Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz problem tylko z jednym wałkiem. Jak już tyle zrobiłeś, to ja bym sprawdził w jakim stanie jest wałek, bo on się wyciera przez uszczelnienie kanałów doprowadzających olej do wariatora i przez to traci się ciśnienie oleju w wariatorze. Nówka wałek 3k, obudowa wałka 1,8k.

 

Mg123 jesteś pewien że w n43 i n46 wystepuje ten problem? Patrzylem na schematy cześci i wg mnie tam jest inna kontrukcja.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Taylor!

Czy wymienialeś napinacz rozrządu?

Jeżeli nie to możesz go odkrecic, wyczyścic i sprawdzic. Mój napinacz oryginalny po scisnieciu palcami i puszczeniu wracał do pozycji wyjsciowej dopiero po 2-3sek, ale wtedy nie mialem jeszcze żadnego błędu.

Jeżeli chodzi o Twój problem: rozrząd wymienileś, ja bym sie skłonił ku wymienieniu wszystkich o-ringów na czujnikach położenia wałka rozrządu i wyczyszczeniu selenoidów- obu i sprawdzenia w nich również stanu uszczelek.

Ja zakupiłem zestaw kół Vanosów ale leżą poki co nie załozone bo błąd zniknąl po tym jak wykręciłem czujniki, obrociłem uszczelki na nich i nie dopiąlem wtyczki. Spróbowałem uruchomić auto, po ok 6 sek ciężko bo cięzko auto sie uruchomilo, zgasiłem je i wpiąłem wtyczke od czujnika wałka rozrządu. Od tego czasu problemu nie ma. Wiec nie wiem tak naprawde co pomoglo. Może byc tez tak, że to efekt placebo i faktycznie kolo vanosa sie zawieszalo i byc może za jakis czas wróci problem. Dam znać.

Opublikowano

Dzięki

Kupiłem dziś drugi czujnik, dwa o-ringi i dwie śrubki. Będę wieczorem wymieniał jak nie będzie deszczu. Z tym napinaczem to mechanik powiedział, że wymieniał cały komplet rozrządu wraz z napinaczem, zaprasza mnie na ponowną wymianę-ponoć zdarzają się wadliwe, za Free, jadę pojutrze skoro za Free, zobaczymy. Dam znać.

Opublikowano

Dziś wymieniłem. Dwa czujniki nowe, oringi i lipa. Mam dość

Dodatkowo nowe błędy: 29CD, 29D9, 2A87 I standard 2A99 :mad2:

Opublikowano
Masz problem tylko z jednym wałkiem. Jak już tyle zrobiłeś, to ja bym sprawdził w jakim stanie jest wałek, bo on się wyciera przez uszczelnienie kanałów doprowadzających olej do wariatora i przez to traci się ciśnienie oleju w wariatorze. Nówka wałek 3k, obudowa wałka 1,8k.

 

Mg123 jesteś pewien że w n43 i n46 wystepuje ten problem? Patrzylem na schematy cześci i wg mnie tam jest inna kontrukcja.

 


Ceny fakt, podałem do N52 :D Ale zasada działania jest z tego co widzę taka sama. Olej jest wtłaczany z kanału w głowicy do wałka i wałkiem przepływa do wariatora. Jeżeli coś się po drodze wytrze, to nie będzie odpowiedniego ciśnienia oleju.

Opublikowano
Dziś wymieniłem. Dwa czujniki nowe, oringi i lipa. Mam dość

Dodatkowo nowe błędy: 29CD, 29D9, 2A87 I standard 2A99 :mad2:

Jak mechanik wymieniał rozrząd to sprawdzał stan kół Vanosów na wlocie i wylocie?


poczytaj tutaj:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2014/SB-10045283-5967.pdf


i rzuć okiem na to:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1506674

Opublikowano
Tak. Są ok. Dziś zostaje auto u mechanika. Będzie sprawdzał ciśnienia na tłokach. Vanos i akumulator jutro nowy będzie. Dam znać
Opublikowano

Reasumując: auto po wymianie rozrządu kompletnego, zaworu hydraulicznego, czujnika ciśnienia, pompy oleju, łańcucha pompy, trybów, śrub, olej filtry...

-problem niskiego ciśnienia zniknął

-Problem ciśnienia statycznego zniknął


Pozostał problem 2a99 korelacją na wylocie. Zmiana czujników położenia wałków nic nie dały.

-auto na zimnym parę min po ruszeniu Engine fault, żółty, słaba moc,

Delikatnie szarpanie na jałowym.

-jak postoi z włączonym silnikiem to błąd nie wyskakuje ale podszarpuje i jest słaby...już stale słaby.

-nie działa start/stop - Ale to chyba akumulator, jutro dam znać jak zmienię i zrobię adaptację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pytanie jaki silnik odpowiedzi nie dostałem. Do zmiany akumulatora nie robi się adaptacji, tylko rejestruje się zmianę i koduje właściwy. Adaptacje i procedury startowe powinieneś zrobić po złożeniu silnika.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Sorki, że tak chaotycznie ale staram się być na bieżąco, a czasu brak...dzieci itp.

Odpowiadam na pytanie: silnik n43 320i 170hp. Przebieg 137k mil udokumentowany.

Mechanik sprawdził ponownie rozrząd narzędziami i jest ok, ciśnienie tłokowe też ok, pozostaje vanos wariator lub solenoid na wylocie. Dziś jadę po niego i akumulator do bmw.

To kolega mówi że nie ma adaptacji do aku w e91? Czyli nie zrobię tego btool expert?? Kurczę...no

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie są adaptacje, tylko kodowanie akumulatora. Należy właściwe ogniwo i pojemność zakodować oraz zarejestrować zmianę akumulatora.

Adaptacje dotyczą DME i EGS.

Widzę 3 kroki: Podmień elektrozawory VANOS, skasuj błąd i zobacz czy się pojawi i na którym wałku. 10min roboty.

Jeśli nic nie da, to będę obstawiał sam VANOS. Sprawny, używany dostaniesz za 200-400pln.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydechowy jest od kolektora wydechowego, z prawej strony (eu pasażer), niżej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Taylor jak masz dostęp do Inpy wrzuć screena odnośnie Camshaft adaptation:

Na input I output. Ciekawy jestem jaką masz różnice między nimi. Jeżeli jest bardzo duża może oznaczać czujniki wałka rozrządu. Pisałeś wcześniej że wymieniłeś oba czujniki, oba oryginały?

Daj znać jak rozwiążesz sprawę.

Opublikowano

Walczylem z tym samym problemem w N53. Solenoid na wejsciu blokowal sie w skrajnej pozycji I auto stawalo sie troche mulowate (choc to R6, wiec I tak dalo sie tym jezdzic). Probowalem dwa inne solenoidy, wydmuchalem je i wychuchalem, wymienilem oringi i problem nawet przestal wracac, a jak wracal, to solenoid blokowal sie juz tylko na chwile (sprawdzalem iCarsoftem, ktory pokazywal mi polozenie Vanosow) i check engine nie wracal. Pozniej auto sprzedalem, ale chyba dalo rade, bo widze ze nowy przeglad zrobiony, oplacone i ubezpieczone. Ale na 100% pewien nie jestem.


Przede wszystkim upewnij sie, ze z filtra oleju nie zostal usuniety 'koszyczek'. To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia przy Twoim problemie i wyczytalem to w dokumencie BMW USA (dostepny w sieci, ale nie mam linka). Druga rzecz, to spotkalem sie z teoria specow od beemek, ze do benzy (przynajmniej do silnikow z tamtych czasow) powinno sie lac olej xW50, jako ze wiele problemow z rozrzadem i pochodnymi jest spowodowana bledami konstrukcyjnymi skutkujacymi nieodpowiednim cisnieniem oleju. Taki olej rzekomo rozwiazuje wiele spraw, a cisnienie oleju to w silnikach bmw sprawa nadrzedna. Ja osobiscie jestem sklonny w to uwierzyc i jakbym kupowal E90 w benzie, to tak bym zrobil. Ale juz pewnie nie kupie :)


Nie wiem czy to ci pomoze, ale jesli nie pomoze, to pewnie juz trzeba by bylo rozgrzebywac Vanos. Pytanie, czy warto.


EDIT: To nie ten dokument, o ktorym wspominalem, ale tu jest to dosc dobrze pokazane:

https://us.autologic.com/news/bmw-vanos-system-fault-testing-and-diagnosing

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Druga rzecz, to spotkalem sie z teoria specow od beemek, ze do benzy (przynajmniej do silnikow z tamtych czasow) powinno sie lac olej xW50, jako ze wiele problemow z rozrzadem i pochodnymi jest spowodowana bledami konstrukcyjnymi skutkujacymi nieodpowiednim cisnieniem oleju. Taki olej rzekomo rozwiazuje wiele spraw, a cisnienie oleju to w silnikach bmw sprawa nadrzedna. Ja osobiscie jestem sklonny w to uwierzyc i jakbym kupowal E90 w benzie, to tak bym zrobil. Ale juz pewnie nie kupie :)

Bzdura! Nie wolno nigdy stosować oleju nierekomendowanego! Gęstość i lepkość oleju dobierana jest między innymi do pompy, kanałów, ale co najważniejsze do spasowania, szczelin i filmu olejowego. W zasadzie cały silnik i jego smarowanie jest projektowane do oleju określonej specyfikacji. Jazda na oleju o niewłaściwej gęstości i lepkości to PEWNE uszokodzenie silnika. Trzeba myśleć i nie przyjmować wszystkiego co mówią bezkrytycznie!

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Witam ponownie. Dziś założony nowy vanos solenoid i akumulator. Wywołało błędy poduszek i pasów ale poruszałem małą wtyczką przy Alu i samo zniknęło. Budą dalej telepie, jest to bardzo delikatne ale ja już jestem przeczulony i wiem, że vanos nie rozwiązuje tematu. Czyli pozostaje wariator vanosa. Jutro dla pewności małżonka jedzie do pracy...i jeśli będzie Engine fault to muszę po jej powrocie zczytac błąd. Podejrzewam iż tak wlasnie będzie. Dziś był przegląd-przy okazji- mechanik powiedział że nie przeszedlby emisji spalin ale podgazowal Go na 2700obr/min i załapał się w jakimś Max pułapie. Ehhh. Opad rąk. Moje marzenie to jeżdżenie tym autem z pełną mocą i bez czegokolwiek na desce....zwłaszcza z rana.


Nie mam inpy niestety. Jedynie Caristo i btoolexp


Koledzy dzięki za podpowiedzi. Jak nie odpisywałem to albo już to przerobilem albo coś innego natomiast doceniam każdego kto coś dorzuci...nie mnie to kogoś innego skieruje.

Opublikowano
Witam ponownie. Dziś założony nowy vanos solenoid i akumulator. Wywołało błędy poduszek i pasów ale poruszałem małą wtyczką przy Alu i samo zniknęło. Budą dalej telepie, jest to bardzo delikatne ale ja już jestem przeczulony i wiem, że vanos nie rozwiązuje tematu. Czyli pozostaje wariator vanosa. Jutro dla pewności małżonka jedzie do pracy...i jeśli będzie Engine fault to muszę po jej powrocie zczytac błąd. Podejrzewam iż tak wlasnie będzie. Dziś był przegląd-przy okazji- mechanik powiedział że nie przeszedlby emisji spalin ale podgazowal Go na 2700obr/min i załapał się w jakimś Max pułapie. Ehhh. Opad rąk. Moje marzenie to jeżdżenie tym autem z pełną mocą i bez czegokolwiek na desce....zwłaszcza z rana.


Nie mam inpy niestety. Jedynie Caristo i btoolexp


Koledzy dzięki za podpowiedzi. Jak nie odpisywałem to albo już to przerobilem albo coś innego natomiast doceniam każdego kto coś dorzuci...nie mnie to kogoś innego skieruje.

 

Aha po zmianie akumulatora wrócił start/stop.

Opublikowano

Witam

Wygląda na to że solonoid pomógł. Żonka cisneła Go na zimnym i Engine fault pierwszy raz nie pojawił się. Stwierdziła również, że jest zmiana na 100%. Oczywiście będę zadowolony jak się sam przyjadę i jeszcze raz zeskanuje za błędami. No ale to już spory postęp. Odezwę się po kilku dniach z kolejną recenzją.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie. Dziś założony nowy vanos solenoid i akumulator.

Czy wykasowane zostały adaptacje DME po wymianie? Zakoduj też poprawnie akumulator i zarejestruj jego zmianę.


Jeśli skład spalin jest nieodpowiedni, sprawdź ciśnienie paliwa. W momencie odpalenia powinno być 200bar, cały czas, stabilnie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Wykasowalem wszystkie adaptacje silnika. Akumulator zaadoptowalem btoolem, był ten sam tzn oryginał bmw z tą samą pojemnością. Analiza spalin jest troszkę nie taka jaka powinna być. Co sugerujesz jeśli będzie inne ciśnienie niż podałeś? Pompa wys ciś?

Wszystko jeździ super porównując do tego co działo się wcześniej. Pa powera. Natomiast odpala długo troszkę, na startstop lepiej niż na rozruchu. Na jałowym telepie dalej

Opublikowano
Wykasowalem wszystkie adaptacje silnika. Akumulator zaadoptowalem btoolem, był ten sam tzn oryginał bmw z tą samą pojemnością. Analiza spalin jest troszkę nie taka jaka powinna być. Co sugerujesz jeśli będzie inne ciśnienie niż podałeś? Pompa wys ciś?

Wszystko jeździ super porównując do tego co działo się wcześniej. Ma powera. Natomiast odpala długo troszkę, na startstop lepiej niż na rozruchu. Na jałowym telepie dalej

Opublikowano
Taylor... Sprawdź położenie walka rozrządu. Poszukaj Inpy zainstaluj, podepnij pod auto. Gwarantuje Tobie że na wlocie i wylocie będziesz miał różnice dwukrotną tak jak to było u mnie. Stąd jest problem ze spalinami. Ja zamówiłem 2czujniki walka rozrządu i czekam mają przyjść do piątku i sprawdzę. U mnie auto też na początku wyskakiwał check engine, nie miało takiego przyspieszenia jak wcześniej. Po sprawdzeniu Inpa pozycja na wlocie i wylocie walka rozrządu jest ponad dwukrotna! Zamieniałem czujniki miejscami, selenoidy.tez i nic. Miałem tak około 2tygodni... Falowanie na biegu jałowym. Nic nie robiłem z autem i przeszło jak ręką odjął. Nie wyskakuje Check Engine auto ma moc. Jednak nadal widać w Inpa różnice położenia wałka rozrządu. I ledwo auto przeszło testy spalin.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli na wolnych obrotach się trzęsie, to prędzej czy później wyskoczy błąd w DME, podaj jaki. Wstępnie: jeśli to nie układ paliwowy to będzie rozrząd.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Grzesiek1038 U mnie po wymianie vanosa wróciła moc, jeździ ładnie, nie wróciły błędy i ten najważniejszy 2A99 też nie, poza tym Engine fault raz jeszcze się nie pokazał, a wkrótce minie tydzień i co dzień jest odpalany i jedzie Od razu na zimnym...i też nic nie wyskakuje. Wcześniej każde poranne wyjazdy okraszone były w/w błędami...


Apropos trzęsienia budą: na zimnym nie trzęsie dopiero na ciepłym wyczuwalne są delikatne telepania natomiast trzęsienie budą jako takie to chyba przesadzilem a przy tym wskazowka obrotow podskoczy moze o milimetr. Czasami na ciepłym jak odpalam to musi podkręcić że 3-4sek zanim zaskoczy. Natomiast ze start/stopu zawsze Od razu, bez takich oczekiwań kilku sekundowych. By być szczerym to i tak jestem B.zadowolony ze jest jak jest.


Zobaczymy czy coś wróci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.