Skocz do zawartości

[e61][ACC] Błędy po wymianie radaru


nokerman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kiedyś robiłem to przed ścianą i przed autem ,podczas kalibracji w ISTA pisze jaka odległość itd .

W tym wszystkim najważniejszą sprawą jest regulacja mechaniczna sensora , ustawienie w ASO w jednym aucie nie koniecznie będzie pasować w innym -różnica zawieszeń , rodzaj zderzaka .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lustro zastąpilśmy .... lustrem, 50x50cm przyklejonym do płyty meblowej.

Auto musi stać na wypoziomowanej posadzce, idealnie prostopadle naprzeciwko ściany,

obrazowo pisząc, między posadzką a ścianą musi być kąt prosty, i między osią pojazdu a ścianą też musi być kąt prosty,

o ile pierwsza sprawa raczej jest oczywista i o to zadbał pewnie budowlaniec, to drugi parametr bardziej zależy od ciebie,

najwygodniej to podjechać do ściany i zmierzyć dokładnie odległość od ściany np do środka felgi, po obydwu stronach musi być dokładnie tyle samo

niby prosta sprawa ale z tym najwięcej się schodzi.

Do samej kalibracji odległość od radaru do lustra to ~120cm, przy takim ustawieniu do środka felgi jest chyba 197cm

w trakcie kalibracji ISTA prosi o przestawianie lustra, pozycje mid, front i rear, chodzi o pochylanie i odchylanie jego od pionu o ~1*. dla lustra 50x50cm to odchylenie górnej lub dolnej krawędzi o ~0,5cm od ściany

w położeniu mid lustro opierasz o ścianę (poziomicą lub aplikacją na androida można sprawdzić czy trzyma pion),

w położeniu front górną krawędź odchylasz o 0,5cm od ściany a dolną nie (można np użyć jakiejś listewki)

w położeniu rear dolną krawędź odchylasz o 0,5cm od ściany a górną nie


w trakcie poszczególnych kroków kalibracji program podaje o ile stopni lub obrotów kręcić śruby regulacyjne. Górna odpowiada za pion (Vertical) a dolna za poziom (Horizontal)

Po kilku krokach jak już będzie wszystko OK program zamelduje że nie trzeba już nic regulować i wykona inicjację radaru.

Gotowe, można jechać sprawdzić na drodze.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
W dniu 9.04.2019 o 19:42, nokerman napisał(a):

Cześć.

 

Wymieniłem radar w mojej kombiawce.

Z poprzednikiem był błąd grzania soczewki 5D0F i nie działał.

Błąd był do odczytu tylko w diagnostyce komputerowej.

W systemie CHECK komputera pokładowego nic nie było.

 

Po wymianie samego radaru komputer pokładowy alarmuje: ACC Failure!

dodatkowo diagnostyka komputerowa wywala następujące błędy:

 

005143 Brak komunikatu, odbiornik EGS, nadajnik ACC

00A4F3 Nieprawidłowy komunikat (aktywna regulacja prędkości, 0x190), adresat HUD, nadawca ACC

00A3AB Komunikat (aktywna regulacja prędkości, 0x190) błędny, odbiornik KOMBI, nadajnik ACC

 

Próbowałem kalibrować na prowizorycznym stanowisku zgodnie z instrukcjami w ISTA+

ale bez powodzenia.

 

Czy po wymianie samego radaru takie błędy to norma? cos trzeba zakodować? dograć? wgraz VIN?

 

Ktoś może coś doradzić?

pozdrawiam

Cześć, widzę, że miałeś problem z błędem 5143, czy było coś ze skrzynią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.