Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktos kolegow ma zamontowany ?

Jakies opinie ? Wykresy ? Osiagi ?


Zastanawiam sie nad dedykowanym programem ale z drugiej strony gwarancja..

Niestety co oferta to slysze cos innego. Jedni mowia mozemy zrobic tak ze serwis nie zobaczy jak usuniemy program przed wizyta, drudzy mowia ze tak sie nie da i nie daja gwarancji.


Jak to jest w koncu ?

Racechipa odpinamy i po krzyku a program ?

Opublikowano

Ja miałem power box JB4.

Przed przeglądem w ASO odpinam box, 5 minut roboty, turlam się do ASO (powaga, bez box wydawało mi się, że auto stoi w miejscu), robią przegląd, oleje, itp. Nikt nic nie marudzi.


Ale... Nie jestem ekspertem lecz z wielu źródeł miałem informacje, że logi z pracy silnika i tak odkładają się i zawsze mogą sprawdzić jakie były np. parametry doładowania. Box zmienia m.in. ciśnienie doładowania turbosprężarki więc nietypowe wartości będą zapisane.


Po pewnym czasie zdecydowałem się na chip tuning + downpipe. Tutaj już chyba nie ma wątpliwości, że w razie uszkodzenia silnika to ciężko będzie walczyć o gwarancję. Jednak jestem nastawiony pozytywnie :D Dla mnie osobiście osiągi auta rekompensują ryzyko.

Chciałem kupić 540i, zostałem przekonany do zakupu 530i, nie miałem okazji przejechać się 540i przed zakupem. Czasu nie cofnę, nie narzekam. Leasing minie i kolejny silnik wybiorę już większy. Wg pomiarów teraz moja 530i jeździ tak jak 540i w serii.


Wykres JB4:

BMW-530-I-2-0-T-252.jpg


Wykres chip tuning + downpipe:

KAoHjYQ.jpg

Opublikowano

Miałem Racechip GTS i nie polecam - sypał błędami silnika, a skrzynie pracowała bardzo dziwnie i często się gubiła.


Również zrobiłem remap na 300+ koni i to dużo fajniejsze rozwiązanie. Z brakiem gwarancji też da się żyć. :)

Opublikowano (edytowane)
Skąd taka różnica w mocy seryjnej ?? między obydwoma hamowniami ??

 

Dobre pytanie.

Ten pierwszy pomiar był widocznie zaniżony. Czyli wg mnie trzeba dodać do wszystkich wartości różnicę między faktyczną serią a serią zmierzoną.


Druga hamownia pokazuje już dokładną serię taką jak w kwitach.

Edytowane przez damianbl
Opublikowano
326KM zrobiłeś z 530i?

 

Tak jest. Pomiary racelogic dają 5.2 - 5.3 s do 100 km/h.

Czyli w sumie do 540 jeszcze daleko;) charakterystyka tez z gola odmienna, ale juz na pewno fajnie wciska.

Opublikowano
Wg pomiarów teraz moja 530i jeździ tak jak 540i w serii.

 

Pomiary racelogic dają 5.2 - 5.3 s do 100 km/h.

 

:nienie:

Opublikowano
Ja jeżdźę obecnie moim 530ix g30 na racechip gtsblack i różnica z serią jest bardzo odczówalna. Pytanie do damianbl: czy warto Twoim zdaniem inwestować w downpipe? Nie boisz się że nadmiernie wysiliłeś silnik i że istotnie skrócisz jego żywotność. Ja na pewno zrobię program w TC Performance, głównie przez to że dziwna praca skrzyni zmusza mnie do jazdy cały czas na sporcie, a mimo to na mode 5 (na 7) czuje szarpnięcie przy gwałtownym przyspieszaniu. Zastanawiam się czy robić też downpipe...
Opublikowano

@chory doctor, ja też czułem wyraźne szarpnięcia na JB4. Na programie jest tak normalnie, płynnie. Zresztą chyba widać to na wykresach z hamowni.

Co do downpipe, to nie chodziło mi tylko o moc, ale bardziej o poprawę dźwięku.

Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że downpipe raczej nie obciąża dodatkowo silnika, raczej działa odwrotnie bo uwalnia i poprawia odprowadzanie spalin. Popraw mnie jeśli się mylę.


Nie boje się o silnik, słyszałem już o dużych przebiegach bez oszczędzania go i poza wymianą oleju (oczywiście 2x częściej niż komputer zaleca) nic się nie dzieje.

Wiadomo, zawsze jest ryzyko, ale osobiście to jak auto teraz jeździ rekompensuje mi ewentualne ryzyko :D

Opublikowano
Damianbl, a czy spaliny nie "robią obciachu"? W końcu katalizator ma duży wpływ na zapach. O osad na chromowanych końcówkach wydechu nie pytam, bo ja juz teraz po praktycznie każdej jeździe muszę je przetrzeć. Czy tłumiki zmieniłeś?
Opublikowano
@damianbl, czy jesteś zadowolony ze zmiany brzmienia obecnie? Jest szansa żebyś go nagrał i wrzucił na forum? Co do zmniejszenia obciążenia silnika masz rację. Podobno turbina się mniej nagrzewa. Zastanawiam się czy po takiej zmianie nie będzie problemu z przejściem pozytywnym przeglądu jak zaczną kontrolować emisję spalin, bo planuję pojeździć tym autem co najmniej 4 lata jeszcze
Opublikowano

Planuję nagrać. Zrobię to i wrzucę tutaj. Jest bardzo duża różnica.


Co do przeglądu to zależy czy weźmiesz downpipe z kat czy bez.

Jak z kat to chyba nie ma różnicy co do spalin.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podobno jakueś pakiety wlazły do aso dla wersji benzynowych podnoszące moc.Wiadomo coś więcej?
Pozdrawiam aris
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W ofercie pojawilo sie x2 m35i z 306KM oraz 4.9 do setki. Fajnie by bylo 530i zchipowac do takich wartosci w salonie bez utraty gwarancji.
Opublikowano

Mało prawdopodobne, taki ruch znacząco kanibalizowałby sprzedaż 540i. X-dwójki ten problem nie dotyczy, bo ten model nie jest oferowany z mocniejszymi, 3-litrowymi silnikami. Spodziewam się, że G30 dostanie ten podbity silnik b48 ("35i"), ale dopiero przy okazji LCI - wtedy też pewnie pojawi się podbity b58 ("45i"), by utrzymać odpowiednią seperacje modeli.


Sam finalnie zrobiłem chipa w 530i, wyszło ponad 300km i 470nm - nie ma się czego bać. :)

Opublikowano
Patrzac na serie 7 to tutaj male szanse widze przy twj polityve bmw m340 ma 384 km, 740i ma 340 x5 ma 340 a co najwaznieksze e745 ma ich 390 i kest drozsze od bemzyny wiec watpie aby ta czesc rynku sobie zamknieli. Mysle ze poxostanie tp oddzielenie na 540 i 545e
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

panowie ostatnia sprawa, czy ktos ma wiedze z jaki ryzykiem moze wiazac chip / program w przypadku gfy auto ma OPF (wltp)


czesc ze specjalistow oferuje mozliwosc wlaczenia “strzalow” ktore pewnie chcialbym miec a jednak kilka razy uslyszalem ze to ryzykowne w przypadku aut ktore maja juz filtr, podobnie jak montaz downpipe

czy ktos cos moze napisac na ten temat ? bo po urlopie chcialbym tego moda wreszcie zrobic =)

Opublikowano

O jakim mówisz ryzyku?

Mechanicznie zero, jak chcesz dokładać DP, to załóż porządny z kwasówy układ i wyłącz programowo GPF.

Gwarancyjnie - 100%. Tracisz na sprzęta gwarancję.

2018- BMW 5 G30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.