Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy ktos mnie moze oswiecic jakie sa typy zawieszenia w G01 i na czym polegaja roznice, szczegolnie przy wyborze zawieszenia adaptacyjnego?


- standard

- standard adaptacyjne (?)

- sportowe zawieszenie M

- adaptacyjne zawieszenie M


Czy cos jeszcze?


Na czym polega zawieszenie adaptacyjne? Czy to jest wybor twardosci jak w skodzie (sport, komfort, eko) czy cos wiecej? Dlaczego nazywa sie adaptacyjne - czy to jest dodatkowa funkcja oprocz sport, komfort, eko? Czy moze zawieszenie jest jedno, adaptacyjne wlasnie, a sport, komfort, eko dotyczy trybow jazdy (oprocz regulacji zawieszenia)?

Moze jakis link z innego modelu?

Edytowane przez CLumsy
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dobre pytanie :)

jestem w trakcie kompletowania X3 20d M pakiet - i zastanawiam sie nad zawieszeniem - samochód będzie użytkowany 40% miasto 35% trasy 25% autostrady - najważniejszy jest komfort i dobra jazda na wprost (niestety X3, według mnie, jest gorsze w tym aspekcie od Q5 i GLC, ale moze da sie to jakos poprawić odpowiednim rodzajem zawieszenia)


pozdrawiam

Opublikowano

Ja wybrałem standardowe komfortowe. I uważam to za dobry wybór :). W końcu X3 to nie m5 :)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Z 3 opcji zawieszenia najbardziej sprawdza sie adaptacyjne , moze byc zarowno komfortowo a jak potrzeba to utwardzamy jednym guzikiem i jest sportowo.

Zawieszenie adaptacyjne to nic innego jak amortyzatory z regulacja twardosci.

Mam i polecam , mam 20' i na zime i na lato i jest duzo bardziej komfortowo niz na zwyklym zawieszeniu

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Testowałem wszystkie 3 rodzaje zawieszenia w G01 i wg mnie standard jest gorszy od poprzednika w F25. Wrażenia z jazdy są jakby płynąć pontonem. Adaptacyjne jest lepiej ale tak naprawdę nie za duże są różnice pomiędzy poszczególnymi trybami. Moim zdaniem najbardziej komfortowe i uniwersalne jest zawieszenie M. Jest komfortowe !!! i nie ma wrażenia pływania. Tak na marginesie poszczególne wyposażenie M w nie"M wersjach" w X-ach nie ma nic wspólnego z prawdziwym M, jest tylko wzmocniona wersją standardu.

Dla zwolenników adaptacyjnego - spróbujcie przetestować X a potem zobaczcie jak to chodzi w 3 or 5. Daje do myślenia

Opublikowano
Testowałem wszystkie 3 rodzaje zawieszenia w G01 i wg mnie standard jest gorszy od poprzednika w F25. Wrażenia z jazdy są jakby płynąć pontonem. Adaptacyjne jest lepiej ale tak naprawdę nie za duże są różnice pomiędzy poszczególnymi trybami. Moim zdaniem najbardziej komfortowe i uniwersalne jest zawieszenie M. Jest komfortowe !!! i nie ma wrażenia pływania. Tak na marginesie poszczególne wyposażenie M w nie"M wersjach" w X-ach nie ma nic wspólnego z prawdziwym M, jest tylko wzmocniona wersją standardu.

Dla zwolenników adaptacyjnego - spróbujcie przetestować X a potem zobaczcie jak to chodzi w 3 or 5. Daje do myślenia

 

czyli Twoim zdaniem zawieszenie z Mpakietu nie powoduje gąbczastej jazdy? Własnie takiej informacji szukam - jeździłem testówka 30i i jazda autostradowa była nie do zaakceptowania - samochód pływał, wymagane były częste korekty - np. Q5 to oaza spokoju - myślałem, ze moze to kwestia egzemplarza, ale problem jest powszechny https://www.motor-talk.de/forum/neuer-x3-schwimmt-mieses-fahrwerk-oder-reifenproblem-t6355990.html?page=4

i według forumowiczów problem występuje niezależnie od rodzaju zawieszenia - jeden z nich uzyskał popraw po zmianie zbieżności

dla mnie, jeżeli nie znajdę wiarygodnego rozwiązania, dyskwalifikuje to X3

a szkoda bo obecnie mozna w niezłej cenie go kupić a i reszta auta jest ok

Opublikowano

Takie miałem odczucia po jazdach testowych tak srednio 400 km każdym. W efekcie też takie zamówiłem (M).

W czwartek odbieram X więc po tygodniu będę mógł jeszcze więcej powiedzieć

Opublikowano
U mnie (F25) po sprawdzeniu i ustawieniu zbieżności auto zaczęło normalnie jeżdzić - przestało pływać na autostradzie -
Opublikowano (edytowane)
U mnie (F25) po sprawdzeniu i ustawieniu zbieżności auto zaczęło normalnie jeżdzić - przestało pływać na autostradzie -

to super - a jakie parametry masz ustawione? na motor talk de ktoś pisał, że dobrze jeździ na wartościach bliskich skraju zalecanych. pozdrawiam

Edytowane przez mate11
Opublikowano
Testowałem wszystkie 3 rodzaje zawieszenia w G01 i wg mnie standard jest gorszy od poprzednika w F25. Wrażenia z jazdy są jakby płynąć pontonem. Adaptacyjne jest lepiej ale tak naprawdę nie za duże są różnice pomiędzy poszczególnymi trybami. Moim zdaniem najbardziej komfortowe i uniwersalne jest zawieszenie M. Jest komfortowe !!! i nie ma wrażenia pływania. Tak na marginesie poszczególne wyposażenie M w nie"M wersjach" w X-ach nie ma nic wspólnego z prawdziwym M, jest tylko wzmocniona wersją standardu.

Dla zwolenników adaptacyjnego - spróbujcie przetestować X a potem zobaczcie jak to chodzi w 3 or 5. Daje do myślenia

 

czyli Twoim zdaniem zawieszenie z Mpakietu nie powoduje gąbczastej jazdy? Własnie takiej informacji szukam - jeździłem testówka 30i i jazda autostradowa była nie do zaakceptowania - samochód pływał, wymagane były częste korekty - np. Q5 to oaza spokoju - myślałem, ze moze to kwestia egzemplarza, ale problem jest powszechny https://www.motor-talk.de/forum/neuer-x3-schwimmt-mieses-fahrwerk-oder-reifenproblem-t6355990.html?page=4

i według forumowiczów problem występuje niezależnie od rodzaju zawieszenia - jeden z nich uzyskał popraw po zmianie zbieżności

dla mnie, jeżeli nie znajdę wiarygodnego rozwiązania, dyskwalifikuje to X3

a szkoda bo obecnie mozna w niezłej cenie go kupić a i reszta auta jest ok

Przy zawieszeniu adaptacyjnym nic podobnego nie wystepuje , prowadzi sie jak trzeba a jestem dosc wymagajacym kierowca i zwracajacym uwage na rozne szczegoly. Mam kilka zupelnie innych od siebie aut takze mam porownanie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Testowałem wszystkie 3 rodzaje zawieszenia w G01 i wg mnie standard jest gorszy od poprzednika w F25. Wrażenia z jazdy są jakby płynąć pontonem. Adaptacyjne jest lepiej ale tak naprawdę nie za duże są różnice pomiędzy poszczególnymi trybami. Moim zdaniem najbardziej komfortowe i uniwersalne jest zawieszenie M. Jest komfortowe !!! i nie ma wrażenia pływania. Tak na marginesie poszczególne wyposażenie M w nie"M wersjach" w X-ach nie ma nic wspólnego z prawdziwym M, jest tylko wzmocniona wersją standardu.

Dla zwolenników adaptacyjnego - spróbujcie przetestować X a potem zobaczcie jak to chodzi w 3 or 5. Daje do myślenia

 

A możesz napisać jakie wersje silnikowe i z jakim zawieszeniem testowałeś ?

Opublikowano
Wszystkie w 20d oraz adaptacyjne w 3.0i

 

No to slabo bo zamowilem zawieszenie „standard”, ... a sprzedawcy powtarzali jak mantra, ze wersja ze sportowym zawieszeniem (nie M40) jest zbyt „twarda”, a nigdzie nie moglem znalezc samochodu z pakietem sportowym.

Na niemieckim forum istotnie pisali, ze niektore samochody plywaly powyzej 180km/h, uzytkownicy zglaszali sie do autoryzowanych serwisow i po drobnych korektach w zbieznosci (zawezenie tolerancji zbieznosci) zgodnie z instrukcja serwisowa problem ustepowal ....

Opublikowano

Zupelnie inaczej pracuje sportowe zawieszenie w M40i od sportowego zawieszenia w 20d , 25d i 30i :duh: To po pierwsze

Po drugie w M40i najmniejsze kola to 20' a najczeciej 21'

Po trzecie zawieszenie adaptacyjne w pelni rowiazuje tego rodzaju problemy jak plywanie i zle prowadzenie , daje mozliwosc jeszcze bardziej komfortowej jazdy niz na zwyklym zawieszeniu a po przejsciu w tryb sport jest jak zawieszenie sportowe a w trybie sport plus jest jeszcze sztywniej i bardziej sportowo niz z zawieszeniem sportowym.

Jakby nie patrzec to najlepsza opcja.

Pozatym plywanie moze byc tez spowodowane kolami , np. na zimowych 17' lub 18' bedie sie duzo gorzej prowadzilo i plywalo niz na letnich 20' a nawet 19' Tu jest naprawde kolosalna roznica.

A tak ogolnie to X3 G01 jest wyjatkowo zwarta , ma sportowo sprezyste nastawy zawieszenia ( kazdego ) , ma nisko polozony srodek ciezkosci jak na suva , jesli juz narzekac to mozna by raczej na zbyt twarde nastawy zawieszenia zwlaszcza w polaczeniu z oponami RFT.

Wszystkie auta w jego klasie beda bardziej miekkie , plywajace i gorzej sie prowadzace , dadza za to odrobine wiecej komfortu.

Testowalem GLC , Q5 ( z pneumatyka i bez ) , Macana , NX-a.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Fino troszke sie zapedziles z tym macanem, ktory wedlug mnie oraz z tego co czytalem wielu recenzentow prowadzi sie wyraznie lepiej od x3 :) Zreszta nie dziwota bo jest jednak sporo nizszy od macana, ale za to tez i ciaszniejszy w srodku. Nie zapominaj tez o genialnej alfie stelvio.
Opublikowano
Nie miałem okazji przejechać się G01, ale też nie wydaje mi się, żeby BMW wykonało tak ,,gigantyczny postęp'' i dogoniło Macana w właściwościach jezdnych ... ?
Opublikowano

Panowie moze sie troche zle wyrazilem , Macan jest oczywiscie nie zaprzeczalnym wzorem prowadzenia w klasie , jednak zawieszenie jest bardziej nastawione na komfort jak adaptacyjne zawieszenie M w X3. Kierownica w kazdym nastawieniu tez kreci sie w Macanie z mniejszym oporem jak w X3.

BMW jest tez wyraznie nizej zawieszone od Macana co przeklada sie na nizej polozony srodek ciezkosci.

Jak czytam takie glupoty ze X3 plywa przy wiekszych predkosciach to mi rece opadaja.

Pamietajmy tez ze zupelnie inaczej prowadzi sie X3 z ciezkim silnikiem diesla niz z lekka benzyna.

Chodzilo mi o to ze mozna zarzucic G01 braki w komforcie , gorsze wybieranie nierownosci ale zawieszenie M i adaptacyjne M zwlaszcza w zestawieniu z wiekszymi kolami z RFT jest wrecz za sztywne ale w kazdym zakresie predkosci jest w pelni przewidywalne i nie ma zadnego plywania nawet przy predkosciach podchodzacych pod 200km/h.

Wiem co mowie , zjezdzilem wiele roznych aut , kiedys przez pare ladnych lat ganialem sie w KJS-ach , ciut w wyscigach .

Czy dogonil Macana ? W moim odczuciu pod wzgledem prowadzenia , wlasnosci sportowych te auta sa bardzo blisko ( mam na mysli auta z zawieszeniem sportowym M lub adaptacyjnym M ) i tu juz indywidualne preferencje maja znaczenie , natomiast pod wzgledem komfortu napewno X3 nie dorownuje Macanowi. Macan ktorym jezdzilem to bylo pre LCI 2018 jazda testowa w salonie wiec praktycznie nowka, 2,0 turbo 252km na kolach 19'. Wydawal mi sie ciasniejszy w srodku od G01 i ogolnie bylo czuc juz w nim wiek modelu .

Do Alfy nie wsiadalem - nie jestem fanem , przepraszam :) jednak slyszalem wiele dobrego w temacie prowadzenia Stelvio.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Zupelnie inaczej pracuje sportowe zawieszenie w M40i od sportowego zawieszenia w 20d , 25d i 30i :duh: To po pierwsze

Po drugie w M40i najmniejsze kola to 20' a najczeciej 21'

Po trzecie zawieszenie adaptacyjne w pelni rowiazuje tego rodzaju problemy jak plywanie i zle prowadzenie , daje mozliwosc jeszcze bardziej komfortowej jazdy niz na zwyklym zawieszeniu a po przejsciu w tryb sport jest jak zawieszenie sportowe a w trybie sport plus jest jeszcze sztywniej i bardziej sportowo niz z zawieszeniem sportowym.

Jakby nie patrzec to najlepsza opcja.

Pozatym plywanie moze byc tez spowodowane kolami , np. na zimowych 17' lub 18' bedie sie duzo gorzej prowadzilo i plywalo niz na letnich 20' a nawet 19' Tu jest naprawde kolosalna roznica.

A tak ogolnie to X3 G01 jest wyjatkowo zwarta , ma sportowo sprezyste nastawy zawieszenia ( kazdego ) , ma nisko polozony srodek ciezkosci jak na suva , jesli juz narzekac to mozna by raczej na zbyt twarde nastawy zawieszenia zwlaszcza w polaczeniu z oponami RFT.

Wszystkie auta w jego klasie beda bardziej miekkie , plywajace i gorzej sie prowadzace , dadza za to odrobine wiecej komfortu.

Testowalem GLC , Q5 ( z pneumatyka i bez ) , Macana , NX-a.

 

Fino,

Dzieki za informacje, uspokoiłeś mnie trochę mam 19" i RFT, więc nie powinno być tak najgorzej ....pierwszy SUV i pierwsze BMW :oops:

Opublikowano
W moim odczuciu X3 m40 to jakby Macan 2.0, seryjne X3 30d zdecydowanie lepiej od GLC. Q5 nie jeździłem to nie powiem. Macan GTS prowadzi się jak A45 :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
macan jest wyraznie ciasniejszy w srodku od x3, natomiast prowadzi sie lepiej. Dla mnie to jest taka osobowka mocno udajaca suva zeby sie to dobrze sprzedawalo i jednoczesnie w miare sportowo sie prowadzilo. macan 2.0 to totalne nieporozumienie, bo ani to dobrze nie jedzie, ani nie jest praktyczne jak suv. Zalezy kto czego szuka. ps. odnosnie a45 to genialny samochod do zabawy, ktory spokojnie objedzie kazdego, chocby najmocniejszego X.
Opublikowano
Oj tak, to auto nawet na Łodzi przy 30-32 stopniach pod względem hebla/oleju/napędu mega dawało radę. Najlepsze auto, jakie miałem, 70kkm w 3 lata tylko oleje filtry i raz komplet tarcz z klockami.
Opublikowano (edytowane)
Oprocz tego ze jezdzilem kilkoma X3 ( M40i , 30d i 25d ) i nie kawalek tylko po minimum kilka dni to mam takie auto pod domem od 3 miesiecy i srednio raz dziennie nim jezdze , srednio kilka razy w tygodniu z predkosciami przy ktorych rzekomo powinien "plywac" i jakos sie to nie dzieje. Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Fino akurat z ta stabilnoscia a raczej jej brakiem to kolega ma racje I problem Dotyczy nie tylko x3 ale praktycznie kazdej nowej bmw. wejdz na forum g30, obejrzyj test nowej serii 8 wieruszewskiego, w nowej seri 3 tez o tym wspominaja. Ja u siebie tez ten problem zaobserwowalem w g30. Problem pojawia sie przy wyzszych predkosciach tak od 170 moze 180 w zwyz gdy wieje dosyc silny boczny wiatr. Sa dni kiedy moge jechac ponad 200 prowadzac jedna reka, a sa takie ze samochodem tak miota ze musze zwalniac do 140, 150 bo ciezko jest and nim zapanowac. Dzieje sie to glownie na autostradach na otwartych przestrzeniach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.