Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent to E60 525i 2004r z automatyczną skrzynią. Auto posiadam jakieś pół roku i przez ten czas nic nie działo się ze skrzynią. Chodziła dobrze. W sobote jednak wydarzył się problem bo przy mocniejszym dodaniu gazu podczas jazdy po mieście coś szarpnelo, ze myślałem że dyfer wyrwalo i skrzynia weszła w tryb awaryjny. Zajechalem do domu, sprawdziłem błędy ISTĄ i wyskoczyly takie bledy:


4EE8 czujnik prędkości obrotowej turbiny

4F81 kontrola przełożenia sprzęgła A

50DD dwie funkcje zastępcze aktywne.


Skasowalem błędy, ale skrzynia cały czas chodziła w trybie awaryjnym więc zresetowalem adaptacje i o dziwo błąd zniknął, a skrzynia zaczęła pracować normalnie. Na drugi dzień z rana jeździłem dookola domu próbując jeździć na różnych obrotach itp I było wszystko ok więc wybrałem się do miasta i znowu tryb awaryjny. Zauważyłem że jak skrzynia się rozgrzeje i dostanie większego kopa (w sensie trochę ostrzejsze jazdy) to zaczynają się przeboje.

Wstępnie jestem umówiony do mechanika na czwartek, ale chciałbym zasięgnąć waszej porady co to może być i na co mogę się ewentualnie przygotować. Czy lepiej już szukać innej skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli to się dzieje przy zmianie biegów to wymień elektrozawory i zrób procedurę adaptacyjną.

Komplet 900pln, doświadczony mechanik 200pln.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień oczywiście olej. Motul z 300pln kosztuje. Tylko zarejestruj wymianę oleju w EGS i zrób procedurę adaptacyjną.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Miałem podobny (jesli nie taki sam) objaw, przy mocnym wciśnięciu gazu szarpnięcie i tryb awaryjny z jednym przełożeniem. Wymiana elektrozaworu i po kłopocie. Już w tej chwili nie pamiętam od którego biegu. Na manualu testowałem, który mi wypadał, 4 lub 5. Fakt, że nie wszędzie dostaniesz 1 elektrozawór, więc może być, że i tak trzeba kpl wymienić. Jak bedziesz miał rozebrane zwórć uwagę na uszczelkę, taka metalowa z gumowymi ścieżakmi. Jeśli jest twarda, pokruszona, traci szczelność, też może powodować utraty ciśnienia i problemy.
Opublikowano

@mcmt jak już skrzynia będzie rozebrane to olej wiadoma sprawa.


@marek1610 z tego co zauważyłem to wypada na 3 biegu i pierwsze co mi przyszło na myśl to te tłoczki lub elektrozawor, ale co ja sie tam znam

Opublikowano
Jeśli myślisz o takich małych gumowych tłoczkach, to warto tak czy inaczej wymienić. Poprawia się "kultura" przełączania biegów, a zazwyczaj widać na nich ząb czasu. Jak się weźmie nowy i stary to gołym okiem widać, że stary jest niższy i płaski. Jak gdzieś idzie dorwać 1 elektrozawór, to warto zmienic jedną szt. One nie wszystkie są takie same. Od któregoś biegu jest taki sam jak od innego ale nie pamiętam szczegółów, od których biegów są takie same.
Opublikowano
Ok dzięki za podpowiedzi, przynajmniej wiem czego mogę się spodziewać i ewentualnie podpowiedzieć mechanikowi czego się dowiedziałem. Czwartek lub piątek dam znać jaka diagnoza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.