Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam@

przeprowadziłem dzisiaj inspekcje w moim autku,

tzn. ogólna kontrola, wymiana kół, oleju, filtrów i świec

wszystko przebiegło sprawnie, oprócz ostatniej świecy po stronie kierowcy,

za chiny nie moglem wyciągnąć cewki :( na przeszkodzie stoi nadkole, brakuje kilka milimetrów żeby ja wyjąć.


Od paru godzin szukam w necie, jakiejś informacji, niestety kicha :?

Macie koledzy jakiś pomysł :?:

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

wszystko przebiegło sprawnie, oprócz ostatniej świecy po stronie kierowcy,

za chiny nie moglem wyciągnąć cewki :( na przeszkodzie stoi nadkole, brakuje kilka milimetrów żeby ja wyjąć.

 

Replacing spark plugs & high performance ignition coils on a BMW V8 N62 engine

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

dzięki,

wprawdzie to ten sam silnik ale fura inna (chyba 7 ka)

u mnie ten czerwony kabel nie przeszkadza (jest o wiele niżej)

na niemieckim forum podpowiedzieli żebym na silę cewkę wyciągnął tzn. ponoć końcówka jest elastyczna i można ja wygiąć :shock:

jak pogoda się polepszy to zrobię 2 podejście


a tak na marginesie kluczyk zajefajny

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Witam , właśnie wymieniłem świece w swoim autku i powiem tak: łatwo nie było. Najgorzej rzecz się miała z ósmym cylindrem tym po stronie kierowcy w końcu komory silnika. Dostęp katastrofa. Ale Polak potrafi. Po rozebraniu filtrów , plastików podszybia, górnej rozpórki, rozłączeniu cewki i jej wyjęciu przyszedł czas na świecę . Klucz złożony z pięciu elementów ( nasadka , przedłużka pozioma , przegub, przedłużka pionowa i grzechotka każdy wkładany po kolei ) udało mi się świecę wykręcić. :D :D . no tak tylko teraz kolejny problem - jak ten klucz z tamtąd wyjąć .... należy tak dobrać elementy klucza by dało się je przed wyjęciem z powrotem rozłączyć. Nasadka połączona z przedłużką poziomą nie wyjdzie . Osobno wyjmujesz jeden element i potem nasadkę i świecę bagnecikiem z magnesem. Użyłem nasadki dość długiej bez gumki trzymającej świecę tak by było święcę łatwiej potem wyjąć wspomnianym magnesem. Tę stronę całą zrobiłem wspomnianym patentem . Druga strona poszła łatwiej bo jest więcej miejsca. Nawet nie musiałem odkręcać rozpórki z tej strony. Ciekawostką jest fakt że po całej operacji zgasł mi check na desce , który zapalił się po zainstalowaniu gazu. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji swoich aut.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Dzisiaj wymieniałem świece u siebie i zrobiłem tak jak pisał Dark68. Jeszcze jedna uwaga. Najlepiej przy zdejmowaniu 8 cewki zdjąć zatrzask z cewki, ten blokujący wtyczkę. Po zdjęciu zatrzasku cewka wychodzi całkiem łatwo. Wyczytałem ten patent na jednym z forów niemieckich. Dobrze że znalazłem tą informację bo bez tego to chyba bym nie wyciągnął. Przy zakładaniu tak samo. Jak cewka wsunie się na świecę to już łatwo założyć ten zatrzask.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.