Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Ze skrzynią jest wszystko okej, ale byłem niedawno u mechanika, który stwierdził stwierdził, że konwerter jest do wymiany, bo interfejs diagnostyczny wykazał jakieś różnice obrotów (między obrotami silnika, a konwertera? - nie wiem, niestety nie pamiętam), a poza tym samochód jest ospały (przy okazji Vanos do zrobienia, co może być przyczyną).


Drugi mechanik - specjalista od skrzyń biegów - przejechał się samochodem i stwierdził, że konwerter nie jest do wymiany, a skrzynia działa bardzo przyzwoicie. Następnie sprawdził poziom oleju i okazało się, że w skrzyni brakowało 1L oleju, co było efektem uszkodzenia uszczelki miski olejowej. Zalecił wymianę uszczelki oraz wymianę oleju, gdyż obecny w skrzyni jest czarny i śmierdzi.


Przebieg samochodu to 325 000 (NA LICZNIKU ;) ). Nie wiem też czy poprzedni właściciel wymienił olej w skrzyni, czy nie. Twierdził że wymieniał, ale mógł kłamać, lub jego mechanik mógł nie wymienić oleju. Dużo niewiadomych. I tu pojawia się moje pytanie: wymieniać olej w skrzyni, czy nie? Na 5 mechaników z którymi rozmawiałem, trzech zaleciło wymianę, a dwóch stwierdziło że skrzynia po wymianie może się wysypać, jeśli olej nigdy nie był wymieniany.


Komu wierzyć? ;)

Opublikowano

Zalecił wymianę uszczelki oraz wymianę oleju, gdyż obecny w skrzyni jest czarny i śmierdzi.

To może być sygnał tego, że niedługo po wymianie oleju, kiedy nowy olej wyczyści trochę skrzynię, będziesz miał problem w postaci koniecznego generalnego remontu skrzyni. :)


Ja tam lubię ryzyko i bym wymieniał ;)

Opublikowano
Zalecił wymianę uszczelki oraz wymianę oleju, gdyż obecny w skrzyni jest czarny i śmierdzi.

To może być sygnał tego, że niedługo po wymianie oleju, kiedy nowy olej wyczyści trochę skrzynię, będziesz miał problem w postaci koniecznego generalnego remontu skrzyni. :)


Ja tam lubię ryzyko i bym wymieniał ;)

 

Świetnie... ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanik sprawdzić czy w próbce oleju są opiłki? Jak nie ma to zdecydowanie wymieniaj. Teraz też nie wiesz czy za chwilę nie padnie..takie teorie bez argumentów są śmieszne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Mechanik sprawdzić czy w próbce oleju są opiłki? Jak nie ma to zdecydowanie wymieniaj. Teraz też nie wiesz czy za chwilę nie padnie..takie teorie bez argumentów są śmieszne.

 

No właśnie mój pomysł jest taki, żeby odkręciwszy miskę olejową zweryfikować czy są opiłki oraz czy filtr oleju w skrzyni był wymieniony, czy nie (czy ma znaczek BMW i jakąś datę produkcji).


Ale martwi mnie to, co będzie jeśli okaże się że filtr oleju jest od nowości, a w misce są opiłki...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wtedy może być różnie, ale to też nie jest przesądzone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

W jaki sposób sprawdzić poziom, ilość oleju w automacie ZF?

Dodam że w książce "Sam naprawiam samochód" jest napisane, że: cyt: Sprawdzanie wymaganego poziomu oleju jest możliwe tylko przez odczytanie stanu za pomocą próbnika obsługowego firmy BMW" ? ? ?

Opublikowano
Aby sprawdzić ilość oleju, należy przy odpowiedniej temperaturze i wypoziomowanym samochodzie odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni, z którego przy odpowiednim poziomie powinno bardzo delikatnie się wylewać.
Opublikowano
Żeby nie zakładać osobnego tematu a jestem na etapie szukania godnego zaufania warsztatu od automatów. Z dnia na dzień skrzynia przestała od razu reagować na dodanie gazu ale tyczy się to tylko startu takie 2-3 sekundy zwłoki i np jak dojeżdżam do świateł obr 1500 dodaje gazu i też opóźnienie. Gdy auto jedzie zmienia biegu dobrze i jest dynamiczna. Ktoś miał podobny problem?
Opublikowano
Godny warsztat to ASB długołęka koło Wrocławia. Kolega robił w starej Audi 200 i bez problemu mieli wszystkie części, prawie nowe fury też tam stoją. Ale to nie żadna reklama. grzechusk ja bym się zastanowił czy to wina skrzyni. Jeśli występuje do tego szarpnięcie to może łącznik elastycznu wału, albo jakiś krzyżak. Jeśli zmieniałeś olej to może adaptacja by pomogła.
Opublikowano
Oleju jeszcze nie wymieniałem. Podobno był wymieniany z płukaniem skrzyni rok temu, czy faktycznie to się niebawem okaże jak pojadę do warsztatu bo nie mam kanału.
Opublikowano
Oleju jeszcze nie wymieniałem. Podobno był wymieniany z płukaniem skrzyni rok temu, czy faktycznie to się niebawem okaże jak pojadę do warsztatu bo nie mam kanału.

Nie trzeba kanału, ja wymieniałem olej w skrzyni na kobyłkach.

Opublikowano
W piątek zawożę auto bo jest obniżony nawet skrzyni nie widzę jak się położę. Wczoraj odpaliłem daje na D jedzie sam, wyjeżdżam na główną drogę i już problem dodaje gazu a auto nie chce jechać za bardzo, jak się rozpędzi to goli super jak ma ruszyć jest zwłoka :shock:
Opublikowano
Auto odstawione na warsztat po 50km nie chciał za bardzo już ruszać. Później wszedł w trym awaryjny getriebenotprogramm, i startował na 4 biegu. Okazało się że chłodnica oleju skrzyni automatycznej jest uszkodzona bo jest wyciek i do tego brakowało dość sporo oleju :| . Mam nadzieje że nie przytarłem jej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.