Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Pany mam takie pytanie otóż chciałem zaryzykować i wymienić serwo+pompę na używkę.Mam za 60zł do kupienia z czujnikami dsc itp :roll:


W zasadzie nie wiem czy moja pompa jest uszkodzona czy nie :roll: po prostu gdy uruchomi się samochód jest duży luz od góry do efektu hamowania taki pusty skok nie wiem czy serwo za to jest odpowiedzialne czy pompa.Jako,że nie mam auta bez wysprzęglika bo występują zbiorniczki,które mają wyjście do sprzęgła zaślepione plastikową zaślepką :roll: nie chciałbym całego płynu zlewać czy można zrobić to w ten sposób,że


odciągam cały płyn ze zbiorniczka(zostaje resztka w pompie hamulcowej + w przewodach do pompy dsc) wyjmuje moje i zakładam drugie z allegro+uzupełniam płyn tylko w zbiorniczku.Czy takie coś przejdzie? czy jak odepnę przewód wychodzący od zbiorniczka do wysprzęglika to nie będzie mi się z niego ciągle lało?


czy po takiej wymianie da radę samemu sobie to odpowietrzyć? sam nie wiem korci mnie wymiana tego,ale wizja rozpinania tego i odpowietrzania zniechęca :(

Opublikowano

Pany zamówiłem sobie używkę pompę i serwo koszt 60zł :roll: czy odpowie mi ktoś na tamto pytanie?


czy da radę podmienić serwo i pompę bez spuszczania całego płynu? chodzi mi tylko o wyssanie wszystkiego ze zbiorniczka po czym odkręcenie przewodu od pompy są dwa i dwa idą bodajże do agregatu dsc.Jeżeli płynu nie będzie w zbiorniczku już to teoretycznie po odkręceniu powinna znikoma ilość wypłynąć a rewszta zostać w przewodach ?



wymieniam bo mnie prześladuje ten hamulec :x niby hamuje niby z piskami,abs działa ale taki flakowaty.Od góry do pewnego zakresu pusty dopiero od środka wyczuwalne hamowanie.Np cofam autem na podwórku jadę jadę i chce zahamować i czuć,że noga zejdzie niżej,puszcze hamulec cofam znów i innym razem wezmie wyżej.A hamulce odpowietrzane i w serwisie i komputerowo i ręcznie


I czy po takim zabiegu jestem w stanie wyjechać z podwórka? bo pewnie i wysprzęglik się zapowietrzy a ja nie mam dostepu do niego w warunkach domowych.Żeby nie było tak,ze podmienię pompę a wysprzęglik zapowietrzy się i nawet na kanał nie dam rady jechać..

Opublikowano

Odpowietrzenie to pestka jeżeli nie masz zapieczonych odpowietrzników przy zaciskach. Jeżeli jest pusty skok pedału hamulca to prawdopodobnie masz zapowietrzony układ, może od tego zacznij bo z wymianą serwa napewno ci się troche zejdzie :)


Edit teraz przeczytalem ze już układ odpowietrzony był. W takim razie wymieniaj, co do płynu ja bym go wpierw spuścił z całego układu i pozniej rozpinał serwo i pompe, gwarantuje Ci że się usyfisz i samo odciągnięcie płynu ze zbiorniczka nic ci nie da gdyż za zbiornikiem będziesz go mieć i w pompie również a układ tak czy siak będzie trzeba odpowietrzać na nowo

Opublikowano

rozumiem a jak najlepiej ten płyn spuścić? jeden odpowietrznik odkręcić z zacisku czy jak? :roll:


i czy dam radę to zrobić samemu? bo nie uśmiecha mi się jechać i płacić 150 za odpowietrzanie z wymianą płynu :roll:


Teoretycznie chciałem to zrobić tak,po spięciu wszystkiego zalewam płyn naciskam hamulec np 3 razy zapieram kijek o fotel i odkręcam po kolei przewody na pompie i agregacie aż się przeleje.Po 2 ,3 razy każdy przewód :roll: później komp i w iście jest procedura po wymianie pompy ABS/DSC z tym,że tutaj pasuje urządzenie mieć co daje ponad 1bar ciśnienie a ja nie mam więc szczerze to tak na pusto kliknę to przy otwartych odpowietrznikach a na końcu już odpowietrzanie tradycyjne na zapłonie :roll: może coś wyjdzie z tego :roll:

Opublikowano
Musisz miec osobe która pompuje i trzyma a ty popuszczasz odpowietrznik i zakrecasz. Więc tak spuszczasz płyn z każdego zacisku pokolei, jak bedzie pusty układ wymieniasz to serwo i pompe, potem zalewasz układ i odpowietrzasz każdy osobno z drugą osobą. Tyle, żadnej fiozofii. Kompem nie trzeba nic robić to nie VAG gdzie trzeba mieć vag-coma. Ja przy wymianie wszystkich przewodów hamulcowych zalałem układ, odpowietrzyłem z moją dziewczyną każąc jej wciskać hamulec i wsio smiga do dziś :)
Opublikowano

Serwo udało mi się założyć+pompę drugą cały dzień walki :roll: wydrzeć to to istna męka :roll: Generalnie rozpiąłem wszystko.Dwa przednie zaciski na starej pompie i naciskałem na hamulec aż wypcha cały płyn z przewodów elastycznych przednich.Kolejno odessałem płyn ze zbiorniczka.Zdemontowałem pompę+serwo+pompę DSC :roll: Drugie serwo założone+pompa+pompa dsc przykręcona.Zalałem płynu do zbiorniczka na max.


Pytanie jak się zabrać teraz za odpowietrzanie pomoże ktoś? bo sprawa ma się tak kanału nie mam a musiałem odpiąć od zbiorniczka przewód który doprowadza płyn do wysprzęglika więc pewnie i sprzęgło zapowietrzone będzie :roll: a znów nie mam jak wejść pod auto by je odpowietrzyć..jedynie podłożyć po 3 płyty chodnikowe pod koła i na wózku wjechać do wysprzęglika :roll:


ale pytanie pierw o odpowietrzenie tego wszystkiego czy pierw zacząć tak,że kluczyk na zapłon i pompuję np kilka razy pedał ,zapieram kijek o fotel luzuje odpowietrznik tylny prawy i tak po kolei aż będzie czysty płyn i pedał stwardnieje bo aktualnie to można sobie nim machać od góry do dołu

Po tym myślałem zrobić tak by nacisnąć np 3 razy pedał hamulca,zaprzeć kijek o siedzenie i luzuje przewody na pompie i na agregacie dsc.Kluczyk na zapłon i np 3 razy pompuje trzymam luzuje jeden przewód po czym jak płyn się przeleje zakręcam,puszczam hamulec i tak kolejny tak by wszystkie jakie są dwa na pompie a reszta na agregacie dsc.Po tej operacji znów iść do prawego tyłu,kluczyk na zapłon odkręcić odpowietrznik i uruchomić w inpa pompę z tym,że jak inpa mówi by nacisnąć hamuelc w 80% to na odkręconym odpowietrzniku wcisnę go ale potem musze puścić czyli zacisk się zapowietrzy i będę musiał ponownie robić ale sam zacisk już


Męki trochę mnie czeka z tym,że planuje za 2 tyg kupić urządzenie SEA VS820 koszt około 300zł i z tym to robota jest bajka :wink: ustawić 15psi czyli 1 bar w iście jest procedura odpowietrzania po wymianie pompy ABS/DSC,ista każe odkręcić tylny prawy odpowietrznik(urządzenie już podpięte np mam)

i odkręcam odpowietrznik płyn leci i w tym samym czasie klikam w ista pompa się załącza a ciśnienie wytworzone przez urządzenie,które zakupione np mam pcha płyn przez zawory w pompie i tak oto można sobie git malina odpowietrzyć układ.


Z tym,że 4marca mam przegląd i chciałbym jakoś móc jechać więc do czasu zanim kupię przyrząd chciałbym ręcznie sam odpowietrzyć na tyle ilę mogę.

Podpowie ktoś może jak by to zrobił ? bo cóż,że można pompę uruchomić w ista czy w inpie skoro wymagane jest urządzenie,które wytworzy ciśnienie 15psi(1bar z hakiem) bez tego uruchomienie pompy nic nie da bo co nam ma przepchnąć płyn przez pompę?


Urządzenie planuje kupić ponieważ jechać odpowietrzyć to koszt 150zł(wymiana płynu wraz z odpowietrzeniem) +paliwo to wolę te 60zł dołożyć i mieć swoje urządzenie już

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4marca mam przegląd i chciałbym jakoś móc jechać więc do czasu zanim kupię przyrząd chciałbym ręcznie sam odpowietrzyć na tyle ilę mogę.

To prawie cały rok, spokojnie dasz radę :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Czy jest możliwość ruszenia pompy abs I dsc na postoju inpą

Jeśli tak to proszę o opis krok po kroku w co kliknąć

Dzięki I pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.