wysokie obroty), "kopnięcia" w plecy też nie czuć, a dochodzi jeszcze połowę wyższe spalanie. Wziąłęm diesla 20d i jestem mega zadowolony - x3 jest tak wyciszone, że przez 95% czasu nie słyszę silnika wcale, spalanie średnie 6,3l/100km (ponad 4kkm), a dodatkowo auto było sporo tańsze.

 

No właśnie przeszedłem podobną drogę :) Przy wyborze nowego auta wyszło mi, że będę brał średniej wielkości suva z 2-litrowym silnikiem. I na starcie powiedziałem sobie, że nie chcę diesla - dawno nie jeździłem dieslem, nową konstrukcją nie miałem nawet okazji, ale z tego co pamiętam to głośno chodzi, daje wibracje, no i teraz ma słabą prasę, Porsche zrezygnowało, sprzedaż w Europie spada, TDI czy podobne to się psują na potęgę, i w ogóle. A benzyny teraz takie fajne - duża moc, dobre osiągi, niskie spalanie, wysoka kultura, etc. Do tego sam teraz mam turbo-benzynę i jestem zadowolony,


Odbyłem kilka jazd próbnych benzynami, m.in X3 30i i GLC 250. I się mocno rozczarowałem :shock: Moc czuć, przyspieszenie jest, ale próba dynamicznej jazdy tymi silnikami w tych autach (ok. 2 tony z kierowcą, paliwem, ew. też pasażerem) nie ma nic wspólnego z płynnością i komfortem. Każda próba przyspieszania - mocniejsze wciśnięcie gazu, to redukcja, chwila zastanowienia, wkręcenie na obroty, sporo hałasu, i tak od 4000 rpm wzwyż mocniejszy zryw. Jak dla mnie to wszystko odbywa się zbyt nerwowo i męcząco. Do tego spalanie ok. 12 litrów po mieście. Czuje się, że te silniki muszą się mocno wysilać żeby ruszać takie klockowate auta. W mniejszych i lżejszych na pewno wrażenie są lepsze, np. 330i.


W takim X3 diesel typu 20d (400Nm/190 KM) radzi sobie lepiej, nie wysila się tak żeby przyspieszać. Do tego byłem pozytywnie zaskoczony jak cicho i kulturalnie pracuje :shock: Ogólne wrażenie komfortu i płynności przy dynamicznej jeździe są tu lepsze.


Ja sporo jeżdżę po mieście i pod miastem.


Na trasie obydwa - 30i jak i 20d - są ok.


20d i w mieście i na trasie pali mniej i ma dłuższe zasięgi na jednym tankowaniu.

Opublikowano

A ja z kolei uwazam za lepszy wybor 30i , podobnie jak koledzy potestowalem 20d i 25d i mi o wiele bardziej podeszla benzyna 30i.

Takze najlepiej samemu dokladnie potestowac i wybrac , cudze preferencje i odczucia moga nijak sie miec do naszych...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem
Opublikowano
Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem

 

Wszystko fanie. Jedna uwaga tylko, że 20d sprzed 5+ lat to inna starsza konstrukcja (N47). Aktualna wersja to inna bajka (B47).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co masz na myśli pisząc inna bajka ale ja kupując 30i jeździłem 20d i 30i jednym po drugim im20d w porównaniu do 30i było zauważalnie słabsze a powyżej 100 różnica była jeszcze większa. W trybie comfort benzyna oczywiście przyspiesza słabo zanim się na obroty zbierze, diesel kopnie w plecy przez sekundę ale później nie dzieje się kompletnie nic. Przełączenie w sport powoduje banan na twarzy w benzynie w dieslu, nie dzieje się nic. Oczywiście ten banan swoje kosztuje przy dystrybutorze No ale za zabawę trzeba zapłacić.
Opublikowano
Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.
Opublikowano
Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.

Ekonomicznie bedzie napewno bardziej w dieslu ale napewno nie ciszej niz beznzynie, akurat 30i przy kazdej predkosci obrotowej jest o wiele cichsze

od 20d

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Oczywiście każdy wybiera to co mu pasuje najbardziej, i dyskusja który lepszy, diesel czy benzyna nie ma większego sensu, każdy ma zalety i wady. Prawdopodobnie gdybym kupował G20 lub G30 wybrałbym 30i, ale X3 (moim zdaniem) jest bardziej komfortowa niż "sportowa", więc skoro mam już jeździć spokojnie to przynajmniej niech będzie ekonomicznie i cicho.

Ekonomicznie bedzie napewno bardziej w dieslu ale napewno nie ciszej niz beznzynie, akurat 30i przy kazdej predkosci obrotowej jest o wiele cichsze

od 20d

 

20d nie trzeba kręcić tak samo wysoko jak 30i żeby podobnie jechał. Maksymalny moment i moc ma niżej.


Moje subiektywne odczucie w 20d jest takie, że wewnątrz jest bardzo cicho, niezależnie od prędkości. Zaskakująco cicho, nie tylko jak na diesla. Pomimo tego, że na jazdach próbnych auto było bez akustycznych szyb bocznych. Dla siebie wziąłem tę opcję. Zakładam, że będzie jeszcze ciut lepiej.

Opublikowano
Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem

 

Wszystko fanie. Jedna uwaga tylko, że 20d sprzed 5+ lat to inna starsza konstrukcja (N47). Aktualna wersja to inna bajka (B47).

No własnie ja już miałem B47. jakbyś doczytam mój opis to by było bez uwag :roll:

Opublikowano
Mnie również bardziej podeszło 30i. Do tej pory jeździłem 20d (5lat) i jak dla mnie benzyna o wiele lepsza no oczywiście poza spalaniem

 

Wszystko fanie. Jedna uwaga tylko, że 20d sprzed 5+ lat to inna starsza konstrukcja (N47). Aktualna wersja to inna bajka (B47).

No własnie ja już miałem B47. jakbyś doczytam mój opis to by było bez uwag :roll:

 

No, zerknąłem później :oops: I tak nie byłem pewien czy F25 LCI = N47->B47. Dawno to było :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jesteście pewni, że tak późno wprowadzili go do X3? Bo sam silnik był gotowy już na koniec 2017r.

Dziś pytałem w Bawarii i powiedziano mi, że nie kojarzą żadnego egzemplarza nawet z zeszłego roku z silnikiem bez podwójnej turbiny w odmianie 20d.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano

Tak, zmodernizowany 20d był gotowy wcześniej. Wcześniej też pojawił się w innych modelach (X1, X2, 3, 5, ...).


Natomiast do X3 dali go "dopiero" od kwietnia 2019 dla produkcji USA i od maja 2019 dla aut składanych w RPA.


Aktualne oznaczenie tego silnika to B47D (wcześniej B47). Od tego momentu X3 20d spełnia też nornę Euro 6d-TEMP (wcześniej Euro 6c).


BMW nie ogłasza specjalnie takich aktualizacji.


https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/typindex/?series=g01

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/neuwagenkauf/euro-6d-temp-modelle/


Btw, Od produkcji sierpniowej USA / wrześniowej RPA jest rok modelowy 2020 i dwu-litrowa benzyna w X3 to będzie też wersja po modernizacji. Dotyczy zarówno 20i jak i 30i.

Opublikowano
Tak, zmodernizowany 20d był gotowy wcześniej. Wcześniej też pojawił się w innych modelach (X1, X2, 3, 5, ...).


Natomiast do X3 dali go "dopiero" od kwietnia 2019 dla produkcji USA i od maja 2019 dla aut składanych w RPA.


Aktualne oznaczenie tego silnika to B47D (wcześniej B47). Od tego momentu X3 20d spełnia też nornę Euro 6d-TEMP (wcześniej Euro 6c).


BMW nie ogłasza specjalnie takich aktualizacji.


https://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/view/typindex/?series=g01

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/neuwagenkauf/euro-6d-temp-modelle/


Btw, Od produkcji sierpniowej USA / wrześniowej RPA jest rok modelowy 2020 i dwu-litrowa benzyna w X3 to będzie też wersja po modernizacji. Dotyczy zarówno 20i jak i 30i.

 

A czym się będzie różniła benzyna 20/30i MY20 od MY19 ?

Opublikowano

Zmiany konstrukcyjne skutkujące zmniejszeniem wagi silnika, szybszym nagrzewaniem, lepszym 'zarządzaniem' ciepłem, zmniejszeniem spalania i emisji.


https://www.bimmertoday.de/2016/08/11/bmw-benziner-tu1-b38-b48-b58-evolution/


Co do mocy i momentu, wygląda że w X3 zostaną na podobnym poziomie jak do tej pory. Jedynie 20i będzie miał teraz 300Nm (było 290Nm :)). 30i wygląda, że bez zmian - 350Nm. Chociaż w 330i ten sam silnik ma już 400Nm. Może z czasem i X3 dostanie te +50. No i emisja i spalanie oficjalnie w dół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.