Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze swoją BMW E39 2.0 150 KM..

Samochód z dnia na dzień zaczął wyrzucać płyn chłodniczy..

Wyrzuciłem termostat, bo myślałem ze obieg mógł być zamknięty, wymieniłem pompe wody i nadal to samo.

Silnik się grzeje, w zbiorniczku wyrównawczym rośnie ciśnienie w efekcie czego wylewa się przez korek. Odpowietrzałem pare razy, różnymi metodami...

Węże gorące z obu stron, jednak gdy jechałem na próbę i zagrzało mi się pod samą czerwoną kreskę po otwarciu maski przewód z zbironiczka był bardzo twardy..

Sprawdzałem pokrywkę z oleju oraz bagnet - żadnych mazi..

Samochód nie stracił na mocy, odpala normalnie..w zbiorniczku wyrównawczym nic nie bulgocze .. ani na zimnym ani na ciepłym silniku, nie czuć w nim spalin, wszystko jest jak być powinno

test barwnikikiem też wyszedł negatywnie..

Ma ktoś jakieś porady cóż mogło się stać? Jakie są szanse, że to uszczelka pod głowicą?

Z góry dziękuję za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a wisko to Ci dziala, czy tylko udaje ze dziala? mialem w e39 dokladnie taki sam problem. po wymianie wisko wszystko wrocilo do normy.
Opublikowano
Przy obecnych temperaturach to jeszcze stanowczo za wcześnie na uruchamianie viska :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie do konca sie zgodze. jak pisalem - mialem podobny przypadek. wymiana pomogla. przestal sie grzac. oczywiscie wczesniej wszystko po kolei - termostat, pomoa wody no i chlodnica, bo wywalilo dziure.
Opublikowano
Kolega wyżej ma rację bo e39 jak na swój silnik ma wielką chłodnice i do niej też sporo płynu wchodzi. Samo puszczenie na duży obieg załatwia sprawę i nie trzeba sztucznego pędu. A jak jest poniżej 15 st to teoretycznie nie powinien potrzebować dodatkowego pędu powietrza. Sprawna chłodnica powinna oddać tą temp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
teoria teoria a w praktyce bywa roznie. bez powodu nie gotuje plynu. w czasie jazdy moze dalby rade sie chlodzic. ale jak go postawi to cudow nie ma. bez wiatraka ugotuje.
Opublikowano
Ale koledze, który założył temat auto zagotowało się podczas jazdy :mrgreen: a co do gotowania na postoju to pamiętaj,że nawet spięte wisko nie będzie miało odpowiedniej liczby obrotów do schłodzenia jednostki to tyle z praktyki nie teorii. Mało tego na chłodnicy jest czujnik od wiatraka elektrycznego i to on powinien ratować du.ę w krytycznej sytuacji a tu nie raczej nie zadziałał,więc bardzo duże prawdopodobieństwo,że przyczyna leży na linii chłodnica/odpowietrzenie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć, podłaczę się do tematu.


BMW e39 m52b20, zagazowany, automatyczna skrzynia, 1998 rok, 150KM.


Zaczęło się od kilku skoków temperatury na max i spadków z powrotem na połowe. Po zaobserwowaniu takiej akcji czym prędzej dojechałem do domu i zgasiłem auto. Następnego dnia wybieram się do mechanika (20km, pojechane na dwa razy po 10km z pełnym schłodzeniem silnika, bo się gotował silnik po kliku km - to pewnie był mój błąd, że w ogóle podjąłem się jazdy tak daleko)


Diagnoza - termostat sie otwierał przy 110 stopniach, a powinien znacznie szybciej. Wywaliło zaworek w pompie wody oraz było pękniecie w chłodnicy. Wszystkie 3 części wymienione. Problem jest dalej taki sam. Mechanik zrobił test na zawartość spalin w płynie chłodniczym - za pierwszym testem nic nie wykryło, za drugim wykryło (nie wiem czy ma to znaczenie, ale pierwszy test był robiony na dworze, około 0 stopni, drugi już w garażu). Podczas jazdy zauważyłem, że padło ogrzewanie w kabinie.


Diagnza - wydmuchana uszczelka pod głowicą, auto nie jest w najlepszym stanie i raczej opłaca się zaczynać takiej naprawy. Ale chciałbym się jeszcze upewnić czy to aby na pewno ta uszczelka.


Dodam, że auto straciło dużo mocy, ledwo sie toczy przy starcie z miejsca, potem jest trochę lepiej. Podczas jazdy czasem załączało się ogrzewanie i wtedy temperatura na chwilę momentalnie spadała do połowy licznika (chyba to jest 90 stopni)


Znacie podobne przypadki, że okazało się, że to nie uszczelka, może wiecie o kim w Gdańsku, lub okolicach do kogo warto by było podjechać potwierdzić tą diagnoze ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.