Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja pisałem wszystko poprawnie zgodnie z początkowymi założeniami, że mówimy o fabrycznym sofcie z wymaganym noxem, co jak się okazało tutaj nie ma miejsca :) Może to jakaś specjalna mapa, a może systemowe wyłączenie noxa powoduje, że samochód tworzy LTFT poprawnie, nie czekając na dane z trybów stratified charge i homogeneous lean.


Co do spalania to kilka czynników: po pierwsze godzina - spróbuj zrobić to samo o 06:30-07:30 a następnie 15:00-16:30 w większym mieście i już nie pójdzie tak łatwo :) 32 km/h to też może być albo płynna jazda, ale powolna, albo dużo zatrzymań. Poza tym komp też lekko przekłamuje, w moim przypadku +8%, gdyby tutaj było to samo, to te 10.9 oznaczałoby ~~ 11.8. Pewnie różnica jest mniejsza, ale zawsze jednak. Mimo wszystko nie jest źle jak na 3.0 benzynę.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ten dalej swoje :D tak zaginam czasoprzestrzeń i rzeczywistość.. miasto spore, w godzinach szczytu nie przekroczę 12,5. Akurat dane z dystrybutora pokrywają się z informacją podawaną przez iDrive, zauważyłem błąd pomiarowy na poziomie 0,2l, także nie jest źle.


Żadna specjalna mapa. Tak samo piszę Ci już któryś raz na czym polega "wyłączenie" ..


nie wiem po co dałem się w to wciągnąć, ale ok. Masz tu spalanie z DYSTRYBUTORA na podstawie tankowań, z ostatnich kilku msc. To 14,7 z 84 kilometrów to wizyta na "kreskach" z chłopakami :twisted:


http://i67.tinypic.com/14dq1k6.png

http://i66.tinypic.com/1zo97ki.png

http://i68.tinypic.com/11w4zd3.png

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Tak tylko mapa a nox wywalony bo szkoda kasy na nowy .Pozatym mam klijentow co maja uwalone noxy juz z dobre 30/50 tys i tak jezdza poza spalaniem wiekszym nic sie nie dzieje .Ale szkoda im kasy wiec tego nie robia bo praktycznie co druga wymiana oleju plus nox to troche kosztuje .Kazdy robi co lubi i jak chce dla mnie duze spalanie za cene usmiechu jest dopuszczalne pozdrawiam.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak i uwierz, nie chciałem tego ciągnąć, ale ktoś kto jeździ 2l benzyną będzie mi mówił i wciskał kit ile pali mi moje 3 litry..... stąd się wkur*ilem i chcąc nie chcąc musiałem pociągnąć temat :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Wracajac do tematu n52 masz jakies bledy nowe ?podmien przeplywke jeszcze jesli masz taka mozliwosc ale jak pisalem wczesniej ja lukam auto kolegi n52 i jest czystko na kompie i w miescie wlasnie mu pali 20lt a na trasie jezdzi okolo 140 kmh spala 10lt walcze z tym ale wydaje sie byc wszystko ok co prawda bedziemy zmieniac bak paliwa bo ostatnio po pelnym zatankowaniu paliwo cieknie delikatnie moze tu cos bedzie w kazdym badz razie dam znac jak to wyglada po zmianie baku paliwa .Sprawdz moze u siebie tez masz jakas nieszczelnosc.A co do pytania o koszty to najlepiej TC lodz dzwonic ugadac sie samemu bo podchodza indywidualnie do kazdego pozdro.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Opublikowano

Moja średnia prędkość w mieście to jest 17km/h to chyba nie jest zbyt dużo. Przy takiej średniej prędkości mam spalanie 17-18 litrów.

Wczoraj zrobiłem większą trasę i przy włączonej klimatyzacji spalanie było 9 litrów według komputera a przy tankowaniu wyszło że spalił 10,3. Prędkość 140-160km/h


W drugą stronę jechałem 120-140km/h z wyłączoną klimatyzacją i spalanie według komputera było 7,8 a po tankowaniu wyszło 8,6 litra.


Także myślę że w trasie nie jest się do czego doczepić.

W mieście może jest trochę duże spalanie ale moja średnia prędkość 17km/h jest chyba przyczyną tego spalania.

Kumpel ma e60 i pali mu około 20 litrów.


Może coś jeszcze jest nie tak z moim autem ale jak narazie to nie mam pomysłu jak poprawić te spalanie w mieście :)

Opublikowano

Błędów żadnych nie mam ale mam mały problem podczas odpalania auta.

Rano po odpaleniu silnik nie równo chodzi i faluja obroty przez jakieś 30-40sekund, później wszystko jest ok.

Jak silnik się rozgrzeje i go zgasze po czym od razu odpale to chodzi równo ale jeśli go zgasze i odpale np. za pół godziny to widać że obroty lekko falują i silnik nie równo pracuje ale już jest to mniej odczuwalne niż przy porannym rozruchu

  • 3 lata później...
Opublikowano

Czołem, trochę odkopię ale nie widzę nigdzie odpowiedzi :D


Podpowiecie na co zerknąć po zakupie 530xi N53?

Przy delikatnej jezdzie pali 12L, docisne to i 17L....brałem to pod uwagę, ale czytam że Wasze palą mniej! :)


Więc chętnie bym się pochylił nad tym od początku.


Pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mega dużo do sprawdzenia.. najlepiej z kimś kto ogarnia te silniki.. skąd jesteś?


Bez inpy, isty i wiedzy nie podchodź do zakupu, dobrze radzę.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17/100 miałem przez chwilę przy padniętej sondzie lambda ale zanim padła na amen to średnio wychodziło 12/100. Po wymianie tej uszkodzonej sondy i dwóch nie wykazujących błędów ale kupiłem to wymieniłem wychodzi 10/100. W sumie to została do wymiany czwarta i pewni ją na wiosnę wymienię. NOX-a już dawno wymieniłem na NOX-em.
Opublikowano
Mega dużo do sprawdzenia.. najlepiej z kimś kto ogarnia te silniki.. skąd jesteś?


Bez inpy, isty i wiedzy nie podchodź do zakupu, dobrze radzę.

 

Z Trójmiasta. Diagnostykę narazie (w VAGach, w Fordzie) sam ogarniałem, mam już interfejs pod INPA, ISTA.

Więc chętnie popatrzę na napięcia sond O2, NO itd., jednocześnie będę dzwonić do okolicznego dobrego serwisu BMW :)


A emulator NOXem kusi, kusi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.