Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w BMW 2.0D E83. Wymieniłem dodatkową pompę ogrzewania z elektrozaworem. Zalałem nowym płynem i mam problem z odpowietrzeniem. Jak auto stoi to nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i leci gorące powietrze. Jak jadę to wskazówka spada do połowy ale grzeje nie do końca. Przed wymianą jak się nagrzał to trzymał temperatura a teraz nie. Proszę o pomoc jak się odpowietrza . Czytałem na forach ale u mnie nie ma odpowietrznika. Bardzo proszę o pomoc .
Opublikowano
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w BMW 2.0D E83. Wymieniłem dodatkową pompę ogrzewania z elektrozaworem. Zalałem nowym płynem i mam problem z odpowietrzeniem. Jak auto stoi to nagrzeje się do odpowiedniej temperatury i leci gorące powietrze. Jak jadę to wskazówka spada do połowy ale grzeje nie do końca. Przed wymianą jak się nagrzał to trzymał temperatura a teraz nie. Proszę o pomoc jak się odpowietrza . Czytałem na forach ale u mnie nie ma odpowietrznika. Bardzo proszę o pomoc .

 

Do odpowietrzania układu masz korki do odkręcania - jeden na termostacie na chłodnicy spalin, drugi na przewodzie w okolicy grodzi czołowej, niedaleko pompy dogrzewania. Podczas odpowietrzania układu z każdego z tych korków musi polecieć płyn, dopiero wtedy je zakręcasz.


https://tis.bmwcats.com/doc1115085/



Podczas nalewania chłodziwa konieczne jest przestrzeganie następującej kolejności czynności:


1. Otwórz pokrywę zbiornika wyrównawczego (RB).


2. Odkręć śrubę do usuwania powietrza (znajdującą się przed osłoną akustyczną ).


3. Włącz zapłon.


4. Ustaw regulator ogrzewania na temperaturę maksymalną, a wentylator na prędkość minimalną (zawory grzewcze otwierają się całkowicie i działa dodatkowa pompa).


5. Powoli wlać płyn chłodzący.


6. Wkręć śruby, aby usunąć powietrze po tym, jak ciecz będzie bez pęcherzyków lub po napełnieniu do maksymalnego poziomu.


7. Dodaj płyn w RB do znaku MAX dla stanu zimnego.


8. Uruchom silnik i pozostaw go na 5 minut na biegu jałowym (w razie potrzeby dodaj chłodziwo do kreski maksymalnej).


9. Zamknij pokrywę RB. Po kilku dotknięciach pedału przyspieszenia zwiększ prędkość do 2500 obr / min


10. Otwórz pokrywę zbiornika. Pozostaw silnik na biegu jałowym przez kolejne 5 minut (płyn chłodzący bez pęcherzyków powietrza powinien wypłynąć z rurociągu sterującego)


11. Dodaj chłodziwo do kreski maksymalnej, gdy jest zimne


12. Dodaj dodatkowe 250 ml do RB.


13. Zamknij pokrywę zbiornika wyrównawczego (RB).

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Odpowietrzyłem cały układ. Jednak uszkodzony jest jeden z dwóch termostatów. Nagrzewa sie na postoju tak jak powinno. Wskazówka w pion. Jednak w trakcie nie trzyma i spada do połowy. Gdyby był zapowietrzony to leciało by zimne powietrze a leci ciepłe. Widocznie rozczelnił sie termostat. A tak ogolnie to brat jechał bez płynu około 30 km i stąd takie problemy. Tak myślę
Opublikowano
Odpowietrzyłem cały układ. Jednak uszkodzony jest jeden z dwóch termostatów. Nagrzewa sie na postoju tak jak powinno. Wskazówka w pion. Jednak w trakcie nie trzyma i spada do połowy. Gdyby był zapowietrzony to leciało by zimne powietrze a leci ciepłe. Widocznie rozczelnił sie termostat. A tak ogolnie to brat jechał bez płynu około 30 km i stąd takie problemy. Tak myślę

 

Wejdź w tryb serwisowy licznika i sprawdź temperaturę cieczy chłodzącej podczas jazdy. Jeśli nie ma ok. 90 stopni to wymień oba termostaty. I módl się, żeby jazda bez płynu skończyła się tylko na wymianie termostatów.


A swoją drogą co się stało, że płyn wyciekł? Może to nie termostaty szwankują?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
A to co moze byc jeszcze cos uszkodzone procz termostatu?

 

Mam nadzieję, że na tych 30 km na sucho nie zajechałeś np. pompy wody.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Na chwile obecna nie wymieniałem termostatu. Mam takie pytanie. Jak powinno grzać ogrzewanie. Przed wymianą zaworu wraz z dodatkową pompą ciepła samochód nagrzewał się dobrze i wskazówka cały czas była w pionie. Po wymianie pompy dodatkowej jest tak. Szybciej leci ciepłe powietrze . Jak samochód stoi to wskazówka od ogrzewania jest w pionie. W trakcie jazdy gdy ustawie temperaturę na około 22 stopnie to wskazówka dalej jest w pionie. Jak zwiększam temperaturę do 32 stopni to wskazówka spada w dół tzn. z pionu przechodzi poniżej między trzecią a czwartą kreską. Dodam że cały czas grzeje. Teraz pytanie . Jak powinien grzać samochód. Przed wymiana pompy wskazówka cały czas była w pionie bez względu na temperaturę niższa czy wyższa. Teraz w trakcie regulacji temperatury grzania wskazówka z pionu schodzi niżej, ale grzeje. Czy tak powinno być fabrycznie. Czy cały czas wskazówka powinna być w pionie bez względu na ustawioną temperaturę. ???????????
Opublikowano
Na chwile obecna nie wymieniałem termostatu. Mam takie pytanie. Jak powinno grzać ogrzewanie. Przed wymianą zaworu wraz z dodatkową pompą ciepła samochód nagrzewał się dobrze i wskazówka cały czas była w pionie. Po wymianie pompy dodatkowej jest tak. Szybciej leci ciepłe powietrze . Jak samochód stoi to wskazówka od ogrzewania jest w pionie. W trakcie jazdy gdy ustawie temperaturę na około 22 stopnie to wskazówka dalej jest w pionie. Jak zwiększam temperaturę do 32 stopni to wskazówka spada w dół tzn. z pionu przechodzi poniżej między trzecią a czwartą kreską. Dodam że cały czas grzeje. Teraz pytanie . Jak powinien grzać samochód. Przed wymiana pompy wskazówka cały czas była w pionie bez względu na temperaturę niższa czy wyższa. Teraz w trakcie regulacji temperatury grzania wskazówka z pionu schodzi niżej, ale grzeje. Czy tak powinno być fabrycznie. Czy cały czas wskazówka powinna być w pionie bez względu na ustawioną temperaturę. ???????????

 

Ogrzewanie - jak sama nazwa wskazuje = ma grzać. Temperatura w samochodzie nie ma zbyt wiele wspólnego z temperaturą silnika. Poczytaj, co napisałem Ci wcześniej:


Wejdź w tryb serwisowy licznika i sprawdź temperaturę cieczy chłodzącej podczas jazdy. Jeśli nie ma ok. 90 stopni to wymień oba termostaty. I módl się, żeby jazda bez płynu skończyła się tylko na wymianie termostatów.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bmw naprawiłem. Uszkodzona była obudowa głównego termostatu. Po wyjęciu obudowy termostatu okazało się że zaczepy obudowy nie trzymały sprężyny termostatu. Koszt 165 zł. Teraz grzeje ze można jeździć na nago :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.