Skocz do zawartości

E39 M52B20 - duże korekty + zapach paliwa w spalinach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich


Mam problem z BMW E39, silnik M52B20 bez gazu.


Problem polega na tym, że czuję niewypaloną benzynę w spalinach - jest to odczuwalne stojąc za autem, lub np cofając przy otwartych oknach.

Dodatkowo mam wrażenie, że kopci białym dymem - rozwiewa się szybko. Możliwe, że to przez krótkie odcinki jakie robię - około 5/6 km.


Auto wydaje mi się, że jest zalewane paliwem - korekty sond lambda są mocno na minusie (bank1 pokazuje około -65, bank2 około -30).

Ponadto zakładka ROUGHNESS pokazuje duże wychylenia na 3 i 4 cylindrze. 3 cylinder okolice 900-1200, 4 cylinder okolice 500 jednostek. Pokrywałoby się to z korektami sond. Mowa o rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty są mniejsze i występują również na 1 cylindrze. Później po nagrzaniu pierwszy cylinder spada do 0.


Auto pracuje równo, odpala na zimnym / rozgrzanym silniku od razu.


Próbowałem:

1. Zamieniać cewki miejscami

2. Podstawić inny wtryskiwacz na cylinder 3

3 Wymieniłem sondy lambda na inne (używane)

4. Wymienione świece na NGK + nowe fajki cewek

5. Wymieniony przepływomierz (próbowałem 3 egzemplarzy używek oryginalnych)

6. Wymieniona odma wraz z przewodami


Wszystkie powyższe czynności nie przyniosły żadnych rezultatów, korekty nie drgnęły.


Jedynie odpięcie przepływki powoduje, że korekty zbliżają się na wartości -30 / - 15. Mam wrażenie, że mniej też wtedy dymi, słabiej czuć paliwo, ale może to tylko autosugestia. Nie będę zresztą jeździł w ten sposób.


Noszę się z wymianą czujnika wałka, czujnika temperatury w głowicy oraz czujnika w kolektorze ssącym - nie wiem tak naprawdę, czy jest w ogóle sens - tem na zegarach stoi w pionie, ukrte menu również pokazuje 92 stopnie, czyli czujnik w teorii dobry. Brak błędów w Inpie.


Pomijam masę innych rzeczy, które robiłem w ostatnim czasie - nowy termostat + obudowa, nowe visco, wymieniony płyn w chłodnicy, nowe węże chłodnicy.

Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, bo ubywało mi również płynu z chłodnicy + masło na korku.

Jednak po powyższych wymianach poziom płynu stoi w miejscu. Robiłem również 3 razy test na obecność spalin w chłodnicy i płyn nie zmieniał koloru.


Wybaczcie za chaotyczny wywód, ale jestem obecnie na wykończeniu. Non stop próbuję doktoryzować się z tematu i na tą chwilę zastanawiam się nad kupnem innego silnika - byle tylko, już nie ładować co miesiąc kolejnych pieniędzy w wymiany na ślepo.


Mechanik do którego oddawałem auto również stwierdził, że "może to, a może tamto". Gdy wspomniałem o korektach sond, od razu odparł że on elektroniką się nie zajmuje i było po rozmowie.


Może ktoś z Was zna zaufany warsztat w okolicach Lubina na dolnym śląsku / użytkownika forum z okolicy, który podjąłby się ogarnięcia mojego auta.

Może ktoś nakieruje mnie, co jeszcze mógłbym sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz jakieś problemy z odpalaniem lub brakiem mocy przy dużym obciążeniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz jakieś problemy z odpalaniem lub brakiem mocy przy dużym obciążeniu?

 

Auto odpala na przysłowiowy dotyk. Zarówno na zimnym, jak i zagrzanym silniku.



Co do mocy silnika, to szczerze mówiąc nie mam porównania z innym egzemplarzem E39 + to silnik 2 litry i do tego automat...nie mam pewności czy to 100% mocy.

W każdym razie auto przyśpiesza równomiernie, wkręca się w całym zakresie obrotów, powyżej 150 km/h nie próbowałem jechać.


W okolicach 2500 obrotów pojawia się rezonans / stukanie - stawiam na układ wydechowy bo mam do wymiany, ale na zapas wspominam o tym.


edit:


Wspominam o jeszcze jednej rzeczy, ale możliwe że to już moje wymysły: mam wrażenie że auto mniej dymi po zrobieniu trasy 20 km i zatrzymaniu się. Gdy chwilę pochodzi na jałowych obrotach, to wtedy zaczyna pojawiać się dymek + zapach paliwa. Ale jak mówiłem - jestem już przeczulony i zapewne to bzdura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.