Skocz do zawartości

E91 320D Pitu


Pitu_Pitu

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze się boję właśnie tego "energicznego" ściągania :D :D

Czyli żadnego podważania, po prostu ciągniemy "momentem"? :lol: :lol:

 

Tak, u mnie normalnie poszło, zwykłe spinki - zatrzaski to trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejny mały update. Wymienione łożysko lewy tył, podkładki pod wtryskami, oraz uszczelka pod pokrywą zaworów.


Co jest warte zanotowania, to to, że uszczelka między turbo a DPF została założona odwrotnie, przez co po czasie została przedmuchana.

Efekt? znów spaliny w kabinie na postoju, dymienie na czarno. -> kolejna wpadka warsztatu zmieniającego silnik. Ręce opadają.


Następna naprawa to będzie wymiana rozrządu w najbliższym tygodniu. Słychać go już, więc nie ma co ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś relacja z wymiany dyfra. Zastanawiałem się nad regeneracją, która polega na wymianie łożysk i uszczelniacy i kosztuje od 1200zl wzwyż. Na szczęście podczas wymiany rozrządu dogadałem się z p. Grzegorzem i okazało się że ma taki dyfer jaki potrzebuje z przebiegiem poniżej 50t km. Cena też była rewelacyjna więc wszystko było już jasne.

e2b296a0f0bf9936med.jpg

Wymieniłem od razu łącznik elastyczny wału, bo już swoje odsłużył.





12dae250489b466agen.jpg


Nowy dyfer zalany oczywiście świeżym ravenolem 75w90.



Edit:


Po wieczornych testach jestem zaskoczony jaka cisza nastała wewnątrz pojazdu. Prędkości autostradowe i słychać szum powietrza oraz opony. Na dzień dzisiejszy:

8e829294cd699f40gen.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś naprawa bardziej elektroniczna. Mimo, że nie używam nawigacji fabrycznej, to jednak lubię jak wszystko jest sprawne w samochodzie.


e4b9cace31531a83med.jpg


100e4d00d2c4e483med.jpg


Po wyciągnięciu jednostki okazało się, że już coś wcześniej było wymieniane, prawdopodobnie płytka główna modułu DVD, ponieważ zewnętrza osłonka metalowa nie była przylutowana do pcb.


Przy wyciąganiu jednostki centralnej znalazłem też coś takiego:


9a7db741d8d6a0b6med.jpg


Nie mam pojęcia co to może być. Przyklejone od tyłu panelu klimatyzacji.



Dodatkowo trochę się pobawiłem NCSem i wyłączyłem sygnalizację dźwiękową niezapiętych pasów, oraz dołożyłem wyswietlanie prędkości cyfrowej na wyświetlaczu zegarów. Bajer z którego nie korzystam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

samochód stał 12 dni w garażu z powodu delegacji. po powrocie przywitał mnie błędem xenonu. dla pewności sprawdziłem zarówno żarniki zamieniając je miejscami jak i przetwornice. okazało się że to żarnik, więc wpadła para nowych.


d328b02c2ab20430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

52d0e0ad8529d7cbgen.jpg


90881b51adc507dbgen.jpg



wymiana koła pasowego na corteco + nowe śruby. żeby zablokować wał w automacie zdjąłem rozrusznik i kupiłem specjalna blokadę używana przy wymianie rozrządu. zdecydowałem zrobić sam jak usłyszałem że za robocizne chcą 300zł. ok 1.5h pracy w garażu bez kanalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Założone opony zimowe. od jakiegoś czasu odczuwałem drgania kierownicy przy 80-120km/h ( niezależnie od kół i opon). Felgi zostały wyprostowane, na nowo wyważone. Z ciekawości zdjąłem też dystanse i drgania zniknęły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuc dystanse i doważ koła na aucie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuc dystanse i doważ koła na aucie :)

mam jeszcze zamiar sprawdzić letnie koła bez dystansu. na zimę jest styl 250 8j et30 na lato styl 193 8j et34. więc zimą dystans nie jest tak bardzo konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sobie czy dystans leży idealnie na piaście i od strony felgi, właśnie walczyłem z tym samym tematem. Dystanse wyrobiły się delikatnie na każdym kole i miały delikatny luz który powodował niedelikatne bicie :D

Zdecydowanie to był problem, dystanse zdjąłem, powierzchnie styczne wyczyściłem dokładnie i auto zupełnie inaczej jedzie. Na nowy sezon będą nowe dystanse, stare widać, że są delikatnie nie równe, więc ich już nie będę stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś jakieś objawy zużytego koła pasowego? Czy tak zapobiegawczo zmieniłeś?

Jaki koszt za corteco?

oglądałem kilka dni temu swoje koło pasowe w M57, z zewnątrz, bez rozbierania. Jest podrdzewiałe, więc możliwe że wciąż ori.

Przelot 350tys km.

 

Przy wymianie rozrządu mechanik zwrócił uwagę że jest popękane, powiedział że trzeba pomyśleć o wymianie w ciągu ok 10kkm. Było pordzewiałe ale myśle że to nie ma znaczenia. U mnie 260tys km.


Corteco dla N47 z kompletem śrub ok. 620zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

jestem po regeneracji mechatroniki. wszystko bardzo proste i fajnie opisane w necie więc nie ma co się powtarzać, ze szczegółów to najgorsze było odkręcenie wlewu oleju do skrzyni. trzeba było opuścić skrzynie żeby podejść cięższym sprzętem, bo normalnie mieści się tylko krótki imbus.


ef777a8d70ecb832gen.jpg

tłoczki zgniecione, chyba klasycznie.


813099140e865bcdgen.jpg


e786b21f44c6adf4gen.jpg


2f87b7068adcfdd6gen.jpg


Ciekawostką jest to że uzupełnienie oleju na zimnej skrzyni to jest jakieś 3,5l, natomiast jak popracuje i rozgrzeje się do temp 40 to wejdzie jeszcze raz tyle. 8l wystarcza akurat z małym zapasem.


przy okazji wymieniony olej w silniku na Valvoline i filtr mann.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie!!!!

Dzięki! :)

 

Dobra robota :cool2: Czuc różnicę po serwisie skrzyni ?

 

Czuć, lepiej zmienia biegi, przy zatrzymywaniu zniknęła twarda redukcja do 1 biegu.

Adaptacje skasowałem, pojeździłem trochę w normalnych warunkach, bez jakiś specjalnych zmian biegów od 1 do 6, i spowrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52a36ce6201c71c4gen.jpg

Szybka wymiana żarówki ringu. H10W, niby oprawka nierozbieralna, ale wystarczy nawiercić 2mm żeby żarówka wyszła do przodu.

7a9726fef4c6bf15gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super :cool2:

Dzięki. :)


Następny w kolejce jest hamulec ręczny, bo na przeglądzie diagnosta powiedział, niech pan zaciągnie do samego końca dwoma rękami :mad2:

Mam już cały zestaw naprawczy, czekam na trochę wolnego czasu. Niestety przy automacie jest w ogóle nie używany, a musi być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny w kolejce jest hamulec ręczny, bo na przeglądzie diagnosta powiedział, niech pan zaciągnie do samego końca dwoma rękami

I padł ci po tym zaciągnięciu? :D

 

Szybka wymiana żarówki ringu. H10W, niby oprawka nierozbieralna, ale wystarczy nawiercić 2mm żeby żarówka wyszła do przodu.

 

Jest git :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.