Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
E46 2.2 Witam , mam taki problem , czujnik temperatury wody (na wyjściu z chłodnicy) pokazywał -48 . Wymieniłem go na nowy i nowy także pokazuje -48 . Zmierzyłem opór starego i nowego czujnika , chyba coś około 1,5 oma , czyli raczej są dobre . Na wtyczce jest napięcie około 5 V . O CO TO CHODZI PANOWIE ?
Opublikowano

Dzięki blade za odpowiedź . Zapomniałem dodać że temperatura na wskazówce-liczniku jest poprawna i pokrywa się z temperaturą którą pokazuje komputer tj. temperaturą płynu chłodzącego , więc tu jest ok . A temperaturę na wyjściu z chłodnicy pokazuje mi -48 (czujnik na dole chłodnicy przed termostatem M54B22). Gdzieś czytałem , że ktoś miał taki sam problem i także wymienił czujnik i dalej -48 . Na wtyczce napięcie jest 5V - tyle powinno być ?

Z obrotów mi silnik ospale schodzi . A tylko jest błąd z tego czujnika . POSZUKIWANY MAGIC ?!

Opublikowano
powinno byc od 5.2 do 7,8 v na wtyczce ale powiem ci ze zmien jeszcze raz ten czujnik bo czesto sa juz zepsute zanim je wsadzisz naprawde ja ostatnio 3 zmienialem 2 vermo jakies a pozniej bo juz sie wkur. i zglupialem zamowilem chyba febi i bylo gitara.Sprawdz jeszcze dokladnie wtyczke i kabelki nie sugeruj sie voltami czesto gesto ludzie biora i podmieniaja a pozniej robia zwroty i takie cuda wychodza a kazdy powie no przeciez nowy jest.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
jazdaprzemo , masz rację trzeba jeszcze raz czujnik wymienić , ale to dwa by były zepsute . Bo dwa miały opór 1,5 oma , to chyba dobre . Przynajmniej wiem że na wtyczce jest odpowiednie napięcie , no będzie z 5,2V tak jak piszesz . Pomacam raz jeszcze to wszystko i dam znać , dzięki za odp.
Opublikowano
Jak bedziesz mial nowy to tylko odepijn wtyczke i zapinij nie montuj bo i tak sprawdzisz czy dziala na sucho.Jak bede mial jutro czas to sprawdze stary padniety z ciekawosci ile ma ohm ale lepiej podmienic .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Cztery czujniki dzisiaj podpiąłem ,na sucho bez wkładania , cztery miały około 2,2 oma opór . Na wtyczce , tak jak pisałeś 5,2V - czyli wszystko wzorowo . A komputer nadal pokazuje -48 . Rozumiecie coś z tego ?

RACZEJ WĄTPIĘ , że komputer ze setki danych przekłamuję właśnie tę , ale może tak być , program to Maxi...bez reklamy. WĄTPIĘ .


Może gdzieś jest specjalnie "wyłączony" czujnik z pozycji serwisowej na -48 ?? - dlaczego tak myślę .

Bo w układzie chłodzenia był wlany czysty koncentrat , albo z głupoty , albo żeby się tak szybko nie gotował i odprowadzał ciepło .


Dzisiaj na jałowym biegu przy +15 po 60 minutach temperatura płynu chłodzącego osiągnęła ponad 123 C (oleju 110) - nie chciałem silnika "męczyć" i nie sprawdzałem co by było dalej . A GDZIE TU LATO GDZIE KORKI ?

I teraz jakiś spryciarz na serwisie żeby wentylator chłodnicy nie wyfrunął przez atrapę-grilla postanowił podać informację komputerowi że ma na wyjściu -48 C ,więc nie musi tak mocno wiatrakiem kręcić. Dolał koncentratu i git . Klient zadowolony wiatrak ucichł , zimą spoco , gorzej latem .

Może chłodnica jest zapchana , ale na wyjściu chłodnicy wąż jest gorący , więc coś tam płynie .


...ALE DLACZEGO TO JEB*** - 48 C ? ? ?

Opublikowano
Sluchaj a jak masz odpieta wtyczke to tez masz minus 48 i pokazuje ten sam blad co teraz?Czy nie masz bledow?odlacz sama wtyczke i sprawdz.Ja jutro sprawdze u siebie jak to wyglada .I wymieniasz ten czujnik 13621433077 A jeszcze mi sie cos pryzpomnialo pryz termostacie tez masz czujnik temp i w glowicy moze ktorys z tych jest padniety .Odlanczaj wtyczki po kole i sprawdzaj jakie bledy bedziesz mial i czy cos sie zmienia na wartosci minus48
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
Tak ten czujnik z końcówką , 077 , on ma dwa numery w OEM , czy nawet trzy , ale o 077 . Trzy różne firmy , 4 różne czujniki - niemożliwe żeby to był czujnik . Tak , jak wtyczka odpięta to też - 48 . Tak jakby go ktoś z pozycji serwisowej 'zakodował' na - 48 C . :cry2:
Opublikowano

Nie ma błędu , jak wykasowałem błąd to się nie pojawił , chyba że coś tam miąchałem na wiązce i przy nim.... ale skasowałem przejechałem kilkanaście kilometrów i zero błędu = z czujnika na wyjściu z chłodnicy . Wiesz , może on rozumie że jest na Antarktydzie i cóż - 48 C - ktoś 'zakodował'

Świeży samochód , po wykasowaniu , nie pokazuje błędu . Nawet z odpiętą wtyczką - cały czas - 48 C

Opublikowano
To cos nie tak.Masz inny tester?Dziwne ze nie ma bledu jak odepniesz wtyczke powinien wyjsc.Ja jutro sprawdze u siebie jak to wyglada i dam znac.Na pewno nikt tak nie zaprogramowal .Z innej beczki z autem co jest nie tak oprocz tego czujnika co nie ma bledow.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

"skręce" inny tester , ale dlaczego ma pokazywać błędną temperaturę , gdzie setka innych parametrów jest ok . Samochód był serwisowany tylko w ASO BMW i mogli odpierd*** taki numer . Stary błąd był w pamięci - skasowałem i teraz go nie pokazuje .

Zapchana chłodnica , wiatrak kręcił , to uspokoili wiatrak podając mu -48 ... nie wiem :cry2:

Opublikowano
Raczej nie a jakie ma teraz objawy co sie dzieje .Ze go robisz bo chyba nie z powodu tylko tego ze ci pokazuje minus 48?Bo jak jest wszystko ok
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Nie schodzi za szybko z obrotów , ospale schodzi .

Na jałowym równiusieńko chodzi , nie faluje . Jakby gdzieś ciągnął lewe powietrze , jakby przepustnica się nie przymykała od razu (krokowiec) . Nie ma dramatu , ale za wolno schodzi z obrotów . Wiec , najpierw chciałem wyeliminować ten czujnik , a dopiero brać się za cały 'dolot' . Bo to może rzeczywiście coś p*i*er*d..oli**ć że mu daje "ssanie" jak ma -48 C . Jednak nie powinno tak być , bo jak jest zimny , to przecież termostat jest zamknięty , więc co ma temp. na wyjściu z chłodnicy przy zamkniętym termostacie scoro obieg jest zamknięty (ale może coś ma) . Nie wiem k.

Opublikowano
E46 2.2 z 2001 roku w 2017 roku miał 36 tyś przebiegu . Garażowany , najebane smaru wszędzie , zero rdzy , masakra . Dziadek wymieniał olej co dwa lata a zdarzało się że przejechał zaledwie 2 tyś km - tylko ASO. Filtr powietrza wymieniał po 2 tyś. masakra. Serwisowany tylko w ASO . I właśnie ASO coś grzebało przy termostacie(wymieniony termostat) w 2017 r. , wiec nie wierzę że nie widzieli problemu z minus 48 , albo nagle przypadkiem się pojawił.... po kilku tyś km. Może .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jesteś pewny czujnika (ja nie, bo nic nie piszesz o firmach a nie wiem jak w tym miejscu działają zamienniki) to trzeba zajrzeć do dme, mogą być zimne luty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak jesteś pewny czujnika (ja nie, bo nic nie piszesz o firmach a nie wiem jak w tym miejscu działają zamienniki) to trzeba zajrzeć do dme, mogą być zimne luty.

 

Czujniki to stary oryginalny BMW który zapewne był dobry , 2 x FAE + InterLog chyba bo nie pamiętam - wszystkie mają 2.2 ohma opór , to raczej są dobre . 4 czujniki .


Nie jestem mechanikiem , ani elektronikiem . Ale na chłopski rozum , scoro na wtyczce jest napięcie 5,2V . I są ku* tylko dwa kable , plus i minus - wraca to do sterownika komputera . .... to teraz trzeba by było wiedzieć na jakieś zasadzie działa czujnik , czy mierzy OPOÓR i wykorzystuje te dwa kable , czy mierzy VOLTARZ - jeżeli voltarz to można się wpiąć w zdrowy czujnik-układ i zobaczyć czy volty 'falują' , jeżeli tak to komputer zczytuje temperaturę z voltarzu , jeżeli nie , to z oporu omhÓw . A jeżeli z omów to może być jebnięty dme . Nie wiem , nie jestem elektronikiem . Piszę do Was , bo może się zetknęliście z takim problemem , ale widzę że na razie to pływacie tak jak ja :|

Opublikowano
Sorki ze dopiero teraz ale mam urwanie d.. w pracy musialem zrobic remoncik silnika 1.4 tsi bo klijent meczyl i troche zeszlo.Patrzylem u mnie i jesli czujnik obojetnie czy wtyczka czy obojetnie ktory przewod odpiety zaraz jest blad .Ale glowne pytanie zmieniles tester?Podaj 7 ostatnich vin.Czy czasem nie ma tam kombinacij typu licznik sterownik bo przy swapie u mnie na ori liczniku z 318ci mialem blad wlasnie tego czujnika po zmianie na wlasciwy i dolozeniu 2 przewodow byl spokoj , sprawdz jeszcze czy nie masz bledow w klimie ewentualnie odczytaj z klimy ta temp.. bo tez mialem tam jakis problem z czujnikem ktory jest przy chlodnicy taka czarna puszka i tez byl problem z ta temp ale byl blad.Pozatym nie widzimy auta nie mamy pojecia co w nim siedzi sorki przez neta nie przejde kazdy ma inny tok rozumowania ale bez dobrej diagnozy i sprzetu typu INPA to mozemy tylko gdybac wiec moze czas oddac auto do fachowca.A zczytuje z Ohm .A moze kabelek jest gdzies zgnieciony ale glowny problem ze nie masz bledow.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
INPE dzisiaj zamówiłem , podepniemy zobaczymy ... Na pewno problem rozwiążemy . Błędów klimy nie ma żadnych . Nawet jeżeli będziemy korzystać z gościnnej pomocy ASO ... :8) rozwiążemy - bo coś słabawe to forum , widzę - trzeba je trochę merytorycznie wzmocnić .
Opublikowano
Oj nie ladnie ale wiesz co moze ty mi powiesz co mi piszczy w lewym tylnim kole ?
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano
przemo co ma mechaniczne koło do cyfro-elektryko-matematyki przez cyfrowy internet ? Tu jest -48 i zaledwie 3-4 rozwiązania . Czujnik odpada zostają trzy opcje . Prąd na wtyczce odpada . Zostają dwie .
Opublikowano

Tak , miałem inpe , przełącznik na wtyczce wpadł do środka , odesłałem , będę czekał tydzień pewnie . A i tak podczas instalacji jakieś problemy ....

https://allegro.pl/oferta/inpa-bmw-2k-d-can-pin-7-8-plyta-dvd-3gb-danych-7361570083?snapshot=MjAxOS0wNC0wNFQxOTozMDozOS45MzRaO2J1eWVyOzU3NmFlZmUwMDE3YTcxNTE3MjY1MWQyMDRkYWIyYzdkMDVhMThlOWM3NjIzOGFlODg4ZGNlYjdhY2U5ZDVkMjQ%3D

Przemo podaj namiar lub linka na jakąś inpe program , czy coś ... jakieś dziadostwo na tym aledrogo .


Czekam na cieplejszy dzień , i tak wypierddollę odmę , bo się okaże że czujnik -48 jest ok , a to będą podzespoły które prowadzą do ------> odmy .


Przemo , problem mam że schodzi ospale z obrotów (jałowy obroty równiusieńkie), ogólnie nie ma dramatu . Ostro wysoko kręcisz , to niczego nie czujesz . I raczej wątpię że -48 na czujniku będzie coś do tego miał .Jak jest zamknięty termostat , to także w ten sposób się zachowuje . A co ma wyjście z chłodnicy przy zamkniętym termostacie , gdy nie puszcza na duży obieg . Wątpię ,że komputer zczytuję 'martwy' parametr . Jak się termostat otworzy , to tak ...... taki parametr dla komputera jest istotny .


Zaraz zobaczymy ile oleju bierze :8) bo coś mi się to nie podoba :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.