Skocz do zawartości

E91 320D Pitu


Pitu_Pitu

Rekomendowane odpowiedzi

Pitu_Pitu z "lekkimi" kołami to bardzo dobry ruch :cool2: .

Jak na poważnie zainteresowałem się poszukiwaniami "obuwia" dla E91 Żonki to kojarzyłem, że Bartek na forum ogłaszał :wink: .

 

Tak to prawda, dość długo już mi to chodziło po głowie, a na moje szczęście nikt mnie nie uprzedził, koła u Bartka spokojnie sobie jeździły i czekały na mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
lpB4cCg_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium


Wtryski sprawdzone, wyregulowane, jeden miał spaloną cewkę wiec wjechał nowy Bosch, samochód jeździ na seryjnym programie, chwilowo jest bez kata, odzyskał wigor i niskie spalanie.

 


Po tej operacji pojawił się problem z powracającym kopceniem z rury, które występowało nieregularnie co jakiś czas. Myślałem że może turbo czasem puszcza, jednak okazało się, że przy wgraniu seryjnego softu tuner nie popisał się, bo nie usunął DPFa i co jakiś czas chciał się wypalać, mimo że go nie ma. Pojechałem w inne miejsce, wgrano oryginał, później usunięto programowo EGR, sterownik klapek oraz DPF i od tego momentu jest tak jak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

http://i.imgur.com/G1u699P.jpg

http://i.imgur.com/OAPpHmi.jpg


Długo wyczekiwany i wyszukiwany przeze mnie update. Żeby trafić okazje, musiałem śledzić przez pół roku OLX, ale w końcu się udało. Oczywiście, dzięki wiedzy Bartka wszystko zostało dobrane odpowiednio.

Brembo P440 - 340mm z F30 idealne hamulce do 17 calowej Superleggery.

Edytowane przez Pitu_Pitu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

289800


Pewnego dnia podczas powrotu z pracy silnik zaczął mocno falować na wolnych obrotach, a raz podczas dojazdu do skrzyżowania nawet zgasł. Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia na listwie wysokiego ciśnenia. Doraźnie wystarczyło wyczyścić styki we wtyczce, natomiast przy okazji większych prac przy samochodzie nastąpiła wymiana czujnika. Pomimo tego, że znajduje się on z przodu silnika, niestety nie ma miejsca żeby podejść kluczem, więc trzeba odkręcić całą listwę.


http://i.imgur.com/oTHtwd2.jpg

http://i.imgur.com/cXtwRti.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jakie poduszki założyłeś

 


Poduszki założyłem Lemforder pod skrzynią i Febi pod silnik.

 

i dużo pracy przy zmianie licznika?

 

Co do licznika to najwięcej roboty jest ze znalezieniem taniego licznika HIGH :) potem wysłałem do specjalisty który wyczyścił pamięć EPROM, na koniec przekodowałem pustym plikiem MAN i dograłem sobie opcje które miałem wcześniej, czyli cyfrowa prędkość, no i musiałem dokodować tempomat, żeby mieć pełną funkcjonalność - pierścień wokół prędkościomierza.



Poniżej w linku cała lista kompatybilnych liczników:


https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=9187369

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepiej to wygląda ;) Jak Ci się znudzi to polecam zmianę oświetlenia wraz z ramkami M3 - zdecydowanie odświeża i poprawia to czytelność licznika :cool2:

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepiej to wygląda ;) Jak Ci się znudzi to polecam zmianę oświetlenia wraz z ramkami M3 - zdecydowanie odświeża i poprawia to czytelność licznika :cool2:

 


Jeśli chodzi o kolor podświetlenia to ten pomarańczowy, który jest seryjnie, bardzo mi pasuje, zwłaszcza, że przyciski są też pomarańczowe. Zamiast ramek M3 wolałbym uruchomić pierścień wokół obrotomierza, tak żeby w zależności od temp. oleju mieć wskazanie bezpiecznego zakresu. Natomiast wiem, że seryjnie tylko licznik M ma tam silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Co możesz powiedzieć o komplecie z Brembo ? Jak odczucia z hamowania ? Masz może porównanie do innej firmy ? Jestem ciekaw twojej opinii :)

 

Dużo wcześniej i pewniej samochód reaguje na naciśnięcie pedału hamulca. Jestem bardziej niż zadowolony. Pomimo tego, że z przodu wcześniej miałem 348x30mm to różnica jest znacząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Od jakiegoś czasu mierzę się z drganiami podczas mocnego przyspieszania, efektem tarki, najbardziej odczuwalnym na 4 biegu.

Na tapetę poszedł wał napędowy, był już lekki luz na krzyżaku, więc padła decyzja żeby go wymienić i wyważyć, natomiast problem niestety nie zniknął.


http://i.imgur.com/5GJwNnh.jpghttp://i.imgur.com/7A0GJZL.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Łączniki elestyczne i podporę sprawdziłeś ? Wyważenie wału nie jest gwarancją jego pełnej sprawnosći .

Jakiś czas temu kupiłem sobie Poloneza do remontu i też był problem z drganiami całej budy przy przyspieszaniu. Wymieniałem krzyżaki, podporę i zawiozełm do wyważnia. Po tych zabiegach z auta zrobił się wibrator na kółkach.

Rozwiązaniem problemu była wymiana wału na inny używany.


Sprawdź dokładnie, najlepiej na szarpakach czy któraś z tulei dyfra lub tylnej belki nie ma luzu.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączniki elestyczne i podporę sprawdziłeś ? Wyważenie wału nie jest gwarancją jego pełnej sprawnosći .

Jakiś czas temu kupiłem sobie Poloneza do remontu i też był problem z drganiami całej budy przy przyspieszaniu. Wymieniałem krzyżaki, podporę i zawiozełm do wyważnia. Po tych zabiegach z auta zrobił się wibrator na kółkach.

Rozwiązaniem problemu była wymiana wału na inny używany.


Sprawdź dokładnie, najlepiej na szarpakach czy któraś z tulei dyfra lub tylnej belki nie ma luzu.

 

Tak, łączniki, podpora wymienione, następny krok to będzie sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni, ewentualne uzupełnienie, pomysł z szarpakami też na pewno wykorzystam, aczkolwiek drgania występuje tylko przy mocnym przyspieszaniu, praktycznie tylko na 4 biegu, dlatego podejrzenie pada na skrzynię - konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa się czymś różni? Bo patrząc po zdjęciach w internecie gumowy króciec jest jakby inaczej wykonany niż w mojej fabrycznej.


Według moich spostrzeżeń to jest to samo, nie wiem czy materiał jest inny, kształt sie nie różni.

 

Od ciągłego dokręcania opaski mam pęknięcie za przepływomierzem.

Ten sam objaw u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://i.imgur.com/AF1TpDY.jpghttp://i.imgur.com/aM9j3zd.jpg


Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.


Objawy: ciężko odpalał, nierówna praca, aż pewnego dnia nie odpalił w ogóle. Wymiana na oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.