Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem bmw e46 3.0d w automacie z problemem braku mocy. Auto po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, nie ma zastrzeżeń do pracy silnika. W drodze skrzynia płynnie zmienia biegi bez szarpania. Do 2.500 obrotów auto ma moc, potem zaczyna intensywnie słabnąć aż przy 3,5-4tyś obr. łapię czkawkę i nie przyśpiesza. Prawdopodobnie sprawdziliśmy już chyba wszystko, ale może ktoś z Was będzie miał jakiś pomysł.


Samochód diagnozowany był inpa . Jedyny błąd jaki jest na silniku to uszkodzony podgrzewacz paliwa, który według nas nie ma żadnego wpływu na moc.


Zostały sprawdzone na postoju i w drodze czujniki w czasie rzeczywistym: przepływomierz, czujnik doładowanego ciśnienia, pompka progowa, pompa wysokiego ciśnienia i korekty wtryskiwaczy. Wszystkie parametry mieszczą się w zadanych.

A także zostały sprawdzone drożności katalizatora, klapki w kolektorze ssącym zostały odłączone w pozycji otwartej, zaślepione podciśnienia do poduszek silnika, turbina została sprawdzona manualnie (aż rury rozsadza).



Z tego co dowiedziałem sie od wcześniejszego właściciela pojazdu był tam przekładany silnik i od tamtej pory dzieją się te problemy.


Bardzo proszę o propozycje co mogę jeszcze sprawdzić.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Skoro osprzęt jest ok i jest faktycznie jak mówisz to może wina leży w bloku silnika, nie ma odpowiedniej kompresji na cylindrach chociażby i nie trzyma seryjnej mocy. Wypadałoby to też sprawdzić, a co do klapek to proponuje je całkowicie wyjąć z kolektora, w pozycji otwartej również może się wyrwać i wpaść do cylindra.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popytaj poprzedniego właściciela co dokładnie przełożył bo na 99% M57 184 KM nie ma klapek w kolektorze. M57N ma te klapki i do tego 204 KM. Czy czasem nie masz silnika tego tam wszystkiego wymieszanego i teraz masz problemy. Zwłaszcza ze zaczęło sie to po przekładce

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W m57 są przy automacie, w m57n przy obu skrzyniach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba że tak bo ja mam manualna skrzynie o automacie nie wiedziałem ze wystepuja tam klapki

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Klapki zostały już usunięte i dalej szukamy braku mocy. Dajcie jakieś propozycje co może być uszkodzone :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj (programem aby było to widoczne) ciśnienie doładowania, masę powietrza i ciśnienie cr, wstępne też możesz. 3 lub jak masz gdzie to 4 bieg od 1800 rpm z gazem w podłodze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.