Skocz do zawartości

[e61][ACC] Błędy po wymianie radaru


nokerman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.


Wymieniłem radar w mojej kombiawce.

Z poprzednikiem był błąd grzania soczewki 5D0F i nie działał.

Błąd był do odczytu tylko w diagnostyce komputerowej.

W systemie CHECK komputera pokładowego nic nie było.


Po wymianie samego radaru komputer pokładowy alarmuje: ACC Failure!

dodatkowo diagnostyka komputerowa wywala następujące błędy:


005143 Brak komunikatu, odbiornik EGS, nadajnik ACC

00A4F3 Nieprawidłowy komunikat (aktywna regulacja prędkości, 0x190), adresat HUD, nadawca ACC

00A3AB Komunikat (aktywna regulacja prędkości, 0x190) błędny, odbiornik KOMBI, nadajnik ACC


Próbowałem kalibrować na prowizorycznym stanowisku zgodnie z instrukcjami w ISTA+

ale bez powodzenia.


Czy po wymianie samego radaru takie błędy to norma? cos trzeba zakodować? dograć? wgraz VIN?


Ktoś może coś doradzić?

pozdrawiam

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupiłeś nowy czy używany ?

Zmieniałem radar miesiąc temu , nawet nie zmieniałem vinu tylko potraktowałem go pustym MAN i zadziałał od razu .

Są dwie możliwości

Radar uszkodzony lub żle ustawione (trzy szpilki ) mocowanie radaru w stosunku do Twojego zawieszenia .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie czaje co to znaczy potraktować pustym MANem.


Radar nowy, ale z rynku wtórnego z niewielkim uszkodzeniem transportowym.

W ISTA+ w trakcie kalibracji miałem już Vertical i Horizontal OK, ale nigdzie nie pojawiła się opcja Zatwierdź, zakończ czy coś podobnego,

gdzieś po 15stu seriach regulacji śrub i ustawień "lustra" dałem spokój, bo stwierdziłęm ze coś nie halo.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znasz obsługę NCS EXPERT ?

Zdejmowałeś zderzak do wymiany radaru czy poradziłeś sobie bez ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz zakodować moduł ACC do pojazdu. Wtedy okaże się czy on w ogóle działa.

Kalibracja to późniejsza, o wiele trudniejsza/kosztowniejsza kwestia. Cały czas szukam kogoś w okolicy, kto kalibruje dobrze w rozsądnej cenie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz obsługę NCS EXPERT ?

Zdejmowałeś zderzak do wymiany radaru czy poradziłeś sobie bez ?

Jeszcze nic nie działałem, ale trzeba się z tym narzędziem zapoznać, mam go na kompie serwisowym.

zderzak ściągałem, nie mam kanału więc to chyba jedyna opcja dostania się do radaru. Odkręcałem go z całym uchwytem.

 

Musisz zakodować moduł ACC do pojazdu. Wtedy okaże się czy on w ogóle działa.

Kalibracja to późniejsza, o wiele trudniejsza/kosztowniejsza kwestia. Cały czas szukam kogoś w okolicy, kto kalibruje dobrze w rozsądnej cenie.

No właśnie, możesz podpowiedzieć jak zakodować moduł ACC do pojazdu? To jest własnie to 'potraktowanie MANem?


Z kalibracją też można sobie poradzić.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie, możesz podpowiedzieć jak zakodować moduł ACC do pojazdu? To jest własnie to 'potraktowanie MANem?


Z kalibracją też można sobie poradzić.

Kalibrację sposobem podwórkowym też umiem zrobić. Chodzi mi o coś zupełnie innego; poprawne działanie ACC.


Z zakodowaniem ACC do pojazdu "też można sobie poradzić".

Na forum na dodatek masz wszystkie niezbędne informacje, trzeba poszukać.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lece sobie z tą procedurą kodowanie, ale:


nie pokazało mi się okno NETTODAT.TRC

w katalogu C:/NCSEXPER/WORK stworzył sie plik FSW_PSW.TRC

idę zatem dalej:

po wybraniu FILTER MODULES BY TRACE FILE

pojawia sie okno

No matches found

No modules found matching the trace file. Make sure

the selscted chaissis matches that of the trace file.

[OK]


coś źle robię już na tym etapie?

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warunek

Na dysku C > NCS EXPERT >WORK w tym folderze FSW_PSW_MAN musi być pusty .

https://images.app.goo.gl/v1NzQup2b8JbYoGf7


Wczytaj profil

F1

F3

Wybierz model

F6

F4

Wybierz ACC

F2

Wybierz SG Kodieren

F3

Gotowe

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób ten folder notatnikiem „NETTODAT.TRC „

Dzięki za pomoc, Tym razem poszło lepiej.

Jest lepiej, ale nie do końca, błędy się pokasowały,

Jednak w czasie jazdy jak próbuję załączyć tempomat /manetka przód lub tył/ dostanję ACC Failure na szybę.

Błąd ten znika po ponownym uruchomieniu pojazdu.

Wieczorem sprawdzę jakie błędy zostawia w pamięci.


Walczymy dalej. :/

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zachowuje, gdy jest nieskalibrowany. Czy jest coś jeszcze? Potrzebna lista błędów.

Aktualnie siedzę w pracy. Jutro się podepnę i zczytam co tam w pamięci błędów zostało.


Mam nadzieję że sam radar jest sprawny, i zostanie do ogarnięcia porządna kalibracja.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radar ~650 co uważam za okazję, bo nówka sztuka nieśmigany z delikatnym "uszkodzeniem transportowym.


Radar1.jpg


Radar2.jpg


a kalibracja, jak to nazwaliśmy, sposobem podwórkowym, ale na lepszym podwórku, ~350

Chłopaki z doświadczeniem z ASO, wiedzą na co zwrócić szczególną uwagę, kwadrans ustawiania pojazdu i lustra, kwadrans kręcenia śrubkami,

i jazda w teren. Testy zaliczone bez poprawek, żadnych błędów w pamięci.

Ja jestem zadowolony, sama metodyka ustawiania w teorii taka sama jaką sam próbowałem zrobić, ale wykonana w lepszych, dokładniejszych warunkach.


polecam chłopaków.

Edytowane przez nokerman

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brawo

Jest radość jak się coś uda samemu , niestety potrzebowałeś pomocy z zewnątrz , ale zaoszczędziłeś -ASO za tą usługę bierze około 800zł .

Na przyszłość dla potomnych

Jest szansa zdemontować sensor bez demontażu zderzaka (trochę gimnastyki)

1 nie ruszać mocowania radaru do karoserji

2 zdemontować radar

3 zmierzyć suwmiarką odstępy 3 śrub

4 w nowym ustawić takie same odstępy

5 zamontować nowy

6 kodowanie pustym MAN

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktoś wie jak dokładnie powinien być przykręcony do zderzaka? Chętnie nauczyłbym się kalibrować to. Próbowałem kilka lat temu, ale skalibrowane przeze mnie tempomaty nie zachowywały się dobrze. Straciłem sporo czasu i zraziłem się do "podwórkowej metody"... a mam 4 sztuki do skalibrowania... :roll:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała ramka z radarem, jak na zdjęciach jakie powyżej wkleiłem jest przykręcona czterema torxami do wieszaka ze zdjęcia poniżej


wieszak.jpg


ten natomiast dwie szpilki zaznaczone na czerwono ma przykręcone do belki zderzaka nakrętkami 8 lub 10 od czoła, i dlatego trzeba zdemontować zderzak, a zaznaczone na zielono ucho jest przykręcone do podpory zderzaka Torxem. Szpilki przez belkę zderzaka przechodzą na ciasno i stabilizuja poprzecznie wieszak w stosunku do nadwozia, je trzeba dokręcić w pierwszej kolejności. Potem dopiero dokręcamy torxa który dociąga wieszak do podpory zderzaka i stabilizuje go w pionie.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli wymieniasz z mocowaniem to oczywiście zdjęcie zderzaka jest niezbędne , ale zmiana samego radaru jest możliwa bez , odpowiednie zdjęcie mocowania plastikowego .

http://bmwcentrum.pl/nakretka-regulacyjna-czujnika-acc-bmw-e60-e61-e63-e64-e65-e66-e67-e68-e90-e91-e92-e93-f01-f02,id1759.html

Mocowania w e60 są dwa rodzaje M pakiet i zwykle .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.