Skocz do zawartości

[E39] M52B28 zachowanie silnika po odkręceniu korka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam



Chciałem sprawdzić czy w aucie nie jest zapchana/sprawna odma bo bierze olej

więc wyczytałem żeby odkręcic korek na odpalonym silniku i z tego co widzialem gdyby odma

była uszkodzona to zachowanie powinno być inne i stąd pytanie:

Czy takie zachowanie silnika jest normalne, po odkreceniu korka? (tak wiem ze jest masło, robie krótkie dystanse po pare km)


Chodzi o dziwne jakies stukanie po otworzeniu i zwiekszenie obrotow po zakreceniu.


Opublikowano

Najprostszy sposob sprawdzania czy skrzynia korbowa jest dobrze odpowietrzona jest nastepujacy. Przekrecasz korek oleju i delikatnie probujesz go uniesc dwoma palcami. Jezeli korek jest zasysany tak ze musisz uzyc malej "sily" aby go podniesc to jest dobrze. Jezeli nie czujesz ze zasysa korek ani go tez nie podnosi to jest to juz sygnal zeby sprawdzic odme. Jezeli natomiast korek podnosi to jest zle :D (w bmw)

Pierwszy przypadek wcale nie oznacza ze odma nie jest do wymiany ale skrzynia ma odpowietrzenie wiec cisnienia nie masz do jej sprawdzenia.

Swoja droga maslo sie robi ale trzeba sie go pozbywac czyli przegonic wozek na trasie. Jak dlugo sie tak jezdzi z maslem ktorego ilosc sie kumuluje to klawiatura zaczyna wydawac dziwne dzwieki ktore na dluzsza mete nie przyniosa niczego dobrego przy silniku ok 200tys km przebiegu. (nie wiem ile masz)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po odkręceniu korka powinna być zauważalna zmiana pracy silnika, powinny zafalować obroty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie ma oporu żeby podnieść ten korek, obroty może delikatnie faluja, ale nie jakoś drastycznie, a masło postaram się wyczyścić, tylko nie rozumiem za bardzo o co chodzi z tą skrzynia i odpowietrzeniem


Wnioskuję z tego co wyżej napisane że mam zapowietrzona, jeśli nie zassysa, tylko kwestia czy da się to w prosty sposób odpowietrzyc? Chyba że cały czas mowa o odmie

Opublikowano
Da sie. Musisz przegonic 70-100km najlepiej na obwodnicy lub autostradzie expresowce. Maslo zniknie korek bedzie sie zasysal. Jak maselka nie bedzie a korek nie bedzie zasysany to odma do sprawdzenia. Czyszczenie lub wymiana. Najwazniejsze jest to ze jesli wymienisz odme a nadal tak bedziesz dlugo jezdzil i "hodowal" maslo to nowa odma rowniez dlugo nie pozyje. Kolega mial na mysli ze obroty maja zafalowac przy odciagnieciu korka ale pozniej nie musza falowac rytmicznie. Najczesciej poprostu silnik nierowno pracuje.
Opublikowano
Odma jak, już, ma syf z tych oparów, robi się nagar i przegonienie auta nic nie da. Tylko wymiana i dopiero co jakiś czas przegonienie auta pomoże. Odma plus kpl węży koniecznie do wymiany
Opublikowano
Odma jak, już, ma syf z tych oparów, robi się nagar i przegonienie auta nic nie da. Tylko wymiana i dopiero co jakiś czas przegonienie auta pomoże. Odma plus kpl węży koniecznie do wymiany

 

Zgadza sie. Jak ma syf. My nie wiemy ile go ma wiec proponuje przegonienie. Jak ma pod korkiem maslo to i tak musi przegonic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.