Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, z góry zaznaczam iż wiem, że podobne tematy już są, zapoznałem się z nimi ( nawet na róznych forach ), lecz uważam że każdy samochód może mieć indywidualne problemy pasujące do objawów innych.

Tak więc wszystkim którzy mają zamiar podpowiedzieć mi o : :search: od razu mogę podziękować i odpuście sobie, bo tak naprawdę nic tym nie wnosicie ;]


Wczoraj podczas delikatnej trasy ( około 150 km ) auto na powrocie spadło z mocy, nie było jakiegoś szarpnięcia czy huku, po prostu z 120-130 km/h spadło do 100-110 i nie szło podkręcić silnika powyżej 2,1-2,3 tys. obrotów, do tego auto strasznie zaczęło kopcić po dodaniu gazu. Kolor jasno niebieski, stwierdziłem, że dostała oleju, więc dalszej jazdy zaprzestałem. [ Jakieś 200-300 metrów od momentu spadku mocy ].

Odholowałem auto pod dom, bo moich dwóch mechaników do końca tygodnia jest zajebana innymi gratami. Sprawdziłem i w kolektorze dolotowym było trochę oleju, jednak jego stan jest okej, raczej za dużo go nie ubyło.


Parę godzin wcześniej auto też przymuliło na 3 czy 4 biegu, przy chyba 3 tysiącach obrotów ale redukcja na niższy bieg wszystko załatwiła i auto dalej śmigało.


W większości przypadków była to sprawka, kończącej albo już skończonej turbiny i ja obstawiam, że w moim przypadku to też jej sprawka, lecz gdy brałem auto jakieś 2 miesiące temu, sprzedający twierdził iż auto miało podobny problem, była wyciągana turbina, która podobno była w idealnym stanie, a problem sprawiała zapchana odma.

Czy zapchana odma, bądź EGR ukazywała by podobne objawy, albo może wtryski ? Czy raczej na 100% to sprawka turbiny, która miała prawo już się skończyć ?


Dodam iż w momencie spadku mocy, żadna kontrolka się nie zapaliła.


Auto to E46 320d. 110kW z 2002r.


Pozdrawiam i z góry dziękuje za te pomocne odpowiedzi! :cool2:

Edytowane przez Fufu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już nie chce Ci się pisać w istniejącym temacie, o czym jest mowa oczywiście w regulaminie, to chociaż zatytułuj go zgodnie z nim :roll:

Sprawdź błędy i jak będzie problem z ciśnieniem doładowania to turbina. Jakby to był czarny dym to możnaby podejrzewać nieszczelność dolotu a tak to raczej nic innego poza turbiną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.