Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, od 3 miesięcy użytkuje e60 2004 2.5i 192km w automacie. Zaczął się problem z falującymi obrotami i szarpaniem przy przyspieszaniu na niskich biegach. Mam do was pytanie, czy wymienić tylko konwerter ( jeśli tak można ) czy konwerter plus olej w skrzyni i filtry. Dodam ze olej w skrzyni był wymieniany przez poprzedniego właściciela rok temu ( jest na to faktura ) komputer nie wyrzuca żadnych błędów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej silnikowy też można wlać z powrotem po wymianie miski olejowej, ale mało kto tak robi :wink: czysty pojemnik i jazda :8) co dzieje się przy ok 100 km/h podczas utrzymywania prędkości?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To się dzieje w przedziale od 60 do 100 właśnie. W tym przedziale obroty falują ( ślizgają się ) powyżej setki jest ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To z opisu wygląda na konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To z opisu wygląda na konwerter.

Po rozgrzaniu ustają czy tak samo?

Mi po 15-20 km przestawało falować. Pojechałem na diagnozę to wyszło ze konwerter + pół skrzyni bo ponoć samego konwertera się nie wymienia (bo coś go w końcu psuło). Na komputerze wyskoczyło niskie ciśnienie na górnych biegach. 7400 zł i działa jak nowa.

Opublikowano
Za co 7400zl? :shock:

Konwerter, tarczki, kosze, simeringi i inne pierdoly, 2 elektrozawory, oryginalna micha i olej, robocizna.

Opublikowano
A mówią że poprawili automaty w e6x. Każda bmw mialem w manualu e61 chciałem już automat ale trafił się świetny egzemplarz z manualem i trochę zalowalem ale z tego co widzę to automat dopiero od Seri F. No chyba że masz na hulane z 500k to rozumie.
Opublikowano
A mówią że poprawili automaty w e6x. Każda bmw mialem w manualu e61 chciałem już automat ale trafił się świetny egzemplarz z manualem i trochę zalowalem ale z tego co widzę to automat dopiero od Seri F. No chyba że masz na hulane z 500k to rozumie.

Moja ma 320 000. Skrzynia nie robiona nigdy. Pewnie można było taniej, poszukać itp, ale ja i tam bardzo mało dałem za ten samochód. Kupiłem po rodzinie (olej i miska była wymieniana dopiero u mnie, w DE się tego nie robi. Psychoza)

Natomiast co do F10+.... Wstawiałem do 2 różnych mechaników. Raz skrzynia, raz uszczelnienie silnika. Zawsze tam gdzie robią tylko BMW. Na parkingu 80% F-ek... Coś to znaczy? Gość który robił mi skrzynie powiedział że skrzynie ZF w E60 są jeszcze przyzwoite, natomiast to co zaczęli wkładać do F10/11 sypie się w kilka lat... i cytat "...proszę zobaczyć"

Opublikowano

nie jest tak do końca, z jakiego powodu stoją te serie F ? wymiana oleju czy przegląd eksploatacyjny to nie remont.

Seria F ma o wiele lepsze i trwalsze skrzynie automatyczne niż poprzedniki.. uszkodzone skrzynie w serii F można liczyć w kilku sztukach natomiast w e60 jest wiele egzemplarzy z wadami fabrycznymi i żadna wymiana konwertera, mechatronika nie pomaga, albo totalny remont (czyli całe nowe bebechy, nikt tego nie robił i nie opłacalne) lub wymiana na inną używaną...

Fki są bardziej dopracowane i również robią duże przebiegi (min 200/300 tys bez problemu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7400 zł i działa jak nowa.

Za taką gigantyczną cenę, byli tak bezczelni, że nie wymienili wszystkich elektrozaworów... Nieprawdopodobne... :roll:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

ehhh.... weź nie czytaj tych bzdur!

Wymien konwerter na regenerowany + musisz zalac nowy olej w skrzyni - ot, cale zajscie

Opublikowano
Dzwoniłem do jednej bardzo popularnej firmy się tym zajmującej i powiedzieli mi ze koszt wyniesie około 2650 ( konwenter regeneracja + demotaż/montaz skrzyni + wymiana oleju (olej w cenie) ) Tylko własnie się zastanawiam bo srednio się znam na mechanice czy da się wymienić sam konwenter bo rok temu poprzedni właściel zmieniał olej na nowy Pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To już bardziej "chrześcijańska" oferta.

Koszt oleju (Motul) to niecałe 300pln.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Jak wymienisz konwerter to daj znac czy skrzynia wróciła do żywych. U mnie obroty falują tylko na zimnym silniku, jak się zagrzeje to wszystko jest Ok zero falowania brak szarpania czy przeciągania jedynie co mnie martwi, że czasem jak wbije przy małej prędkości wysoki bieg to czuć wibracje delikatne na podłodze czy to może tez świadczyć, że konwerter umiera?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.