Skocz do zawartości

E46 320d M47N - Klekotanie i drgania auta i silnika


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może, ale pokaż jeszcze jak wygląda ta korekcja podczas delikatnego przyspieszania, masz raczej kumulację problemów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tutaj filmik z dzisiaj. Do połowy filmiku mniej więcej - normalna jazda bez szaleństw, druga połowa na większym gazowaniu z czego końcówka gdy mówię, że to ok. 3000tys obrotów to już przełączony na manual 3 bieg.




Jeszcze nie dodawałem tego ale może jakąś różnicę zrobi (łapię się wszystkiego): odma przepuszcza dosyć dużo oleju. Nie na tyle bym się strasznie martwił ale ostatni raz bardzo porządnie kolektor i orurowanie czyściłem w tamtym roku i teraz też muszę bo już na biało lekko dymi w korku a dodanie gazu z postoju wiąże się z puszczeniem lekkiego czarnego dymku. Ostatnio po czyszczeniu wszystko wróciło do normy i nawet mocne depnięcie nie wytworzyło żadnej chmurki. Odma ta nowsza jest (plastikowa) od czasu kiedy kupiłem auto. Nie wiem czy się na coś przyda ta uwaga

Opublikowano
Jeszcze zapomniałem: gdzieś czytałem, że ten silnik w automacie powinien mieć obroty w okolicach 730 (-+50) a mój ma 780. Choć martwiłbym się gdyby były mniejsze niż powinny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat masz do wymiany oraz wtryskiwacz na 3 cylindrze, nagrałeś 11 minut filmu a tylko między 7 a 8 minutą jest coś "ciekawego" jeżeli chodzi o korekcje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Z tym termostatem to też tak myślałem bo temperatura mi się wydawała na zbyt niską a ponadto na dłuższej trasie zimą temperatura spadała czasem odrobinkę. Stawiam że to ten mały na wierzchu co jest a nie główny? Jego wymieniałem już po zakupie auta ale przyznam, że na tani Beru.


Wtryskiwacz w takim wypadku dać sobie jako pierwszy do wymiany a potem koło pasowe czy z kołem się wstrzymać aż zobacze czy wtryskiwacz załatwił wibracje.


Starałem się jeździć spokojnie i dynamicznie oraz sprawdzić inne wartości też. To akurat był filmik poglądowy dla mnie również a nie chciałem wycinać.


Dzięki serdeczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywal tego behr'a na śmietnik, tylko oryginał obecnie jest pewny, mały behr jest ok, dostaniesz wtedy to samo co ori. Przyczyną problemów z temperaturą tu jest termostat główny. Najpierw zajmij się wtryskiwaczem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Właśnie małego mam Behr'a a dużego nie wiem, pewnie oryginał.


Czy dobrze sądzę, że ten wtryskiwacz nie daje wystarczająco paliwa? Może samo użycie np. Liquy Molly na wtryski chociaż trochę by pomogło. Bo jeśli leje to wtedy pewnie to by nic nie dało.

Opublikowano

Zauważyłem też jeszcze jedną ciekawą rzecz bawiąc się inpą. Czy numeracja cylindrów idzie od wiatraka do szyby? 1, 2, 3, 4? Bo jeśli tak to nie wiem czemu Inpa pokazuje mi odpowiednie numeracje wtrysków a kod samych wtrysków nie pokrywają mi się z numeracją fizyczną. Kod wtrysków się zgadza ale kolejności są inne i co ciekawe tylko wtrysk nr 3 się zgadza. Nawet wtyczki wtrysków od 2 do 4 mają kropki oznaczające nr wtrysku. Albo ja jestem głupi.

Co lepsze tylko wtrysk nr 2 w aucie ma kropkę i tylko jedną jakby był przypisany do jedynki a to akurat by się pokrywało z inpą. Pytanie tylko czy jeśli wtryski są źle zaprogramowane to czemu auto odpala i w miarę dobrze chodzi.


|-----------------------------------------|

| cylinder | auto | inpa |

|-----------------------------------------|

| 1 | 8R71FE | AH1CEN |

|-----------------------------------------|

| 2 | AH1CEN | 71AF6N |

|-----------------------------------------|

| 3 | ASHIA1 | ASHIA1 |

|-----------------------------------------|

| 4 | 71AF6N | 8R71FE |

|-----------------------------------------|



IMG_2676_zpsvcxbcj62.jpg


IMG_2726_zpsdqtm2oh3.jpg


IMG_2725_zpsmlmm8lqs.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolejność cylindrów liczysz od strony rozrządu czyli od przodu auta. W Twoim przypadku każdy wtrysk musi być przypisany do odpowiedniego cylindra

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nad czym tu się zastanawiać, wpisz odpowiednie kody ima do odpowiednich cylindrów, ktoś grzebał i zamieniał wtryskiwacze. Wielu partaczy uważa, że jak w swoim srelfi nie mają możliwości wpisania kodów przy euro3 to nie jest to wymagane..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz kompresję jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, niedawno miałem takie m47n, które miało na dwóch cylindrach mniej niż połowę w porównaniu do dwóch pozostałych, ale tam to korekcje były po +5 już na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Niedługo wymienię koło pasowe bo dziś zauważyłem, że da się nim już ruszyć w tył/przód lekko. Wcześniej tego nie było. Wtryski raczej już nie podejrzewam. Zauważyłem jedynie że złącze elastyczne wydechu puszczało więc wymieniłem i sam silnik chodzi trochę ciszej ale nadal brakuje mi do pełnej satysfakcji. Chyba oczekuję niemożliwego :)


Ale mam takie pytanie, gdyż mam lekki wyciek z okolic pompy CR lub napinacza. A że napinacz lekko skacze gdy silnik jest włączony to chciałbym się dowiedzieć (gdyż nie znam budowy) czy jest możliwość lekkiego wycieku z napinacza od tyłu lub przodu? Czy sam napinacz ma jakieś uszczelnienia? Czy raczej z pompy CR. Nie chciałbym niepotrzebnie wydawać na narzędzie do demontażu pompy skoro mogę te pieniądze wydać na sam napinacz.

Opublikowano
Witam nie zakładając nowego tematu zapytam o wtryskiwacze. Czy często sie zdarza zeby w m47n wtryskiwacze lały, nie chodzi o przelewy chodzi mi o rozpylanie. Mam wrazenie ze auto zaczelo wiecej palic i do tego jesli jade stala predkoscia np 80km/h i doloze gazu w podloge to zaczyna dymic przez tak 3.4 sekundy i przestaje. Czy moge to jakos sprawdzic samemu czy napewno wtryskiwacz zaczal lać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podgląd na korekcje podczas jazdy powinien wskazać gdzie jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze nie wymieniłem koła pasowego ale niestety od kilku tygodni mam inny problem. Podczas stania w korku czasem leci mi z rury jasny dym. Ciężko powiedzieć czy biały czy niebieski. Nie jest gęsty wcale. Czasem jest go mniej czasem więcej. Niestety przy każdym ruszeniu tego dymu jest więcej, dosłownie przez sekundę/dwie. Podczas jazdy nic nie widzę w lusterkach. Gdy się to pojawiło od razu pomyślałem o wyczyszczeniu wszystkiego od odmy aż po kolektor. Problem nie ustąpił. Nie mam teraz zbytnio pomysłu co się dzieje. Wcześniej myślałem, że to wina uszkodzonego złącza elastycznego przez który uciekały spaliny ale teraz nadal leci tylko już centralnie z rury. Nie wiem czy to pomoże ale raz na 5-10 raz zapala mi się żółta kontrolka poziomu oleju. Olej jest w normie więc może czujnik znów szwankuje. Z tym, że gdy szwankował kiedyś to kontrolka się zapalała za każdym razem. Jakieś pomysły? Wtryski odpadają z uwagi na kolor i ostatnie podmiany na inne po których klekot i dymienie pozostało. Czytałem coś o uszczelniaczach lub tłokach ale przecież tego nie sprawdzę chyba bez rozkręcania silnika.

Swego czasu dodawałem do oleju preparat na uszczelnienie gdyż miałem gdzieś lekki wyciek ale nie umiałem go zlokalizować. Preparat nic nie dał a ostatnia wymiana napinacza wskazała ślady oleju na nim. Czy mogłem mieć wyciek przez napinacz? Śrubka się poluzowała która trzymała trzpień z rolką.

Myślę jeszcze o środku Wynn's Stop Smoke do oleju. Na listopad mam przegląd i zawsze na ten okres wymieniam olej jakby co.

Coś, ktoś?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Możecie mi powiedzieć jak prawidłowo sprawdzić kompresje? Ściągnąłem kolektor, wyciągnąłem wtyczki z wtrysków, wyciągnąłem jedną świecę na 2 cylindrze i sprawdziłem kompresję. Następnie wkręciłem świecę spowrotem i wykręciłem następną ale przy każdej próbie na każdym innym cylindrze już ciśnienie nie rosło. Czyżbym musiał kolektor zakładać za każdym razem?


PS: Już znalazłem źródło wycieków oleju. Uszczelka przy kole pasowym najpewniej przepuszcza i zostanie wymieniona podczas wymiany samego koła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręcasz wszystkie świece (lub wtryskiwacze) i wtedy robisz pomiar po kolei.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mierzę w gniazdach wtryskiwaczy, jak robisz to w miejscu świec żarowych to wyjmij bezpiecznik pompy paliwa. Kolektor oczywiście ściągnięty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Więc jestem po wymianie koła pasowego. Niestety po sprawdzeniu kompresji nic nie ma na każdym cylindrze. Sprawdzałem w miejscu świec i leciałem od 1 do 3, 4 już sobie odpuściłem. Podczas kręcenia ciśnienie skacze między 0 a 14 barów przy każdym, znaczy nie trzyma. Nie wiem czy coś źle robie czy co. Wcześniej gdy robiłem po swojemu czyli odpiąłem tylko wtyczki wtrysków to akurat zaczynałem od 2 cylindra i ciśnienie wyszło ok 16 barów i trzymał. Od tego czasu każda próba na każdym cylindrze kończy się niepowodzeniem.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Coś mi przyszło do głowy: czy konwerter skrzyni (automat) mógłby powodować drgania? Czuję je chyba najbardziej na fotelu, kierownica i drzwi mniej. Przyszło mi to do głowy gdyż większość już została sprawdzona i wymieniona prócz kompresji, a dodatkowo gdy robię długie trasy do Polski wyskakuje mi raz na jakiś czas błąd "torque converter clutch - too much slip" czy jakoś tak. Wyskakuje lampka od skrzyni (zębatka z wykrzyknikiem). Auto nadal wtedy jeździ, skrzynia działa normalnie a lampka przestaje świecić po ponownym uruchomieniu auta. I o dziwo tylko wyskakuje w trasie przez Europę. W Anglii mi się to nie zdarzyło jeszcze na trasie czy normalnie w mieście.


Czy niesprawny konwerter powodowałby takie drgania? Nie wiem od czego jest konwerter i jak działa więc czy ewentualnie wymiana czy naprawa? Da się jakoś to sprawdzić bez demontażu? Czy dużo roboty żeby to wymontować i czy dałoby rade samemu pod domem.



Dzięki serdeczne po raz kolejny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.