Skocz do zawartości

E46 320d M47N - Klekotanie i drgania auta i silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bardzo często delikatnie przyspieszając od 50km/h do 70km/h przez moment jest wrażenie jakby samochód jechał po tarce. Takie krótkie drgania. To jest oznaką padniętego konwentera.
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Również podczas stałej prędkości na trasie widać jak faluje obrotomierz. Wtedy wymiana lub regeneracja.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Co jeszcze dziś zauważyłem to to, że na postoju jak i po wrzuceniu D na skrzyni wibracje występują (jadąc w korku bez dotykania gazu i hamulca). Wystarczy, że dodam lekko gazu i już znikają - tak stojąc jak i jadąc. Oczywiście jadąc z większą prędkością bez dotykania gazu wibracji nie ma. Wygląda jakby działo się to jedynie na niskich obrotach. Gdy obroty wzrastają do ok 900 silnik naturalnie jest głośniejszy ale wibracje ustępują. Myślę, że nawet zwiększenie obrotów biegu jałowego o 50 nic by nie dało a same obroty biegu jałowego zgadzają się z wytycznymi w tym silniku z automatyczną skrzynią (mam 750, wytyczne to 730 +-50). Odpięcie EGR'u też nie daje żadnej zmiany jeśli chodzi o wibracje a sam EGR ogólnie wygląda na sprawny. A może pompa paliwa wysokiego ciśnienia? albo jakiś czujnik czy regulator? W Inpie wszystko wygląda raczej ok.
Opublikowano
Jak masz możliwość, to poluzuj cały układ wydechowy i skręć ponownie. Zdarza się, że po wymianie poduszek silnika lub jak poduszki już są w słabszej kondycji wydech napręża się i generuje drgania na wolnych obrotach.
Opublikowano

To raczej nie to gdyż w lipcu wymieniany był odcinek wydechu z łącznikiem elastycznym a auto chodzi nadal tak samo. Mimo wszystko dzięki za pomoc.


Myślę, że chodzić będzie o coś między układem paliwowym a dolotowym i cylindrem. Gdy stoję wibracje są jednostajne, ale raz na np. 30 sekund poczuję coś jakby nie wiem... przytkanie? Auto jakby zawibruje trochę bardziej. Czuć lekko że coś się musiało zadziać. Ja już zwracam uwagę na wszystko i wyczuję to ale pewnie ktoś kto nie skupia swojej uwagi na silniku nie zauważyłby nawet tego. To tak jak czasem widziałem ludzi z skaczącymi obrotami na jałowym (sam dawno temu tego doświadczyłem), ale dosłownie przez milisekundę to wyczuję, chyba nawet obroty lekko drgną ale bardzo nieznacznie.


Mam ponadto lekki wyciek oleju z turbo (powrót) którym się lada chwila zajmę jak i prawdopodobny wyciek oleju z okolic pompy paliwa wysokiego ciśnienia. Podczas demontażu przyjrzę się i jej. Inna pokazuje wszystko ok ale może gdzieś jakiś czujnik czy regulator przekłamuje. Nie mam możliwości nic podmienić bez wydatków. Jedynie wkrótce będę miał dostęp do M47 ale tam i tak wszystkie podzespoły inne. Będę mógł porównać czy mi się jedynie wydaje, że wibrację są za duże albo jeszcze bardziej zdołuję, że mój common rail chodzi gorzej niż M47.


Czy czujnik położenia wałka rozrządu (wymieniany ok. 3 lat temu) lub wału korbowego dawałyby takie efekty? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia miernikiem jakiegokolwiek czujnika by być w 100% pewnym?

Opublikowano
Na rozrządzie się nie znam jeszcze. Tak naprawdę na tym samochodzie uczę się całej mechaniki by sobie jakoś radzić w przyszłości. Mógłbyś powiedzieć na czym polega sprawdzenie rozrządu? Ogólnie podczas ściągania pokrywy zaworów widziałem tylko, że wszystko jest na swoim miejscu, ząbki są, łańcuch luzów nie ma i optycznie jest napięty. Nad innymi aspektami jeszcze się nie zastanawiałem ale chętnie pogłębię wiedzę.
Opublikowano
To musimy poczekać na Mańka, bo nie wiem czy i jakie są znaki na wałkach rozrządu. Ja znalazłem tylko specjalne narzędzia do sprawdzania ustawienia wałków rozrządu i wału korbowego w pozycji OT.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak auto nie ma 600-700 tys. km to z rozrządem nic się nie dzieje. Jego awarie to jednostkowe przypadki w m47n. Sporo już zostało wykluczone z tego co pamiętam, jakiś oporny zawodnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej Łukasz,


miałem przykry przypadek zajechanej pompy CR w mojej E61, N47D. Skończyło sie zatarciem pompy wysokiego ciśnienia, opiłkami w całym układzie paliwowym i padniętym wtryskiem.

Pamiętam dobrze, że przed wydaniem ostatniego tchnienia przez pompę (padła 100km później na autostradzie) wyraźnie wzrosły drgania silnika na postoju. Było to odczuwalne i słyszalne, głośniejsze telepanie, klekotanie silnika. Także filtrem powietrza trzepało znacznie mocniej niż zwykle. Na Twoim miejscu nie ignorowałbym tego tropu.

Sprawdź koniecznie stan pompy CR i wtrysków. Nie życzę Ci tej kłopotliwej i drogiej usterki. :)


Obecnie u mnie ponownie pojawiły się takie drgania ale tym razem obstawiam koło pasowe, świece lub poduszki, gdyż pompa i wtryski są po regeneracji chyba, że mechanik przegiął i odwalił fuszerę (tym akurat nie nie ufam jak psom, gdyż 8miu na 10ciu to bezczelni naciągacze. BTW... pozdrawiam wszystkich rzetelnych i uczciwych mechaników. Obyście zarabiali kupę hajsu za Waszą uczciwą robotę! :) )


Pozdrawiam

Opublikowano
Akurat gdzies wokół niej mam chyba lekki wyciek oleju i będę na dniach wymienial uszczelke z niej więc może lepiej jak się wstrzymam i kupię jakąś używkę na podmianę żeby uszczelki już nie marnować. Wtryski już wymienialem ale bez efektow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.