Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Pacjent e91 330xi N52b30a 260 tys. ori przebieg. Problem jest taki - na rozgrzanym silniku, szczególnie po agresywniejszej jezdzie, z okolic skrzyni słychać charakterystyczne stukanie, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Na zimnym jest wszystko ok.

Innymi objawami są tez : stuk ( jakby rozłączanie napędu ) po szybkiej zmianie biegu z 1 na 2 ponizej 3000 obr. , lekkie trzęsienie budą przy gaszeniu bez sprzęgła.

Czy to wszystko kwalifikuje dwumas do wymiany ? Czy tez moze to byc cos innego ? Poniżej wrzucam filmik z owym stukaniem.




Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano
Jak długo jezdzisz juz z tym stukaniem? Mnie najbardziej irytuje ten brak możliwości swobodnej zmiany biegow z 1 na 2, prawie za kazdym razem kończy się to tym dziwnym szarpnieciem/stukiem.
Opublikowano
U mnie tak mocno jeszcze nie stuka ale z kilku metrów już słychać i nie zawsze zależy od puszczenia sprzegla. Czasem też słyszę stuk ale tylko jak odetne na 1 i szybko wbije sprzeglo. Jeżdżę już ok 6tys km z tym
Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Zauważyłem tez, ze ten stuk występuje np na 5 biegu ponizej 2 tys obr. podczas szybkiego puszczenia gazu. czytałem, ze to mogą byc tez poduszki skrzyni albo łożyska.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie wracam do tematu, jeżdżę z tym do tej pory, nic się nie zmienia, jedynie czasami jest to mniej słyszalne, czasami jak parę razy wcisne I puszczę sprzęgło to jest ciszej. Co do szarpniec przy zmianie biegów- podobno manual tak ma.. 4 mechaników mowi to samo- trzeba sie przyzwyczaić.

Ktoś ma jakieś sugestie lub przeżycia z tym stukaniem z filmiku z pierwszego postu ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie nikt nic nie pomoże?:( ja juz rozkładam ręce, żaden z mechaników nie potrafi dokładnie określić co sie dzieje - "jezdzic obserwowac"... mnie to drażni niemiłosiernie, co jeszcze zauważyłem to ze im większe obroty ( tak do 1100 bo później tego nie słychać) tym częstotliwość stukania/chrobotania większa. Przy minimalnym wcisnieciu sprzegla mam wrażenie, że jest to trochę glosniejsze, przy max sprzegle w podłodze kompletnie nic nie słychać. Najbardzisj po dosyć ostrej jeździe. Czasami jak wcisne pare razy sprzęgło i puszczę to jest trochę ciszej... Przy ruszaniu na samym sprzegle auto rusza płynnie i nie stuka, więc jakis dwumas mi nie pasuje.. jedynie przy gaszenia bez sprzęgła lekko rzuci buda i słychać typowo dwumasę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zobaczyć jak wygląda sprzęgło i dwumasa, są to oznaki zużycia tych elementów.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Czy zabierać się za to już? Żadnych innych objawów nie ma, mam zamiar niedługo jechac w trasę 1000km w jedną stronę i nie wiem czy objadę..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.