Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w piątek zepsuło mi się autko. Myślałem , że przyczyną są świece/cewki, błąd który mi się ukazał to missfire na 5 cylinderze. Po wykręceniu wszystkich świec i pomiarze ciśnienia w cylindrach, okazało się że na 5 cylindrze nie ma wcale ciśnienia. Po wjeździe kamerką do cylindra ujrzałem pęknięty tłok. Modlę się aby, tam w środku cylindra jakiegoś boom nie było :(. Silnik patrzyłem kosztuje 4000zł + przełożenie, adaptacja. Kupa kasy :x Olej wymieniłem 1500km temu.

1 Jak myślicie jest jakiś sens remontu tego silnika?

2 Czy od razu szukać nowego. Drugie pytanie czy silnik n52b30 będzie pasować ;) ? Jak kupie cały z gratami?

3 Czy da radę wyjąć tłok od spodu (od dołu) silnika? po zdjęciu miski i tak dalej :o ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak myślicie jest jakiś sens remontu tego silnika?

Jesli pekniecie nie porysowalo cylindra to wymiana tloka zalatwi sprawe

Czy da radę wyjąć tłok od spodu (od dołu) silnika? po zdjęciu miski i tak dalej ?

Nie

Opublikowano
Przejechałem 5 kilometrów, odziwo silnik chodził cicho. Lecz nie kulturalnie. Tłok się rusza Góra dół. W tym tygodniu będzie rozbierane :). Wrzucę fotki co i jak :). Dziena przypadłość z tym tłokiem. Autem jeździłem raczej dosyć spokojnie. A tego dnia co mi się to wydarzyło to nadwyraz spokojnie :/. No ale cóż zrobić, takie rzeczy się zdarzają. Mam nadzieję że obędzie się bez drugiego silnika.
Opublikowano

Optymistyczne podejście :cool2: ale po rozberaniu prawda wyjdzie :mad2: :mad2:

Ja też jeżdżę spokojnie.Auto od nowości u mnie i co ??? Tez nagle bummmmm

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa sprawa, pokaż fotki jak będzie rozebrane.

O ile cylinder nie porysowany to naprawa raczej bezproblemowa, choć głowicę trzeba zdjąć. Ja bym też od razu zmienił pierścienie na wszystkich cylindrach przy okazji. Oczywiście najpierw trzeba pomierzyć je średnicówką i zobaczyć czy trzymają wymiar.

Opublikowano
Nie będę płakać przecież o tym aucie. :D Moja wiedza kończy się na jakiś pomiarach i zwykłych wymianach serwisowych. Auto oddane do brata kolegi który zajmuje się tym bardziej poważnie. Dany fachman od bmw jest z okolic Mińska Maz, na jego podwórku trochę tych aut stoi, robi przekładki z Anglików i tak dalej. To co widzieliśmy na tej kamerce to była duża rysa na tym cylindrze. No nie wiem, kamerka za 80zl na usb to nie rozebranie silnika. O zdjęcia również poproszę niech mi porobi. Na dniach będę wiedzieć dokładnie jaki problem wystąpił z autem. Ja autka od nowości nie mam. Po prostu nie stać mnie na nowe auto. Sam pracowałem na nie dość długo, a za czymś sensownym w naszym kraju tym bardziej trzeba się najeździć. Autko chodziło ładnie. Cicho, nie było słychać żadnych popychaczy czy nic. A z tym poborem oleju to chyba żadnych problemów nie było 4000km zrobione jakby był jakiś większy problem to by już trzeba było dolać... :D
Opublikowano
Co się okazało zawór dissa, urwał się i wpadł do silnika. Przez co nastąpiła kolizja na 5 cylindrze, w wyniku czego zawór został podgięty. Teraz oto moje pytanie, często podają te zawory dissa przez nie sprawną odmę, otóż mechanik mówił że znajdował on się w jakimś oleju, wiec może zostało to spowodowane nie sprawną odmą. Bardzo dziwny przypadek bo ni z gruchy ni z pietruchy, bez wcześniejszych objaw. Z dnia na dzień pierdzielnęło noi mam imprezę o wartości 2000 zł, zdejmowanie głowicy, dosłownie remont. A silnik chodził idealnie, nie falował, miał moc. Tylko ta jebana klapka musiała wpaść. Teraz moje pytanie, kupować tą klapkę czy jakoś to zaślepiać? Nie mam ochoty, przez zasrane dziadostwo drugi raz robić silnika? Czy kupować i wsadzać? To że będzie większe ciut spalanie to słyszałem, ponoć może gorzej się zbierać z dolnej partii obrotów. Ale co i jak, nie wiem. Czekam na jakieś porady.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładać nową DISĘ. Takie przypadki jak Twój zdarzają się bardzo rzadko. Cała DISA jest plastikowa i zwykle jak coś wpadnie do silnika to przemieli. Sama klapka jest za duża żeby mogła wpaść do zaworu.
Opublikowano
No u mnie akurat nie przemieliło, a sprawiło że nie miałem wgl kompresji na 5 cylindrze. Po wyjęciu plastiku kompresja na 4 i 5 jest mniejsza.
Opublikowano

Zamówiłem dise z aukcji https://allegro.pl/oferta/zawor-regulacyjny-disa-p229063-bmw-5-e60-e61-3-e90-7882474359?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart

Uszczelki wszelkiego rodzaju reinza. Całość takiej przyjemności wyniesie 3000zł. Niezła radość z jazdy :D A to co wpadło to trzpień metalowy od klapki plastikowej. Ten na którym ten zawór pracuje :)

Opublikowano
Tak, zawór do wymiany jeden na pewno. Na 4 i 5 mam mniejsza kompresje jak na reszcie. A o dziwo auto od kupna chodziło ładnie. Nic przed usterką nie gruchotało, ani nie dawało oznak, żadnych checków itp. Odma coś musiała zacząć przepuszczać bo troszkę oleju było w tym kolektorze. Głowica idzie do sprawdzenia i do regeneracji, zawór do wymiany, uszczelki zaworów do wymiany. Odma do wymiany, zawór duży dissa do wymiany. Pojechałem się przejechać 5 km od komina. Trochę wkurw wziął, ale cóż poradzić na to. Po prostu zostaje raz w roku chociaż sprawdzać disse i odme. Księgowi mocno wzięli się za auto. Ehh no co tu więcej gadać. Najchętniej wyjebał bym te klapki wpizdu. No ale taka konstrukcja i być muszą, a szkoły druciarstwa nie chce robić. O dieslach i słynnych klapach to krążą legendy. A żeby się działo w benzynce to przekonałem się dopiero na własnej skórze :x
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można wymontować i sprawdzić czy działa poprzez INPĘ. Jak jest sprawna to nie ma co wymieniać. Dużo częściej pada duża DISA niż mała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.