Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy.

Posiadam skrzynie jak w temacie z metalową misą.

Będę wymieniał olej ponieważ wyglada na to ze mam wyciek z uszczelki

Wtyczki mechatronika

Z informacji w internecie widzę ze „mała śruba” jest spustową

A duża do napełniania oleju.

Jakoś średnio to widzę. Wg mnie to od boku powinno być gdzieś miejsce do napełniania

Jak napełnić olej w tej skrzyni/sprawdzić stan. ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok oglądałem masę instrukcji. Zarówno zf jak i tych na internecie/toutube.

Ale w moim

Przypadku są dwie śruby. Mała i duża.

Teoretycznie duża do napełniania. A mała do spuszczania oleju.

Poprostu wydaje mi sie nielogiczne ze są na jednym poziomie.

Chyba ze ta do napełniania miałaby jakąś rurkę. Która byłaby na wyższym poziomie

https://www.thectsc.com/bmw-6hp26x-transmission-fluid-level-procedures-with-steel-oil-pan

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

heh... dzięki

;)

Ale czy ptzypadkiem to foto nie przedstawia miski plastikowej/ z tworzywa która ma zintegrowany filtr?

Ja mam metalową miskę. i tam chyba inaczej trochę jest


czekałem aż w czwartek pojawi się nowa miska żeby sobie ją dokładnie obejrzeć.

to będę potrzebował węża kawałek i jakąś szpryce ...

ale jak poluzuję nakrętkę od wlewu to powinno wylecieć.

wtedy będzie wiadomo że poziom ok.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
To fota z googla, teoretycznie szukałem pod kątem 6hp26x, ale nie wiem czy faktycznie jest to real foto miski od niej. W każdym razie u mnie w pięciobiegowej ZF było podobne rozwiązanie z tego co pamiętam :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko,

ale u mnie wygląda na to że sprawa ma się inaczej,

metalowa miska, nie ma zintegrowanego filtra, tylko osobno.

mniej więcej tak to wygląda - powinno wyglądać


2a58bd996367.png

be73a3194126.png


Dodatkowo jest taki plastik... który w pewien sposób pozwala na sprawdzenie odpowiedniego poziomu oleju - to białe coś po lewej w krztałcie litery "T"

e1fa185e7d4c.png

a śruba spustowa i uzupełniania oleju są blisko siebie

9ce3e91729ad.png

nie mam wlewu oleju z boku skrzyni. no chyba że źle interpretuję "Filler plug"

Chociaż ta instrukcja

https://www.thectsc.com/bmw-6hp26x-transmission-fluid-level-procedures-with-steel-oil-pan

jasno określa cyt. "BMW 6HP26x Transmission fluid level procedures with Steel Oil Pan"


Stąd wydaje mi się że oznaczenie "X" przy przekładni 6hp26 nie jest tylko dodatkowym oznaczeniem BMW ale ma jakiś związek ze stalową misą ASB oraz NIE-zintegrowanym filtrem

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

teoretycznie tak.

moja misa ma dwa otwory.

wnioskuję że jeden spustowy drugi do napełniania.


9b4084b5f0e6.jpg


9b0bb540b35b.jpg


cfe3a4ac7ea2.jpg


Ale jak czytam fora to już sam nie wiem. Na forum jaguara piszą o tym że dodatkowy otwór został dodany do X5 bo któryś wał napędowy blokuje dostęp do standardowej śruby wlewowej,

ale jeśli wykorzystamy wlew w korpusie silnika, to może być nawet litr różnicy.

naprawedę zgłupieć można.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

są i moje graty

Baaaardzo podoba mi się sposób pakowania części przez ZF. Solidna firma nie ma to tamto.

nawet uszczelkę na hilze dorzucili


1d85e72c3f03.jpg

d37c1a973445.jpg

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Widzę kolega ma dokładnie ten sam problem co ja.

Koniecznie daj znać jak przebiegła wymiana oleju i w szczególności jak ją z powrotem napełnić przez ten duży korek :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Postaram się wyciągnąć informacje.

nie będę tego robił sam, ale mam ziomala w serwisie, który będzie mi to robił.

termin mam na 12.04. za dwa tygodnie będzie więcej info,

ale wydaje mi się że z napełnieniem za pomocą szprycy nie powinno być problemu. Wygnie się w łuk i przez ten trójnik napełni olejem

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Siema,

a przepraszam już zdążyłem zapomnieć ;)

wymiana przebiegła ok.


Pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w automatach i zrobili wymianę.

skrzynia pracuje dużo lepiej po tym zabiegu.


Wymianę robiłem statyczną, ponieważ w 2017 skrzynia zalewana była nowym olejem.

wszystko śmiga tip top/

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Tak przy okazji tych śrub - jakby ktoś się zastanawiał.


Też mam metalową miskę i opis w manualu od ZF mówi, że spust jest w misce - mała śruba, napełnianie też w misce - duża śruba.

O ile małą odkręciłem bez problemu, to duża trzymała na tyle, że nawet z przedłużką było ciężko ruszyć a wiedząc, że miska jest z blachy nie chciałem zbytnio przesadzać...


Z boku skrzyni też była śruba na klucz hex, dokładnie w tym miejscu gdzie są śruby do napełniania, jednak miała zaślepione wejście na klucz - plastikiem (jakby zalane).

Wydłubałem ten plastik i śruba dała się odkręcić bez problemu.


Sytuacja jest taka, że wg. mnie można tą skrzynię napełniać albo wlotem w skrzyni albo w misce. Ten kominek w misce, sięga dokładnie do poziomu dolej krawędzi otworu wlotowego w skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się i taka jest zasada jego działania.

jak odręcisz dużą śrubę, i leci olej, to znaczy że jest odpowiedni poziom w skrzyni - ponieważ jest ponad "kominkiem"

do napełniania potrzebna szprica z wężykiem, żeby wyjść ponad "kominek"

większej filozofii nie ma wg mnie.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

oo to mi rozjaśnileś

o tej co ma plastik to ta co zazanczyłem na czerwono

spustowa i do wlewu na żółto

aa powiedz mi, ta zaznaczona na zielono jest taka sama jak ta spustowa od dołu, od czego on jest ?

68705015_398844811012502_7018647542929817600_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQmrkQ9Ios7Lt2aJKYF2WVz-GPJ-mt3lRrhWgJr9Recfx0-kPnuYA3BFzOruRj7ApZM&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=1e4f2f0fdd16a489425bfa593f392975&oe=5DCCE198

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ja u siebie zalewałem RAVENOL ATF do 6 HP

statycznie to ile zleje się z miski tyle wlewasz

warto też wymienić filtr w misce

Opublikowano

Nie ile zlejesz tyle wlewasz, tylko trzeba wlać tyle ile przewiduje procedura wymiany oleju.

Najlepiej kupić oryginalny zestaw ZF - jest olej + filtr + uszczelki + instrukcja wymiany a przede wszystkim osiągnięcia właściwego poziomu oleju.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam jeszcze trochę tego oleju ZF do skrzyń zaczynających się na 6 xxxx

zobaczę ile... mogę sprzedać ;)

dodatkowo litr ravenolu też został.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.