Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie,

Byłem już na etapie że miałem wystawiać moją E39 na sprzedaż, lecz przy powrocie pewnego dnia do domu auto, najpierw gaz nie chciał się zalaczyc i po chwili po nagrzaniu do pionu, wskazówka zaczęła iść dalej. Następnego dnia zawiozłem auto do mechanika. Iż miałem wycieki z okolic chlodnicy oraz lekko rozszczelniona chlodnice postanowiliśmy wymienić chłodnice oraz pompę wody.

Wyjechałem z warsztatu wszystko perfekcyjnie.

Minęło 3 dni, nie jeździłem autem, 4. dnia wybrałem się w podróż 150km, wszystko grało, następnego dnia odpalam patrzę a gaz się znów nie załącza... Przejechałem 5km wskazówka przekroczyła normę i znowu to samo... Tak jakby silnik nie dostawał płynu chłodniczego.

Jakiś czas temu ok. 3-4 miesiące temu został wymieniony również termostat, więc układ chłodzenia prawie cały wymieniony. Czy to może być UPG? Jakie testy zrobić?

Chciałbym dodać że w kolanku gazu, który doprowadza płyn do gazu było syczenie, czyli tam uciekało powietrze, czy przez to mogło sie zapowietrzyc? Nie ma żadnych wycieków płynu chłodniczego. Czy to może być tylko zapowietrzenie czy coś większego?

Proszę o pomoc Panowie dzięki!

Auto: E39 520i z gazem '98.

Opublikowano
Czy to może być tylko zapowietrzenie czy coś większego?

Tak, może to być niepoprawnie odpowietrzona instalacja lub zapowietrzanie się w wyniku nieszczelności.

Tak, może to być coś poważniejszego.

Opublikowano

Cztery czujniki dzisiaj podpiąłem ,na sucho bez wkładania , cztery miały około 2,2 oma opór . Na wtyczce , tak jak pisałeś 5,2V - czyli wszystko wzorowo . A komputer nadal pokazuje -48 . Rozumiecie coś z tego ?

RACZEJ WĄTPIĘ , że komputer ze setki danych przekłamuję właśnie tę , ale może tak być , program to Maxi...bez reklamy. WĄTPIĘ .


Może gdzieś jest specjalnie "wyłączony" czujnik z pozycji serwisowej na -48 ?? - dlaczego tak myślę .

Bo w układzie chłodzenia był wlany czysty koncentrat , albo z głupoty , albo żeby się tak szybko nie gotował i odprowadzał ciepło .


Dzisiaj na jałowym biegu przy +15 po 60 minutach temperatura płynu chłodzącego osiągnęła ponad 123 C (oleju 110) - nie chciałem silnika "męczyć" i nie sprawdzałem co by było dalej . A GDZIE TU LATO GDZIE KORKI ?

I teraz jakiś spryciarz na serwisie żeby wentylator chłodnicy nie wyfrunął przez atrapę-grilla postanowił podać informację komputerowi że ma na wyjściu -48 C ,więc nie musi tak mocno wiatrakiem kręcić. Dolał koncentratu i git . Klient zadowolony wiatrak ucichł , zimą spoco , gorzej latem .

Może chłodnica jest zapchana , ale na wyjściu chłodnicy wąż jest gorący , więc coś tam płynie .


...ALE DLACZEGO TO [bAD]*** - 48 C ? ? ?

Opublikowano

Panowie chciałbym dodac, ze w dniu w którym auto ostygalo po jeździe tych 150km zauważyłem to co na filmiku.

Więc pierwsze co muszę zrobić to wymienić ta obudowę termostatu, czy można tylko ta gumę? Bo niedawno cały termostat był wymieniany..

Filmik:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie wyjmiesz to nie dowiesz się, może na chama mechanik dokręcił i uszkodził uszczelkę, przecież klucz dynamometryczny mają w rękach..równie dobrze mogła pęknąć obudowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To nie ma prawa działać. Musisz szukać uszczelki bo nie dopasujeszcinnej ponieważ ona ma nietypowy kształt. I dopiero odpowietrzasz układ. Przy takiej nieszczelności i w dodatku w tym miejscu nie ma prawa żeby była normalna temp a napewno nie ma możliwości w żaden sposób odpowietrzyc auta. To jest niewykonalne
Opublikowano
Coś Ci napiszę . Kupiłem BMW i pod korkiem oleju zauważyłem kamień , tak kamień 1x1x1 cm . Nawet nie chce mi się opowiadać historii . Ściągam pokrywę zaworów , obok wałków kolejne kamienie . OK . Ściągam płyn wspomagania od góry , kolejne kamienie . A mamy jeszcze dwie dziury , chłodnice i bak . Skąd k* wiesz że ktoś jakiś-turaso-polakaso-nazista , nie wpierdolił Ci w układ chłodzenia czegoś i nie zablokował przepływu ? Po prostu , a wy się doszukujecie Bóg wie czego .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O czym Ty piszesz? Przecież ma ewidentną nieszczelność i przez to zapowietrzony układ. Z kamieniami wyjeżdżasz..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
O czym Ty piszesz? Przecież ma ewidentną nieszczelność i przez to zapowietrzony układ. Z kamieniami wyjeżdżasz..

 

A nieszczelność czym może być spowodowana ? Może być za dużym ciśnieniem w układzie ? Żwir zapycha i już (gałęzie , papierki , wszytko co leży na ziemi) , tak .


np.

Opublikowano
O czym Ty piszesz? Przecież ma ewidentną nieszczelność i przez to zapowietrzony układ. Z kamieniami wyjeżdżasz..

 

A nieszczelność czym może być spowodowana ? Może być za dużym ciśnieniem w układzie ? Żwir zapycha i już (gałęzie , papierki , wszytko co leży na ziemi) , tak .


np.

Jak nie masz nic wartościowego do powiedzenia, to nic nie mów.


Nic nie wskazuje na takie dziwne akcje, wygląda to na zwykłe uszkodzenie uszczleki.

Opublikowano

Z tego co piszesz , to kanały wodne są z*a*j*e*b*a*n*e . Jeżeli wszystkie pozostałe kanały na zewnątrz silnika zostały sprawdzone i ciecz płynie . Mam nadzieje że magicy którzy Cie wymieniali pompy termostaty i chłodnice . Dali jakąś płukankę na układ chłodzenia czy nawet dwie , chociaż i tak to gówno pomaga , jak ktoś nasypał piasku , albo zapałek nawrzucał .

Masz M54 , wypnij czujnik temperatury jedym kliknieciem i zobaczysz ile cieczy z niego bedzie wypływać , chociaż chłodnice sobie sprawdzisz czy nie zapchana .


Zrób tak , weź dwie 3 płukanki , litr octu , sode oczyczoną , kwasek cytrynowy - zagrzej porządnie silnik niech pochodzi z 10 minut . Weź to powypłukuj wodą porządnie . Tylko jak będziesz lał wodę , to letnią , albo na przestudzony silnik , bo głowica Ci może pęknąć , albo blok . Jeśli wlejesz zimnej wody do rozgrzanego silnika . Od tego to bym zaczął .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pier....

Panowie chciałbym dodac, ze w dniu w którym auto ostygalo po jeździe tych 150km zauważyłem to co na filmiku.

Więc pierwsze co muszę zrobić to wymienić ta obudowę termostatu, czy można tylko ta gumę? Bo niedawno cały termostat był wymieniany..

Filmik:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zrób test CO2 , bo rzeczywiście może być ta uszczelka . Z tego co widzę , bmw nie ma odpowietrznika który by się sam otwierał np. na korku zbiorniczka wyrównawczego . Zrób test CO2 . (albo żwir :8) )
Opublikowano
Jutro rozbierana ten termostat zobaczę jak to wygląda przy uszczelce, dla pewności kupiłem drugą obudowę z nowa uszczelką, wymienię ją, odpowietrzę i zobaczę co się będzie działo, ale wydaje mi się że przez tą nieszczelnosc auto się zapowietrzyło i dlatego łapał temperaturę
Opublikowano
A te uszczelkę to po czym zdiagnozowałeś ? Z liter na oko ? Bo nie pisał o niczym co by jak na razie wskazywało na uszczelkę .

Przecież tu nie chodzi o uszczelke pod głowica tylko o uszczelke obudowy termostatu co do tego mają liście i zapchane kanały skoro leje się z obudowy bo jest źle osadzona uszczelka? Ja zdiagnozowałem na oko

Opublikowano

Panowie,

Wymieniłem dziś ta uszczelkę, ale wyszedł kolejny kłopot...

Chciałem wymienić też fajki od cewek zapłonowych, bo gdzieś na 2 cylindrach nie pracował czasami po odpaleniu, więc wymieniłem same fajki, myślałem że to pomoże.

Złożyłem wszystko, odpowietrzone wszystko.

Przekręcam kluczyk a tu cisza tylko cykanie i po chwili jakby aku padał... Zauważyłem że lampki nie świecą tak mocno, czyli Aku słaby no i nie kręci rozrusznik. Wrocilem do starych fajek, bo myślałem że może z nimi coś nie tak, niestety to samo.. Jest tylko cykanie przy odpalaniu.

Czy nagle Aku padł czy coś zruszylem podczas wymiany tych fajek, masa czy coś? Albo podczas wymiany obudowy termostatu? hmm Podłączyłem teraz Aku pod prostownik, zostawię na noc, jutro miałem jechać do gazownika żeby te kolanka wymienił jeszcze, ale nie mogę odpalić, zobaczymy jutro..

A i jeszcze, może to głupie ale dziś załączył mi się alarm w aucie, nie miałem kluczyków przy sobie więc zaczekalem aż się wyłączy, czy jest coś takiego jak blokowanie rozruchu przez alarm? :D


@EDIT

nevermind, podłączyłem drugi Aku odpalił od strzala, także temat ten wyjaśniony a jutro zobaczę jak ten układ chłodzenia czy śmiga


@edit

Wszystko wróciło do normy temat do zamknięcia, dzięki Panowie za pomoc.

Opublikowano
A te uszczelkę to po czym zdiagnozowałeś ? Z liter na oko ? Bo nie pisał o niczym co by jak na razie wskazywało na uszczelkę .

Przecież tu nie chodzi o uszczelke pod głowica tylko o uszczelke obudowy termostatu co do tego mają liście i zapchane kanały skoro leje się z obudowy bo jest źle osadzona uszczelka? Ja zdiagnozowałem na oko

Liście , zawsze spowodują większe ciśnienie w kanale , zależy gdzie jest liść :8) Pompa pompuje , liść zapycha , wypindala uszczelkę (jakiekolwiek uszczelnienie , nie musi to być uszczelka pod głowicą)

Opublikowano
NO JA NIE WIEM CZY TAK DO ZAMKNIĘCIA :8) ZACZEKAMY AŻ LIŚĆ SIĘ DOBRZE UŁOŻY . ZA DWA TYGODNIE TU WRÓCISZ :8) NOOO MOŻE 3 , BIJĘ O ZAKŁAD . WYPIERRDOLLI I TAK GDZIEŚ WODĘ .
Opublikowano

A widziałeś rowek w obudowie termostatu? Jakim cudem przy prawidłowym montażu ona miała by wyjść? Predzej węże pekną lub wywali zbiorniczek. Rowek plus uszczelka dociska obudowę do bloku na, równo. Obudowa skręconą na 4 śruby i nie ma bata by ona wyszła.


I skąd liście w kanałach wodnych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NO JA NIE WIEM CZY TAK DO ZAMKNIĘCIA :8) ZACZEKAMY AŻ LIŚĆ SIĘ DOBRZE UŁOŻY . ZA DWA TYGODNIE TU WRÓCISZ :8) NOOO MOŻE 3 , BIJĘ O ZAKŁAD . WYPIERRDOLLI I TAK GDZIEŚ WODĘ .

:jawdrop:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktoś tu coś bierze przed wejściem na forum..polecam pisanie jednak na trzeźwo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.