Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Z racji tego że wiosna idzie cześć GW się skończyła pora na zmiany i mały"upgrade" autka , planuje podnieść moc oraz coś porobić przy zawiasie. No i właśnie jeśli chodzi o zawias chciałbym zmienić sprężyny na klasykę czyli eibachy pro kit, zastanawiam się jeszcze nad H&R.

Celem nie jest całkowite usztywnienie tylko minimalne oraz lekkie obniżenie stąd eibach wydaje mi się najlepszą opcją bo z tego co czytam to przód w m-zawiasie obniży się maks o 2mm, a tył o 1.5 mm. Dodatkowo z tego co widzę w wypadku eibachów nie muszę zmieniać fabrycznych amortyzatorów, których podobnie jak stabilizatorów nie planuję zmieniać gdyż jak wspomniałem główny zamiar to zmniejszenie bujania nadwozia i minimalne obniżenie.

Zestaw jaki zamierzam kupić to chyba coś takiego https://allegro.pl/oferta/eibach-sprezyny-pro-kit-bmw-3-f31-kombi-xdrive-7910870560 , (kwestia potwierdzenia zgodności), no i moim głównym pytaniem jest czy ktoś kto zakładał ten zestaw u siebie nie orientuje się czy potrzebuje do tego jeszcze jakichś dodatkowych elementów - kielichy, etc ?

Pytam gdyż większość opinii które znalazłem dotyczyły F30 nie F31, a w wypadku tego drugiego tył jednak bardziej zwisa, na sam koniec mam pytanie odnośnie osobistych odczuć po zmianie na eibachy ; czujecie choćby małą różnicę w prowadzeniu czy jednak jest ona znikoma ?

p44ahXld_o.jpg
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie potrzebujesz. Wywalasz stare i zakładasz Eibachy. Najlepszy mod do f3x jaki możesz zrobić. Prowadzenie dużo lepsze i paradoksalnie komfort również. Auto fajnie przysiada, idealnie, przy tym nic nie obciera i nie dobija.

Polecam :cool2:

Opublikowano
Nic nie potrzebujesz. Wywalasz stare i zakładasz Eibachy. Najlepszy mod do f3x jaki możesz zrobić. Prowadzenie dużo lepsze i paradoksalnie komfort również. Auto fajnie przysiada, idealnie, przy tym nic nie obciera i nie dobija.

Polecam :cool2:

Dzięki za pomoc , a jak bujanie i zakręty czuć większą stabilność niż na zestawie fabrycznym ?

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Wymieniałem w F31 ale na H&R - obniżenie o 20/25mm. Komfort raczej się poprawił a prowadzenie przede wszystkim nie wspominając o wyglądzie auta.

H&R są droższe od Eibach. Udało mi się kupić nowe z e-baya.de w super cenie (praktycznie za połowę ceny w porównaniu do allegro).


Przy obniżeniu do 30mm na standardowym zawiasie nie ma konieczności wymiany amortyzatorów. Ja wymieniłem same sprężyny oraz od razu odboje amortyzatorów z tyłu i tuleje pływające, później kompletna geometria.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Parę pytań od laika. Obniżał ktoś w 328 xdrive? Jak bardzo się obniży? To dobry pomysł na polskie drogi?

Czy przy tych sprezynach obowiązują te same rozmiary opon?

Opublikowano

Obniży się o tyle, jak niskie założysz sprężyny. Opony bez zmian. X-Drive stoi bardzo wysoko i ja od razu wymienił bym sprężyny.

U siebie nie żałowałem nawet przez sekundę wymiany sprężyn na niższe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano
Parę pytań od laika. Obniżał ktoś w 328 xdrive? Jak bardzo się obniży? To dobry pomysł na polskie drogi?

Czy przy tych sprezynach obowiązują te same rozmiary opon?

 

Tak, jedna z najlepszych modyfikacji jaka możesz zrobić :) sprezyny dedykowane do xdrive -20/-15. Rozmiary kół nie maja tutaj nic do rzeczy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cena jest wszędzie zbliżona więc możesz brać, numer ten który podałeś.
Opublikowano
No ja też dzięki za opinie, zdecydowany już byłem jakiś czas temu, trochę opinii przeczytałem ale chciałem znać "bliższe" opinie użytkowników forum, muszę jeszcze upewnić się czy te E10-20-031-17-22 są dokładnie do mojego modelu.
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
A ile placiliscie w warsztacie za montaż?

 

Też mnie to ciekawi ale warsztat i jego lokalizacja , warsztatowi nierówne, tu się zastanawiam czy jest ktoś godny polecenia na Śląsku, bądź w Małopolsce , od siebie dodam że wstępnie jestem ugadany z kolegą który nie specjalizuje się co prawda w bmw, czasem je robi to fakt, generalnie jest dosyć dobrym mechanikiem z pasją, z tego co się orientuję to ważne jest też dobre ustawienie geometrii po montażu.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Geometrię to po montażu sprężyn robi serwis a nie mechanik.

Jeszcze nie spotkałem mechanika ktory na codzień grzebie w autach i ma sprzęt do geometrii :lol:

Można sie pokusić o serwis opon michelin ktory nakazał swoim franczyzobiorców maszynę hunter 3d do ustawiania geometrii.

U nas kosztuje 50zl sprawdzenie plus 50zl za każdy punkt regulacji jeśli potrzebny.

W ASO mercedesa za geometrię po zniżkach zapłaciłem 450 zł ale miałem sportowe zawieszenie do którego nie było danych i trzeba było użyć specjalnych przystawek montowanych manualnie na wahaczach.

Cena regularna na nowe modele to 699zl gdzie w USA to 300$ :?

Niektóre przekładnie kierownicze wymagają tez podłączenia sprzętu diagnostycznego do procesu geometrii :duh:

Ogólnie producenci aut po 2013 roku dane regulacyjne trzymają dla siebie :evil:

W maszynie hunter były tylko dane regulacyjne na zawieszenie standard i na amg a ja pomieszałem amg z koni i bilsteinem wiec został mi tylko serwis ktory wam powiem ustawił to na beissbarth OEM.

Teraz w f31 po wymianie prawych wahaczy,drążka jadę na huntera sprawdzić wstępnie.

Jako ciekawostkę wam powiem ze przednie zawieszenie w bmw f31 jest made in poland :mrgreen:

Tylko stabilizator jest niemiecki i drążek kierowniczy koreański z ctr.

Istnieje możliwość zastosowania czesci niemieckich zamiast polskiego trw co tez zrobiłem przy wymianie.

MADE IN PRL
Opublikowano (edytowane)
A widzisz dobrze wiedzieć bo moje obawy wynikają z tego iż wiem że mój człowiek nie specjalizuje się w bmw, natomiast źle się wyraziłem nazywając go stricto mechanikiem bo brzmi to jak "marian" z warsztatem w remizie, chłopak robi kompleksowe serwisy, oprócz mechaniki ma wulkanizacje itd, pracował w mercedesie de, no i kończył budowę silników na AGH. Co oczywiście nie czyni go od razu specem ale ogarniętym pasjonatem, jest tez partnerem wielu dobrych firm m.in zf-a itd,itp. Huntera ma ale czy 3d, nie wiem? Muszę zapytać, stąd pytałem o miejsca które robią to na co dzień, o diagnostyce i sprzęganiu przekładni w procesie geometrii nie wiedziałem, choć wydaje się to całkiem logiczne. Natomiast w aso też można się przejechać, co zresztą każdy ogarnięty wie, co z tego że mają urządzenia jak wielu ludzi tam pracujących nie dokładnie wie co robi lub inaczej zaniedbuje swoje obowiązki, plusem u nich jest z pewnością posiadanie tego sprzętu i oprogramowania. Reasumując sam nie wiem gdzie jeszcze zrobię geo ale dzięki za przydatne info :wink: . Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Żeby Ci f31 równo stało po wymianie spręży trzeba kupić adaptery. To jest numer 33536769473

 

Ale to tylko na tylną oś czy przód też :? ?

p44ahXld_o.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie musisz kupować. Ja założyłem i nic nie kupowałem. Stoi prosto, jeździ idealnie, a zakładałem ponad pół roku temu.
Opublikowano
Nic nie musisz kupować. Ja założyłem i nic nie kupowałem. Stoi prosto, jeździ idealnie, a zakładałem ponad pół roku temu.

 

Każdy tam robi jak uważa, na zagranicznych forach wszędzie piszą żeby to wsadzić.

Skoro występuje to jako oddzielna część to pewnie jednak po coś jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, ale po co? Seryjna sprężyna tego nie ma to po co Eibachy mają to mieć?:)
Opublikowano
Ok, ale po co? Seryjna sprężyna tego nie ma to po co Eibachy mają to mieć?:)

Po to żeby na naszych kiepskich drogach tył Ci nie siadł od dziur w drogach.

 

Ja kupię , kosztuje to grosze, a lepiej dmuchać na zimne :wink: , dzięki :cool2:

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Ok, ale po co? Seryjna sprężyna tego nie ma to po co Eibachy mają to mieć?:)

Po to żeby na naszych kiepskich drogach tył Ci nie siadł od dziur w drogach.

 

Ja kupię , kosztuje to grosze, a lepiej dmuchać na zimne :wink: , dzięki :cool2:

 

Ja wyszedłem z tego samego założenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.