Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pierwsze wrażenia z jazdy 330e z artykułu ze strony bimmertodey.de


"Kiedy nowe BMW 330e G20 zadebiutuje w lipcu 2019 r., zupełnie nowa koncepcja w świecie BMW również będzie świętować wprowadzenie na rynek: hybrydowa wersja z serii 3 będzie pierwszym samochodem z XtraBoost. Podczas naszej pierwszej jazdy w zelektryfikowanej limuzynie niedawno dowiedzieliśmy się, co dokładnie kryje się za nową funkcją.


To, do czego przeznaczony jest XtraBoost, wyjaśnia znaczenie aktywacji oprócz znaczącej nazwy: jeśli inne samochody BMW serii 3 G20 zostaną przełączone w tryb Sport Plus powyżej trybu Sport, 330e przełączy się na tryb XtraBoost. Innymi słowy, dodatkowe wzmocnienie pojawia się, gdy normalny tryb sportowy nie jest wystarczająco ostry. Oznacza to również: w pierwszych kilku metrach XtraBoost nie odgrywa najmniejszej roli.

Podobnie jak w przypadku wszystkich obecnych hybrydowych wersji z wystarczająco naładowanym akumulatorem, uruchomienie silnika na pokładzie BMW 330e 2019 jest wyjątkowo ciche. Zwykły hałas rozruchowego silnika spalinowego pozostaje, a zelektryfikowana seria 3 jest całkowicie gotowa do użycia. Napęd przejmuje, w przypadku ośmiobiegowego automatu silnik elektryczny o mocy do 113 KM, co jest nie tylko wystarczające dla ruchu miejskiego: w czystym trybie jazdy do 140 km / h prędkość maksymalna jest we wszystkich krajach z wyjątkiem Niemiec nawet na autostradach jest więcej niż wystarczająca.


Jeśli nowe BMW 330e zostanie przełączone w zwykły tryb hybrydowy, silnik wchodzi w grę najpóźniej z prędkością 110 km / h. Jest tak dyskretny i wypolerowany jak jego poprzednik, z włączonym radiem, początek pracy benzyny jest ledwie słyszalny lub wyczuwalny. Bardzo dobrze wyczuwalne są dodatkowe rezerwy mocy z odpowiednią pozycją pedału przyspieszenia, ponieważ czterocylindrowy silnik benzynowy przyczynia się w większym stopniu do wydajności układu 252 KM. Podobnie jak w przypadku innych hybryd typu plug-in, również tutaj, nowy 330e czuje się subiektywnie jeszcze silniejsze niż wydajność systemu, ponieważ natychmiast zastosowany moment obrotowy silnika elektrycznego zapewnia praktycznie natychmiastową reakcję na polecenia akceleratora, a tym samym przypomina nam znacznie silniejsze napędy.


Jest to szczególnie przyjemne w nowym trybie jazdy XtraBoost, który został zaprojektowany specjalnie dla sportowców. W tym przypadku BMW 330e 2019 ma specjalny kopniak: w najbardziej sportowym trybie pracy nie tylko kolory cyfrowego wyświetlacza instrumentu zmieniają się na czerwony, ale także zmienia się elektryczna część napędu. Ponad 30 kW czeka teraz na zakończenie następnego manewru wyprzedzania jeszcze szybciej lub napędzanie sedana z jeszcze większym naciskiem na następnej prostej.

Jednak dla subiektywnego wrażenia wydajności w trybie ExtraBoost bardzo ważny jest motyw ze „starego świata”: w zależności od trybu jazdy zmienia się również aktywna projekcja dźwięku we wnętrzu 330e. I podczas gdy silnik benzynowy jest ledwo słyszalny w trybach przeciętnej wydajności, teraz pcha do przodu z całą mocą.


Ale dynamiczna jazda nowym BMW 330e jest nie tylko przyjemnością dzięki zaskakująco mocnemu silnikowi benzynowemu, ale oczywiste są także zalety mocniejszego silnika elektrycznego. Zwłaszcza w przypadku pokonywania ciasnych zakrętów lub podczas spontanicznych manewrów wyprzedzania dodatkowy silnik elektryczny znacznie poprawia napęd. Fakt, że seria 3 G20 wykorzystuje czwartą generację wysokonapięciowych ogniw magazynujących, sprawia, że ​​dodatkowe wspomaganie elektryczne jest stałym towarzyszem nawet podczas dłuższych podróży z wysokimi prędkościami.


W normalnych warunkach, dzięki bardziej konserwatywnemu stylowi jazdy, nowa bateria ma również niezaprzeczalną zalete: około 50% większy zasięg elektryczny w porównaniu z poprzednikiem znacznie rozszerza zakres zastosowań i znacznie wydłuża trasy bez emisji. A jeśli około 60 kilometrów to za mało, benzyna jest zawsze gotowa i sprawia, że ​​330e jest nieograniczone. Oczywiście hybryda typu plug-in korzysta również ze zwiększonego komfortu akustycznego wszystkich G20, co wyraźnie przyćmiewa ich poprzedników pod tym względem.


System informacyjno-rozrywkowy obecnej generacji ID7 napędu iDrive jest również najnowocześniejszy. Proaktywna nawigacja w trybie hybrydowym nieustannie dostosowuje strategię działania do planowanej trasy, zapobiegając między innymi uruchomieniu pełnej baterii na trasie zjazdowej lub wjechaniu do miasta z rozładowaną baterią. W trybie Hybrid EcoPro stosowana jest również nowa „adaptacyjna rekuperacja”, w której pojazd decyduje w odpowiednich sytuacjach, czy żeglowanie lub hamowanie z rekuperacją jest bardziej odpowiednie.


Ponadto Intelligent Personal Assistant został nauczony pewnych specyficznych dla hybrydy pytań, dzięki czemu może wskazać drogę do najbliższego punktu bezpłatnego ładowania na pokładzie 330e lub odpowiedzieć na pytanie o pozostały zasięg elektryczny. Dzięki BMW ConnectedDrive możesz również uzyskać informacje, dzięki którym czas oczekiwania w pobliżu wybranej stacji ładującej można spędzić tak swobodnie, jak to tylko możliwe lub jak najbardziej rozrywkowo.


Podsumowując, można wyraźnie poczuć, że twórcy BMW 330e G20 obracali wszystkie odpowiednie śruby, aby uczynić dobry produkt jeszcze lepszym. Dzięki niemu hybryda plug-in jest nie tylko silniejsza i bardziej aktywna, ale także czystsza, trwalsza, długodystansowa i inteligentna. W ten sposób 330e stał się jeszcze bardziej wszechstronnym sedanem, który w wyjątkowy sposób łączy przyjemność z jazdy i wydajność."

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety wygląda na to, że tanio nie będzie. W niemieckim cenniku wersja 330e jest droższa od 330d.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Pisałem o cenach w Niemczech a tam raczej nie ma akcyzy dla aut o pojemności powyżej 2.0

330e 51550 Euro a 330d 49450 Euro. A różnica w stosunku do 330i to 6800 Euro.

Prawdopodobnie w Polsce, ze względu na brak akcyzy 330e będzie tańszy od 330d ale i tak dość drogi.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli baterie będą w bagażniku podobnie jak w 530e to słabe te rozwiązanie. Pół bagażnika zabrane. Jakby nie można było zrobić baterii w podłodze obniżając przy tym środek ciężkości. Kiedyś ludzie wkładali worki cementu w zimę do BMW żeby obciążyć tył a teraz BMW nas wyręcza i wkłada baterie. :D :D :D
  • Członkowie klubu
Opublikowano
U nas myślę, że 330e będzie tańsze ok 25 - 30 tys od 330d

Wystarczy popatrzeć jak plasują się ceny 530e na tle innych 5 i wszystko wiadomo, bo niby dlaczego w 3 miałyby być inne różnice.

530e- od 240k

520d- od 223k

530d- od 290k

530i- od 233k

Także duży diesel cenowo w ogóle nie ma podejścia.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Jeśli baterie będą w bagażniku podobnie jak w 530e to słabe te rozwiązanie. Pół bagażnika zabrane. Jakby nie można było zrobić baterii w podłodze obniżając przy tym środek ciężkości. Kiedyś ludzie wkładali worki cementu w zimę do BMW żeby obciążyć tył a teraz BMW nas wyręcza i wkłada baterie. :D :D :D

 

Właśnie o to chodzi, że bagażnik nie jest zajęty przez baterie, tylko przez bak, który swoją drogą nie grzeszy pojemnością (40l). Baterie są nisko w podłodze, przez co auto jest dobrze wyważone.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czekam na g21 330e, wydaje się to być rozsądna propozycja.... Spalanie za grosze i tryb overboost... Jak porównuję 340i i w mieście pewnie 16, moja pali w mieście 15 to jednak rozsądek przemawia za pół hybryda. Tym bardziej że zmienić ic wydech soft i 400ps/620nm starczy :mrgreen:
male-bmw-2.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie.


Warto obejrzeć celem wyrobienia sobie zdania przed ewentualnym zakupem.




Pozdrawiam.

 


Dzięki za wstawkę, po obejrzeniu filmiku przynajmniej wiem, że ta hybryda nie dla mnie. Przymierzam się do zakupu X4 co prawda ( tam nie ma hybrydy do wyboru, przynajmniej na razie), ale w X3 jest ta sama hybryda do wyboru. Jednak jak będę wybierał silnik do X4 to na pewno nie hybryda (jakby się pojawiła).


PS. Jakby ktoś kupował auto i szukał namiaru na dobrego, ogarniętego handlowca to polecam BMW Inchcape Poznań - szczególnie Panią Natalię - bezpośredni kontakt pisać do mnie na priv.

Tydzień temu zamawiałem X5 30d do produkcji 2020 r. i dostałem ofertę z całkowitym kosztem leasingu porównywalną z ofertą od brokera, a po dorzuceniu gratisków od Pani Natalii oferta była lepsza niż brokera.

Jakby co można się na mnie powołać to negocjacje na pewno będą łatwiejsze od początku.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czekam na g21 330e, wydaje się to być rozsądna propozycja.... Spalanie za grosze i tryb overboost... Jak porównuję 340i i w mieście pewnie 16, moja pali w mieście 15 to jednak rozsądek przemawia za pół hybryda. Tym bardziej że zmienić ic wydech soft i 400ps/620nm starczy :mrgreen:

 


wehyr a kiedy masz planowany odbiór ? Sam planuje własnie zamówić 330e ale jak widziałem ten śmiesznie mały bagażnik to sie troche podłamałem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



wehyr a kiedy masz planowany odbiór ? Sam planuje własnie zamówić 330e ale jak widziałem ten śmiesznie mały bagażnik to sie troche podłamałem...

 

Ja jeszcze nie zamówiłem, myślałem o kombi g21 a jeszcze nie ma...

Ale chyba i tak po obejrzeniu filmiku hybryda nie dla mnie... Zostanę zapewne 330i rwd plus sport dyfer lub m340i, będzie dylemat.

I chyba jednak sedan....

male-bmw-2.png
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak widać z tego filmiku, hybryda nadaje się tylko i wyłącznie do miasta. Nawet w trybie mieszanym już ewidentnie traci swoje zalety.
Opublikowano
W sedanie na tylnej kanapie jest bardzo wygodnie i duzo miejsca (jak na serie 3 ofc). Bagaznik sedana jest dosc duzy zeby spakowac 4 osobowa rodzine w walizki. Oczywiscie pralki nie wsadzisz, ale nie spodziewalem sie, ze moja 330i zostanie autem rodzinnym, bo zona ma 218d. 330i eco-drivingiem ma takie spalanie jak srednie w 218d wiec... bagaznik w 330i wiekszy, tez jest wiecej miejsca z tylu. Przesiadlem sie z e91.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

BMW 330e jak M3 :D :cool2:


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wydaje mi się że podkręcanie 330e to trochę mijanie się z celem zakupu „oszczedniejszego” wariantu niż dajmy na to 330i.


Ktoś kto kupuje hybrydę raczej myśli o niższym spalaniu niż o nie wiadomo jakiej mocy, skoro i tak mamy pod butem 290KM w booscie.


Ja do tej pory smigalem małym GTI który po prostu daje dużo frajdy ale na co dzień za dużo żłopie! Dlatego tez by nie tracić specjalnie z frajdy wybrałem hybrydę. Na razie uważam że to była genialna decyzja. I oby tak było do końca tej nowej przygody.

Opublikowano

Pojezdzilem 4 dni 330e, zrobilem autem trase Warszawa - Trójmiasto i generalnie fajny koncept ale myśle że potrzebują kolejnej generacji by go dopracować.


Na plus:

- natychmiastowa odpowiedź na gaz na elektryku

- sensowny zasięg na baterii, nie robiłem dokładnych pomiarów ale realnie ponad 40km

- super płynne przełączanie między napędami przy jeździe pod niskimi obciążeniami

- spalanie w 330i miałem 10,2l, tutaj mi wyszło 8,4l


Na minus:

- zasięg to jakiś żart, 40 litrowy zbiornik paliwa przy ostrzejszej jeździe na wiele nie pozwala. Kretyństwo, ale podejrzewam ze chodzi o wagę

- po naglym wciśnięciu pełnego gazu zwłoka w dołączaniu silnika benzynowego jest niestety odczuwalna, w Priusie to przejścia w BMW nie bardzo

- silnik benzynowy brzmi słabo, daleko od soundu 30i i nie wiem czy to kwestia wydechów czy samej jednostki napędowej

- w zakrętach brakuje lekkości benzynowej wersji, grubo ponad 200kg nadwagi jest nie do zatuszowania. Uklad kierowniczy daje gorszy feedback niż w benzynowej wersji

- fatalna progresja pedału hamulca, który jak gdyby puchnie pod koniec wciskania

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja właśnie się waham czy czekać na G21 w hybrydzie czy nie... 80% to jazda pomieście, ale lubię przycisnąć i jak czytam o tym dołączaniu napędu to się zastanawiam czy przy dynamicznej jeździe jest sens czy trzeba się obchodzić jak z jajkiem z tym autem.


Przy jakich obrotach/obciążeniu załącza się benzynowy silnik?


Czy w trybie czysto elektrycznym da się jechać w miarę normalnie (dynamicznie)?

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano

Wszystko fajnie tylko co z xDrive albo chociaż szperą?


W konfiguratorze do g20 nie widziałem nawet szpery :/

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.