Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy przy uszkodzonym sterowniku świec żarowych będzie/może zaświecić się check ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie

Dopiero diagnostyka pokaże .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasem jest błąd wewnętrzny sterownika .
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ale diagnostyka nie pokaże nam czy to świece czy sterownik ale tu chyba kolega wie, że ma sterownik uszkodzony i pyta tylko o błąd typu check

błąd wszystkich 4/6 świec wskazuje raczej na uszkodzenie sterownika

Opublikowano
W obojetnie jaki sposób byłby nie uszkodzony to i tak checka na desce nie wywali ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Tak ale diagnostyka nie pokaże nam czy to świece czy sterownik ale tu chyba kolega wie, że ma sterownik uszkodzony i pyta tylko o błąd typu check

błąd wszystkich 4/6 świec wskazuje raczej na uszkodzenie sterownika

Więc dla spokoju warto sprawdzić rezystancję wszystkich świec i sprawa jeszcze bardziej jasna :wink:

Opublikowano

Właśnie przerabiałem temat.

O awarii sterownika świec dowiedziałem się właśnie dzięki check control - na desce wywalił "błąd silnika, praca ze zmniejszoną mocą". Komunikat gasł gdy temp. silnika przekraczała 60 stopni. Sprawdziłem błędy i było 6x świeca żarowa cyl 1...6. Sterownik wymieniony, błędy skasowane, nie wróciły.

PS: sterownik padł przez awarię termostatu głównego. Silnik nie dogrzewał do 60 stopni, świece pracowały w trasie zimą non stop, aż się sterownik spalił. Mało kto sobie zdaje sprawę, że świece żarowe nie są używane tylko przy rozruchu, ale wspomagają rozgrzewanie auta i poprawiają czystość spalin nierozgrzanego silnika, sterownik wyłącza je dopiero przy 60 stopniach...

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
sterownik wyłącza je dopiero przy 60 stopniach...

 

Ale Cię poniosło :D

 

At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

 

A po polsku : do 30 stopni świece mogą być podgrzewane aby poprawić pracę biegu jałowego i tym samym ograniczyć emisję spalin.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
sterownik wyłącza je dopiero przy 60 stopniach...

 

Ale Cię poniosło :D

 

At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

 

A po polsku : do 30 stopni świece mogą być podgrzewane aby poprawić pracę biegu jałowego i tym samym ograniczyć emisję spalin.

U mnie w inpie wywala błąd sterownika, jeżdżę tak, auto odpala bez problemu i jeździ . Trzeba to wymienić ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro odpala i jeździ to po co? :norty:


Ale jak Ci się spalił przez uwalone termostaty i masz niedogrzany silnik, to niedługo też będziesz miał problemy z DPFem, bo się nie wypala jak silnik nie osiąga temperatury roboczej.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie w temacie. U mnie w diagnostyce jest błąd świecy na drugim cylindrze

Czy to oznacza ze sterownik wysiada?

Zaznaczę ze świece były sprawdzane i pomiary były ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiem koledze i dodam coś do tematu.

Nie zawsze awarię sterownika potwierdza błąd wszystkich świec, zazwyczaj tak jest, ale nie może to być 100% diagnoza.

Nie zawsze błąd 1-2 świec oznacza, że padła świeca, a sterownik jest cacy.

Zdarza się, że sterownik był naprawiany, mało fachowo i powstał ponownie zimny lut.


 

Witam. Mam pytanie w temacie. U mnie w diagnostyce jest błąd świecy na drugim cylindrze

Czy to oznacza ze sterownik wysiada?

Zaznaczę ze świece były sprawdzane i pomiary były ok.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Odpowiem koledze i dodam coś do tematu.

Nie zawsze awarię sterownika potwierdza błąd wszystkich świec, zazwyczaj tak jest, ale nie może to być 100% diagnoza.

Nie zawsze błąd 1-2 świec oznacza, że padła świeca, a sterownik jest cacy.

Zdarza się, że sterownik był naprawiany, mało fachowo i powstał ponownie zimny lut.



Potwierdzam.Miałem kiedyś błąd świecy 1 i 3 w E60 530D LCI i po wymianie wszystkich świec błąd występował nadal a auto po chłodnej nocy kulało na obrotach przez chwilę po odpaleniu.Dopiero po wymianie sterownika wszystko było ok.Naszczęście dali rade wymienić sterownik bez ponownego zdejmowania kolektora.

Opublikowano

Dobrze ze jest możliwość wymiany sterownika bez zdejmowania kolektora.

Ciekawe czy dam radę. Jak nie to zdemontuje go.

U mnie objawów negatywnych nie ma jeszcze żadnych oprócz tego błędu w diagnostyce.

Czy uszkodzony sterownik może mieć wpływ na duże spalanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaznaczę ze świece były sprawdzane i pomiary były ok.

Jak sprawdzałeś świece bez zdejmowania kolektora ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dobre pytanie nie da się.

Ale ja wymieniałem w zeszłym tygodniu zawór podciśnienia EGR i kolektor musiałem zdjąć.

I przy tej okazji były wykonane pomiary.

Po wymianie znacznie spadło spalanie i się zastanawiam czy po wymianie sterownika jeszcze będzie mniej palił ?

Auto było potrzebne wiec sterownika nie ruszałem a szkoda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Beru to oryginał ze znaczkiem BMW. Bez znaczka też działa ok najlepiej ze świeczka i Beru. Taki zestaw zakładałem i hula.
Opublikowano
Wymień przy okazji kabel który idzie od alternatora do rozrusznika bo często się przepala od tego później sterownik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie naprawiajcie tych sterowników tylko wymieniajcie na nowe.

Te niby wadliwe cienkie druciki to JEDYNE zabezpieczenie przeciążeniowe obwodu świecy.

Naprawa to wstawienie grubego drutu który się nigdy nie przepali.

Prędzej dojdzie do awarii instalacji lub pożaru.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
dyzio255,na pewno jest w tym dużo racji,chociaż ten obwód jest też zabezpieczony bezpiecznikiem ,co prawda dosyć dużym bo 50 A.jestem świeżo po wymianie sterownika bo błędy od niego blokowały mi wypalanie dpf.mój poprzedni beru oryginalny wytrzymał dwa lata.teraz na stronie naszego forumowego kolegi "częścidobmw"znalazłem sterownik z firmy Hitachi z pięcioletnią gwarancją jest nawet na opakowaniu pieczęć potwierdzającą gwarancję.sterownik wymieniony błędy usunięte .może to lepsze niż naprawa.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy w X5 E70 3.0d - 2011 - Wyskakują błędy sterownika świec żarowych na każdym cylindrze (błąd stały), prócz tego kilka błędów wyskakuje za każdym razem inny, który da się wykasować.

Auto nie odpala. Miał kiedyś ktoś taki przypadek? nie wiem czy zamawiać sterownik czy wstrzymać się i szukać innego powodu.

Proszę o odpowiedź, z góry dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.