Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kilka dni temu zauważyłem że wskazówka temp. przeszła za połowę więc moja diagnoza że coś nie tak. Termostat wymieniałem w zeszłym roku ale wszystko się ma prawo zepsuć więc kupiłem nowy i założyłem. Odpowietrzyłem i bez zmian czyli następny krok to pompa która ma dwa lata ale trudno wszystko się może zdarzyć , kupiłem używaną od kolegi oryginalną BMW wyjętą z silnika z metalowym wirnikiem , założyłem, odpowietrzyłem i cały czas ponad 100 stopni , ok. 105-106 i wtedy leci w dół do 97-98 i tak cały czas. Wisco dobre bo jak zimny to zapina się , jak podniosę obroty silnika tak 2,5 -3 tys. to w chłodnicy leci strużka z otworka czyli wszystko niby dobrze a jednak nie do końca. Termostat sprawdziłem dodatkowo w garnku z wrzątkiem i termometrem otwiera książkowo przy 92 sto. odpowietrznikiem w chłodnicy leci płyn , w kabinie grzeje , parownik gorący więc co może być nie tak bo już nie wiem co sprawdzać.Wiele razy wymieniałem termost. w beemkach i odpowietrzałem i zawsze było wszystko ok. Myślałem o czujniku ale mam stale włączony test nr.7 i widzę że temperatura idzie normalnie jak kiedyś w pionie od 77-113 st. więc niby wszystko ok. Co jeszcze mogę sprawdzić bo już wyczerpały mi się pomysły.... Dodam że płyn jest świeży, węże są miękkie, chłodnica drożna ..... pozdro...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skupiłbym się na wisko, jak na zimnym zaraz po odpaleniu jest spięte to dopiero połowa sukcesu, pytanie co się z nim dzieje gdy temperatura jest podniesiona.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam...Visco jest dobre , dzisiaj jeszcze trochę odpowietrzałem i wydaje mi się że pomogło bo startuje tak ok. 94 stopni i chyba jest ok. ale jutro pojeżdżę to się okaże... pozdro
Opublikowano

Tylko przy tych 105-106 nie pójdzie ci za połowę. Coś masz z licznikami.


Zauważ też że po przekroczeniu 106cnagle leci na 97-98st. Mi to wygląda też na czujnik który przełamuje o ok 5-8 st C w górę.

Opublikowano
Witam... pojeździłem i jest ok. to chyba było jednak powietrze w układzie bo po ostatnich odpowietrzeniach do dzisiaj jest dobrze... i oby tak zostało... pozdro..
Opublikowano
Koledzy jeszcze jedno pytanie.... wczoraj taka mała trasa sto parę kilometrów i cały czas między 97 a 99 stopni.... przy prędkościach ok.120/h jak zwolniłem tak 97.. czy tak powinno być czy jeszcze coś nie tak.... pozdro...
Opublikowano
A jaki termostat masz wsadzony?? Na jaką temperaturę otwarcia :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Na termostacie pisze 92 stopnie więc taki jak powinien być ....według katalogu...

 

I taki powinien być jak najbardziej, to mój na takiej samej wkładce trzyma 92/93'C podczas jazdy. Więc te Twoje 97/98'C to trochę za wysoko moim zdaniem.

 

Ja mam 94 bodajże i tez taka temp trzyma
a był taki w M52??? Bo o większym 96/97'C słyszałem ale 94 to nie...
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
No właśnie , to oczywiście jest odczyt z testu nr.7 bo wskazówka stoi w pionie tak jak powinna , może faktycznie czujnik przekłamuje te parę stopni bo już sam nie wiem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52 - 92 stopnie, m52tu/m54 - 97 stopni. Chłodnica może już nie dawać rady.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No to mam 92. Ale czujniki w e39 nie są super dokładne co do stopnia. Łatwo to zaobserwować nawet po nowym termostacie że otwiera się kilka stopni więcej. A jest sprawny tylko czujnik lekko przełamuje
Opublikowano
Zaobserwowałem że w jeździe miejskiej trzyma od 95 do 97 stopni a w trasie jak już pisałem 98-99 ....Więc o co biega w tym wszystkim?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby nie było odpowiedniej wydajności, sprawdź przy większych obciążeniach/prędkościach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Koledzy trochę odkopię temat bo cały czas jest tak samo ....teraz w te upały po mieście do 110 a w trasie od 96 do 98 ale chcę się zapytać o taką rzecz silnik gorący ok, 100 stopni według testu nr.7 gaszę go i po minucie czy dwóch pomału zaczynam odkręcać korek i płynu jest pełno i zaraz zaczyna wypływać go jakby duże ciśnienie w układzie było , a pytam dlatego że jak miałem E36 1,8 to spokojnie odkręcałem korek i nic takiego nie miało miejsca , poziom był trochę wyższy i to wszystko ... czyli było inaczej i raczej dobrze ....Co Wy na to???
Opublikowano
silnik gorący ok, 100 stopni według testu nr.7 gaszę go i po minucie czy dwóch pomału zaczynam odkręcać korek i płynu jest pełno i zaraz zaczyna wypływać go jakby duże ciśnienie w układzie było

Odkręcasz układ, który pracuje pod ciśnieniem, a do tego z jeszcze wyższym ciśnieniem, bo za wysoka temperatura.


Prawidłowo zdiagnozowałeś to, że układ pracuje pod ciśnieniem :P


Jak uważasz, że ciśnienie jest zbyt duże, to korek do wymiany - jego zadaniem jest upuszczenie nadmiaru ciśnienia w przypadku awarii.

Opublikowano
I przez takie odkręcanie korka na gorącym silniku i wywalanie płynu doprowadzisz do zapowietrzenia układu i dopiero będzie bieda
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Dzisiaj podjedzie inne Visco i korek chłodnicy zobaczymy jaki będzie efekt.... pozdro..
Opublikowano
A więc sprawa ma się tak ...Visco które doszło "złom" ale to nic bo moje jednak działa a wygląda to tak ..na postoju.. obroty ok.1800-2000 utrzymuję ...temperatura spada do 94-95 i tak stoi visco słychać jak się włącza i wyłącza i tak jest OK... jak puszczę obr. do biegu jał. to temp. rośnie znowu do ponad 100 .... podnoszę jak poprzednio na 1800 i spada do tych 95 i tak w kółko.... dlaczego więc na tych wolnych się grzeje??? już nie mam pomysłów co to jest ....
Opublikowano
Wirnik pompy wody może umiera i nie ma takiej wydolnosci na wolnych obrotach
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A przy jakich obrotach powinna pojawić sie w chłodnicy ta tzw. stróżka tym otworkiem przelewowym? bo na wolnych jej nie ma.... pozdro..
Opublikowano
Na wolnych jej nie zobaczysz, od 2000/2500 obr przelew widoczny powinien już być
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam i przepraszam że jeszcze grzebię w tym temacie ale cały czas sprawa nie rozwiązana. Wczoraj jednodniowy wypad nad morze i sprawa ma się tak prędkość poniżej 100/h temp. ok 97-99 stopni .. predkość na A1 130-140 temp. 103-104 visco cały czas słychać jak pracuje silnik wiadomo ma ciężej a temperatura wysoka. A na klimie jeszcze o stopień czy dwa wyższa. Przypomnę chłodnica ma pół roku, pompa używana z metalowym wirnikiem, termostat już pewnie czwarty albo piąty wszystkie marki na 92 stopnie, czujnik temperatury wymieniony na oryginał układ odpowietrzany wiele razy na podniesionym przodzie więc wszystko ok. a niestety nie jest ok. Co poradzicie jeszcze w tym temacie bo ja już nie mam pojęcia... pozdro...


PS. cały czas na teście nr.7

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A jesteś pewien, że po tych wszystkich przygodach z podwyzszoną temp (o ile faktycznie byla wyzsza a nie jest to przeklamanie czujnikow) nie wstala Ci uszczelka pod glowicą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.